Damasko kwaliteit

Dat mag voor dat geld nondeju dan ook wel.

Dat is correct. Ik krijg het klipklep van thuiswerken, en heb inmiddels een sticker op m’n auto waarop staat “Ik rem niet voor het OMT”. Kinderachtig? Jazeker. Onwaar? Natuurlijk, ik rem zelfs voor honden. Maar het punt moge duidelijk zijn, ik wil gewoon de deur uit zonder belemmeringen. En velen met mij.

2 likes

Telt uiterlijk ook mee? GS horloges zijn over het algemeen vrij saai en onherkenbaar maar wel mooi. Damasko horloges zijn ronduit lelijk en goedkoop uitziend…ik heb nog nooit een Damasko overwogen om eerlijk te zijn…:face_with_hand_over_mouth:

1 like

Is dat niet die GS die je op hebt moeten sturen omdat de bezel compleet naar de ***** was?
:joy:

Die blauwe wijzerplaat is wel :heart_eyes:

1 like

Wel fijn dat je zo eerlijk bent.

Nee. Dat was de SBGV245. Grappig genoeg kan de dressy kast veel meer hebben dan de tool-kast. :slight_smile:

Ja ik kan wel zeggen dat ik Damasko horloges ware strelingen voor het oog vind en echte juwelen voor mannen maar dan zou ik liegen :lying_face::wink:

Smaken verschillen!

:cry:

1 like

Lees ik dit nu goed?

Wat niet ??

Dan zou onze Don eerst smaak moeten hebben… :rofl:

Een horloge aan een niet draaiende motor binden voor een Insta shotje?

:rofl: :rofl:

Zoals gezegd, ik denk dat als ik de horlepiep op mijn GS quartz dans en dan hetzelfde doe met die mechanische chronograaf, jij met een hogere rekening komt te zitten.

Ik vind het erg grappig dat iedereen hier net zit te doen alsof het binnenwerk niet het kwetsbare deel is van het horloge. :slight_smile: Waar denken jullie dat kasten voor uitgevonden zijn, jongens?

1 like

Het leuke is dat iedereen in dit topic, jij incluis, lekker aan het doorratelen is over de kwaliteit van twee horlogemerken zonder dat iemand ook maar de vraag heeft gesteld wat we dan precies bedoelen met kwaliteit. Is dat de horlepiepfactor van het kwartsuurwerk, is dat de waterdichtheid of is dat de krasbestendigheid van de kast?

En over welk model praten we in godsnaam? De Damasko modellen met een ingekocht standaarduurwerk of de nieuwere manufactures? En GS kwarts of springdrive? Instap of high(er) end? And so on.

Dit hele topic gaat nergens over zonder gerichtere vraag of definities van kwaliteit.

Anyway. De SLA017 veegt toch de vloer aan.

1 like

Voordat we serieus verder discussiëren, heb ik eerst een filmpje nodig van Fate die de horlogepiep danst.

Anders misschien we toch echt een gemeenschappelijke basis om het ooit eens te worden over deze belangrijke vraag.

1 like

Ik wens je veel succes. De conclusie aan het eind van Zen and the Art of Motorcycle Maintenance was dat het een ondefinieerbaar goedje is, kwaliteit.

Overigens heb ik de kwaliteitsvraag nooit beantwoord he. Ik reageer alleen op diegenen die denken dat je een mechanische chronograaf even aan een draaiende motor moet knopen omdat er Damasko op staat, terwijl je daarmee toch echt het horloge geen plezier doet. Dus als “survivalweekend” of “motor-vibraties” je kwaliteitscriterium zijn: Beter een quartz. :slight_smile:

Da’s nou precies waarom het een leuk topic is. :slight_smile:

Ik moet je bekennen dat ik de horlepiep eerst zal moeten googlen en leren. En dan nog met de caveat dat ik heel, heel erg slecht in dansen ben.

EDIT:

Joh, het is gewoon River Dance voor bejaarden!

Als er zich nog zes man van HF bij de voordeur melden wil ik wel meedoen op de oprit. Dan krijgt iedereen ook nog koffie.

4 likes

On my way.
Emmeloord hè? Dan ben ik er woensdag ongeveer.

3 likes

Ik zit al in de auto.

1 like

Je kunt je troosten met de gedachten dat je GS waarschijnlijk een stuk beter af te lezen is als je extreme temperaturen treft op je avontuur. Hoewel G-Shocks in principe blijven functioneren als het erg koud- of juist warm is, staat in bijna elke G-Shock handleiding:

The LCD may become difficult to read at temperatures lower than 0° C (32° F) and greater than 40° C (104° F).

Nu is de kans dat je pols onder het vriespunt of boven de 40° komt niet heel groot schat ik in, maar het is toch een realistisch minpunt van een LCD display.

2 likes

Daar moest ik toch even hartelijk om lachen vanachter mijn Teams call :joy:
Gelukkig werkte de mute button deze keer wel.

1 like

Precies, mijn collectie wordt ook algemeen beschouwd als totaal smakeloos :grin:

3 likes

Ik bedoel niet zo herkenbaar als Rolex, Panerai, etc…:wink: