Damasko only (Deel 1)

Mooie klokken heren!!

1 like

Even een gekke vraag misschien aan de mede-Damasko HF-ers…

Schoonmaken/wipen van het glas…moeten we daar extra voorzichtig mee zijn gezien de extra laag AR coating? Doe dat altijd even snel met mijn t-shirt of overhemd, indien geen brilledoekje voorhanden. Kan geen kwaad lijkt mij…toch?

Ik eigenlijk ook. Tot nu toe niets schadelijks aan kunnen ontdekken.

1 like

Ok thx :thumbsup:

damasko.de: “Sapphire crystal, antireflective coating on both sides, extremely scratch-resistant anti-reflective coating”

Ik denk dat als je het er persé af wil wrijven met een overhemd je veel overhemden nodig hebt.

Ik moet nog ervaren hoe snel er vlekken en plekken op het glas met AR coating gaan komen (ik heb AR-coating-op-buitenzijde-“delete” overwogen maar ten slotte toch voor dubbel AR gegaan).
Ik gebruik voor horloges altijd gewoon vochtige doekjes voor cameralenzen en brillen. Is op den duur ook effectiever (ontvet een beetje) dan kleding die je al een halve dag draagt.
Die AR coating van lenzen en brillen lijkt me minder duurzaam dan van een Damasko. Als het ooit lelijk wordt komt er gewoon een nieuw origineel glaasje in, maar ik verwacht dat dat héél lang gaat duren.

1 like

Ik heb single AR coating ook overwogen…is lang wikken&wegen geweest. Blij dat ik toch voor double AR ben gegaan.

Ik twijfel over het gebruik van vochtige brilledoekjes vanwege de chemicaliën zoals alcohol, maar het zal waarschijnlijk wel loslopen. Voorlopig doe ik ff een brilledoekje meenemen…safest bet.

beetje dreft, water en een theedoek :thumbsup:

Hmm…ik houd het voorlopig bij een zacht brilledoekje. Als het glas na verloop van tijd vuiler wordt (opgedroogde waterspots e.d.) dan inderdaad even de vertrouwde manier van beetje sop en een zachte theedoek. :thumbsup:

Als je hem net draagt op leer is dat wat lastig, als je je leer droog wilt houden.

Even bandje loskoppelen :grin:

Kwestie van kleine hoeveelheden en fijne motoriek

1 like

Ja dat is leuk eens in de één-twee maanden. Een vettig glaasje doe ik wel lopend/rijdend met zo’n lenzendoekje.

Wat een ellende dit topic! Zit nu alle afbeeldingen van een DA36 Black
te bekijken op Google en Instagram :smile:

3 likes

:thumbsup:

En hey…vergeet de DA46 niet hè :wink:

Zei Saartje. :thumbsup:

1 like

6 likes

Horloge staat nog steeds te koop …

Was er uiteindelijk iets niet ok mee (met horloge of de verkoper) ?

Topic vergeten aan te passen denk ik. Jeroen gooit ons dood met plaatjes in de HF mafketels groepsapp.

1 like

:innocent:

Horloge en verkoper zijn dik in orde, inderdaad gewoon vergeten aan te passen denk ik.

Damasko zit nog steeds om mijn pols!

4 likes

Perlon Alert… :joy:

3 likes