Damasko only (Deel 1)

Die gele vindt ik op foto’s echt zo’n afknapper … laat dit fantastisch horloge er een beetje ‘speelgoedachtig’ uitzien. Maar goed, ik heb 'm nog niet IRL gezien … mss walt dat wel mee ?

Rood vind ik gewoon ‘neutraler’ … al was gewoon wit IMO nog veel beter qua homogeniteit (cfr de Sinn).

1 like

Thx! En ben met je eens…een witte secondewijzer zou perfect zijn. Maar geel is ook niet verkeerd :grin:

1 like

Ik twijfel toch nog wel vwb banden keuze…

De zwarte originele band blijf ik erg mooi vinden vooral vanwege de aansluiting ‘over’ de lugs. Alleen deze band past niet perfect om mijn pols, te los danwel te strak. Enige optie is extra gaatje bijknippen. Ook kraakt / piept de band… nieuwigheid? Verder heeft deze band de meest sjieke uitstraling wat mij betreft.

De bruine daarentegen vind ik persoonlijk mooier vwb de kleur en draagt ook fijner (zachter, soepeler). Maar deze mist danwel de strakke aansluiting bij de lugs. Heeft een meer rugged look.

Side by side…wat vinden jullie?

1 like

Ik heb een Damasko vouwsluiting, die heeft wat meer fijnverstelling in de sluiting (naast de gaatjes, ook nog de verkleinmogelijkheid in de sluiting). Zou zomaar de oplossing kunnen zijn voor de zwarte band.

2 likes

Mooi zeg die laatste!

1 like

Thanks! :thumbsup: Ik vind het zelf ook een geslaagde kleurencombi (doet mij beetje denken aan een Camel horloge). Draagt erg zacht en soepel om de pols.

@JTrapman … thx, dat is inderdaad ook een idee.

Ps zou @Ko-Banden een lederen bandje op maat kunnen maken waarbij deze om de lugs aansluit en lichtjes tapered (zoals bij de originele band)?

Ja heeft ie voor mij ook gedaan destijds

2 likes

Ok ik ga Ko eens benaderen…

1 like

Ook mooi om zien hoe de bezel een ander uitzicht krijgt afhankelijk van de lichtinval !

1 like

:thumbsup:Ja is mooi…van zwart naar alluminium (donker)grijs…

1 like

Ik geniet nog even met volle teugen…:grinning:

3 likes

Zet je kroon even recht :wink:

2 likes

Lukt niet…heb al reparatie procedure opgestart bij Damasko :stuck_out_tongue_closed_eyes:

2 likes

Wit is een beetje saai vind je niet? De gekleurde wijzer geeft juist net dat beetje extra aan de Damasko, wat Sinn juist mist.
Daarom spreken de Testaf varianten van Sinn me meer aan, toch een beetje kleur erin.

Wat betreft kleurvoorkeur van Damasko, go with the flow. Zou eerst selecteren op wel/geen bezel en wel/geen cijfers op de dial.

1 like

Oja een tip: @alda_78 op Instagram post heel veel foto’s met banden combi’s op zijn DA36

1 like

Ja die volg ik ook :thumbsup:

1 like

Mooie tip bedankt :thumbsup:

2 likes

Ik weet niet of dat het juiste woord is, daar gaan je centjes #kopuhkopuhkoopavond

1 like

Heb Ko ook al aan de lijn… :grinning:

1 like

Zo ver zijn we al hoor … twijfel gewoon nog tss een ‘gemodde’ DA46 en DA47 :wink: