Die gele vindt ik op foto’s echt zo’n afknapper … laat dit fantastisch horloge er een beetje ‘speelgoedachtig’ uitzien. Maar goed, ik heb 'm nog niet IRL gezien … mss walt dat wel mee ?
Rood vind ik gewoon ‘neutraler’ … al was gewoon wit IMO nog veel beter qua homogeniteit (cfr de Sinn).
De zwarte originele band blijf ik erg mooi vinden vooral vanwege de aansluiting ‘over’ de lugs. Alleen deze band past niet perfect om mijn pols, te los danwel te strak. Enige optie is extra gaatje bijknippen. Ook kraakt / piept de band… nieuwigheid? Verder heeft deze band de meest sjieke uitstraling wat mij betreft.
De bruine daarentegen vind ik persoonlijk mooier vwb de kleur en draagt ook fijner (zachter, soepeler). Maar deze mist danwel de strakke aansluiting bij de lugs. Heeft een meer rugged look.
Ik heb een Damasko vouwsluiting, die heeft wat meer fijnverstelling in de sluiting (naast de gaatjes, ook nog de verkleinmogelijkheid in de sluiting). Zou zomaar de oplossing kunnen zijn voor de zwarte band.
Wit is een beetje saai vind je niet? De gekleurde wijzer geeft juist net dat beetje extra aan de Damasko, wat Sinn juist mist.
Daarom spreken de Testaf varianten van Sinn me meer aan, toch een beetje kleur erin.
Wat betreft kleurvoorkeur van Damasko, go with the flow. Zou eerst selecteren op wel/geen bezel en wel/geen cijfers op de dial.