Damasko only (Deel 1)

DA47 black icm de witte dial (en groene secondewijzer) is ook wel een bijzondere verschijning…

http://forums.watchuseek.com/f810/show-your-damasko-second-new-thread-3106906.html#post33189042

3 likes

Dat ‘made in Germany’ op de wijzerplaat is toch echt een misser wat mij betreft

Mmm … niet mis in black :thumbsup: … maar is die secondewijzer nu echt goen/geel ?
Moet zwart zijn :wink:

Nee is legergroen zo te zien…kun je dacht ik tegenwoordig bij Damasko speciaal aangeven/kiezen.

@Candide…ga je nu weer beginnen!? :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Ook in rood verkrijgbaar

3 likes

Oei die is heel gaaf zeg!! Zit nu echt te denken aan een full black met een groene strap. En dan die groene wijzer :thumbsup::thumbsup:

1 like

Ook erg mooi…brengt mij weer op ideeén…:open_mouth:

1 like

Ja lap … ga ik de DA47 nu ook al moeten laten modden (moest het dit model worden) … ziet er immers goed uit :wink:

2 likes

Damnit…ik dus ook! Dit spul is veel te mooi speelgoed :scream:

1 like

Oef smakelijk hoor… must resist

1 like

So good

6 likes

Bij het dragen of alleen bij het omdoen? Misschien een leeronderhoudsmiddel gebruiken? (Kleurloos ivm het stiksel. Donkerder worden van het leer is geen probleem bij zwart). Misschien alleen een beetje op het contactpunt met de lugs en waar de gesp op het flapje rust.

Iemand sprak al over de deployant, die kun je gewoon nabestellen. Schijnt wel een wat dikkere stapel leer en staal te zijn als je hem sluit.

Er zijn trouwens mensen die helemaal wild worden van leer dat kraakt.

1 like

Om te beginnen met de laatste zin… :heart_eyes:

Vwb de deployment…is een optie, maar ik ben er eerlijk gezegd geen liefhebber van.

Vwb het kraken van de band…het is de padding, dus het deel aan de bovenkant. Geldt voor beide delen. Het is bij het dragen. Maar het wordt wel steeds ietsje minder erg…dus ik doe met die reden deze band voorlopig om zodat ie een beetje kan inwerken.

Dat krakend leer is gewoon de nieuwigheid dus.

Over deployants wat mijzelf betreft:
plus:
Gemakkelijk omdoen (en veiliger, net wat minder kans op vallen)
Het leer blijft veel langer mooi (het wordt niet steeds gebogen bij het omdoen zoals bij een gesp)
Je hebt (bij Damasko iig) microadjustments
min:
Dikker staal/leer ensemble aan binnenkant pols, kun je bij bureauwerk irritant vinden. Er zijn higher end deployant clasps (ik weet geen merken uit mijn hoofd) die niet merkbaar dikker uitpakken dan tweemaal leerdikte, maar de Damasko clasp scoort hier niet.

Wat vind jij er minder aan?

Precies wat jij aangeeft…een dikke bult extra staal aan de onderkant van de pols. Ik deed het de afgelopen jaren veelal met titanium danwel ss bracelets met sluiting dus, en ben daar een beetje klaar mee momenteel. Een lederen band draagt lekker licht en dat wil ik zo houden. Voordeel van de DiModell Chronissimo band is ook nog eens het extra leer onder de clasp…dat is nog extra comfortabel.

Zoals ik vermoed, en jij aangeeft…het lijkt nieuwigheid van de band, dus nog even rustig verder met deze stock strap :slight_smile:

Oh ik vergat nog erbij te vermelden dat ik de deployments van Damasko niet erg mooi vind. En als ik die kant op ga dan vind ik dat toch ook belangrijk.

Zoals beloofd…

7 likes

Doe even een betere foto van die sokken

1 like

1 like

Sta op het punt om een Damasko te kopen, maar ik begrijp dat ik nog niet op het benodigde style-niveau zit.

1 like