Damasko, Sinn, Archimede, Fortis, Muhle en Oris of.....?

Alle een lange tijd na aan het denken om een “toolwatch” achtig horloge aan te schaffen.

Nu heb ik al een lange tijd een shortlist, wellicht hebben jullie nog een model in gedachte.
Sinn heeft aangekondigd dat er 29 april nieuwe modellen gepresenteerd worden dus wie weet komt er nog een Sinn bij.

Nu heb ik geen baan waar het er ruig aan toe gaat, en ook prive is het niet nodig maar ik ben erg gecharmeerd van deze stijl horloges.
De DS30 en DA36 zijn beide erg gaaf op hun eigen manier. Is de DA36 “meer” horloge? Is het ETA uurwerk beter tov de Sellita SW200-1?
Misschien is het ene horloge lastig qua service en kan deze alleen bij de fabrikant in onderhoud?
Dus graag hulp van leden die een van deze merken (gehad) heeft om een keuze te maken.
Uiteraard ga ik nog, als het betere tijden zijn, naar de modellen kijken.
Deze modellen zijn tussen de 38-41mm.

DA36

DS30

Sinn 556i

Fortis Aeromaster

Muhle Terrasport II

Archimede Outdoor

Oris big crow Pro Pilot
Koop Oris Big Crown ProPilot Horloge 01 751 7697 4164-07 8 20 19 ...

5 likes

Geen poll?
Ok, ik zou voor de Sinn gaan en anders de Archimede, die vind ik altijd wel stoer.

4 likes
  • Damasko DS30
  • Damasko DA36
  • Sinn 556i
  • Fortis Aeromaster
  • Muhle Terrasport
  • Archimede Outdoor
  • Oris Big crown Pro Pilot

0 stemmers

3 likes

Ik vind persoonlijk de Oris op staal de beste keuze.
De modellen met dag datum heb ik in toolwatch zoiezo het minste mee. Gewoon lekker basic en zo clean mogelijke dial. De bezel vd Oris is prachtig.
Maar ik heb dan ook wat met het merk :wink:

8 likes

Ik zou voor de Sinn gaan. Ik heb zelf een 556A tweedehands gekocht. Erg mooi gemaakt. Je krijgt veel waar voor je euro (ook als je nieuw koopt).

5 likes

Niet verwonderlijk maar ik stem voor de Damasko…model DA36. Voor mij gewoonweg het perfecte horloge…looks, maten, techniek, prijs. :ok_hand:

6 likes

Dit dus! Echt heel fijn horloge kan ik zeggen uit eigen ervaring! Heb m ook op canvas wat ook fijn draagt.

6 likes

Mooie band. (ook mooie klok). Weet je wat voor merk band dat is?

Zeker deze nieuwe met opgelegde indices is prachtig! De band is ook stukken mooier dan voorheen :ok_hand:

Nuff said.

1 like

Niet voor de Sinn gestemd, gebeurt niet vaak, maar die Oris… :heart_eyes:

Ik sluit me hier bij aan, maar kies voor de DS30. Net wat dunner (en dus draagbaarder) en schreeuwt net wat minder ‘toolwatch!’ - zonder daar minder stoer van te worden.

8 likes

Afhankelijk waarvoor je hem exact gaat gebruiken zou ik de Archimede adviseren. Prima specs en een tof horloge. Let op, volgens mijn geen uitwisselbare band. Deze moet van Archimede zijn.
Mocht je het horloges toch ook iets dressier gebruiken zou ik kiezen voor de Sinn.

1 like

Fortis is voor mij de beste keuze. De AR-coating aan beide zijden van het saffierglas is subliem. Makkelijk banden te wisselen. Geen springbars. Dat maakt het ook een toolwatch mee. Glassback is ook leuk. En een niche merk met prachtige historie. Als je fotos wenst laat maar weten. Service kan bij service Centre in Nederland. En er komen eind van dit jaar wat nieuwe modellen bij.

3 likes

:ok_hand:t3:

Top ding!

7 likes

Oké. Damasko DA. Overtreffende trap wat toolwatches betreft. De DS daarna, echter budgetvriendelijk.

Sinn 556… Beetje zozo toolwatch in vergelijking met Damasko.

Fortis. Ik heb niks met Fortis.

Muhle. Op zich een mooi merk maar dit model vind ik nogal uit verhouding qua wijzers en datumplaatsing. Neh, deze doet het niet.

Archimede, erg leuk merk, super draagbaar en een goede toolwatch maar haalt het bij lange na niet bij Sinn en damasko.

De oris is een soort fancy Flieger. Dit hoort niet. Gaaf model, maar nee.

1000% Damasko, en dan de DS. Afgezonderd van het missen van de antimagnetische case heeft deze alles wat je zoekt in een toolwatch, en een betere prijs-kwaliteit moet ik nog tegenkomen in deze categorie.

6 likes

Dat is geen verrassing. :grin:

1 like

Op basis van bovenstaande lijst zou ik de volgende suggestie willen doen : Tutima DI 300 of Pacific 677.

2 likes

Maarrrrr Ik kan Oris ook zeer waarderen. En wat oudere Sinn chrono’s. :wink:

1 like