Damasko, Sinn, Archimede, Fortis, Muhle en Oris of.....?

ja is prachtig! Heel subtiel gedaan!

1 like

Is de band van Oris speciaal voor de ProPilot. Ik heb het horloge gekocht op de stalen band en gelijk de canvas band erbij gekocht. Omdat dit de nieuwe versie is moest de band besteld worden. Staat erg mooi.

1 like

Sinn 556. Het liefst blauw en op staal!


16 likes

De DA36 Met witte seconde wijzer en op metalen band lijkt me wel erg gaaf. Dat staal van ze is door en door gehard, dus niet zoals bij Sinn alleen n harde bovenlaag.

Oris zou kwa Zwitserse merk me t meest aanspreken. En de Archimede is de beste budget optie uit t lijstje wat mij betreft. Voor alle modellen is wat te zeggen. De Sellita is n ik ook vd ETA, dus beide lijkt me even makkelijk te onderhouden.

1 like

De DA36, mooiste techniek overall, en het wordt volgens mij geen daily dus een kleurtje is leuk.

1 like

Hoi @jeronimo, met geen van deze merken ga je een buil vallen.
Wat bij mij goed werkt om een koers te bepalen is het stukje geschiedenis wat achter een model of merk hangt.
Verdiep je je in de historie van een merk, dan kan het zijn dat de sympathie voor het merk zo groot is dat de keuze dan eenvoudiger wordt.

Succes!

Voor mij was het de brochure en het verhaal achter de expeditie naar Canada die me deden besluiten om Deze te kopen.


Pas op photo-heavy

2 likes

Archimede’s outdoor is de ruigste rakker. 200m WR en gehard staal. De 556 doet wel 200m, maar geen hard staal, de Damasko is gehad maar doet maar 100m. Maar de Outdoor valt voor mij af door de kastvorm. Die kan alleen mooi op staal, ik vind het ergens geen gezicht.

Sinn verneukt veel van z’n kleuren. Die zijn te intens in zonlicht, het is het allemaal net niet. Als Sinn voor de 556 nu eens een Nomos-kleurfiguur zou aannemen, dan werd het nog eens wat.

Damasko is me te lomp. Sorry. De kroon in alle ere, ik zou de DS30 nog kunnen nemen omdat het een mooi klein lomp horloge is. Maar er zit verder ook echt niks bij. Geen koddigheid zoals de Archimede, verfijning van de Mühle of prachtige satijn van de Sinn.

De Oris is weliswaar mooi, maar van dat merk zou ik een Art Blakey, een Zeigerdatum of een Sixty Five willen. De propilot is het net niet voor me.

Ik heb op de Mühle gestemd. Het is een sympathiek merk met fantastische afwerking, en je ziet het niet vaak.

2 likes

Nu vergeet je nog je mening over de Fortis :wink:

1 like

Sterke opmerking

:wink:

1 like

Fortis bestaat niet, en ik maak er liever geen woorden aan vuil.

Maar ik zie wel uit een ooghoek geschroefde lugs. Die heb ik helaas op de Mühle Glashütte Teutonia ook, en ik heb er de schurft aan. :slight_smile: Op zo’n dress horloge kan ik het nog verkroppen, maar op iets wat pretendeert een toolwatch te zijn slaat het als een lul op een drumstel.

1 like

Negatieve ervaring met het nog steeds bestaande merk?

Die Sinn is niet getegimenteerd, maar de DA36 is ice hardened, die speelt de rest van het veld zo naar huis qua hardheid van de kast.
Dat wil je toch bij je toolwatch, plus hij ziet er goed uit, zeker met de metalen band.
Ik geef toe dat de Sinn er knap uitziet. Koop anders een old school G-Shock en de Sinn erbij.

Btw, ik bezit een Sinn en heb die lokaal laten onderhouden. De stukken (kroon en pakkingen) kwamen wel van Sinn. Maar dit duurde, duurde, eer dat er respons kwam van Sinn. Mogelijk was mijn horloge al 2 maal in onderhoud geweest op die tijd, mogelijk bewuste strategie van Sinn.

Nee. Ik vind de naam gewoon niet cool. En de horloges te druk. Dus is er een soort van zwart gat in mijn hoofd met de vorm van een Fortis. Ik zie ze gewoon niet. :slight_smile: Ik heb dat ook met AP en Hublot. Misschien met Bremont. :slight_smile:

1 like

Zeker mooi, maar ik heb een blauwe Longines HydroConquest. Ik wil nu een zwarte of witte(misschien) wijzerplaat.

1 like

Zet er nog een Speedbird tussen voor de volledigheid?

1 like

North Flag, erg mooi. :heart_eyes:

1 like

Ik heb een DA36 gehad, en hoewel dat horloge echt gebouwd is als een tank, kon ik me niet over de goedkoop ogende wijzerplaat zetten (want gewoon geprint).
Dat is misschien iets om in overweging te nemen.

2 likes

Gebruik is voor dagelijks desk diven. Alle modellen zijn hier goed voor. Gaat niet mee de rimboe in of de bergen.

2 likes

Moshpit, crowd surfing of stagedving wel toch​:sunglasses::wink:

1 like

Ja dat is waar @mikeypikey maar voorlopig niet helaas.:disappointed_relieved:

1 like