Damasko, Sinn, Archimede, Fortis, Muhle en Oris of.....?

Sinn maar dan de EZM3. Als je tool wilt, kan je het krijgen…
.:stuck_out_tongue_winking_eye:

Groeten
Rutger

8 likes

:point_up_2: Ja die verslaat alle bovenstaande wat mij betreft ook. Topper

2 likes

Waarom, waarom doen ze die toch zonder getegimenteerd staal?

2 likes

Heb zowel de 556A als de DA36 gehad en vIND van deze twee de Damasko echt beter. Wellicht is fijner beter geformuleerd.

2 likes

Outdoor en mooi? Zucht

Het valt me op dat de voorgestelde Damasko’s op leren band staan en de andere horloges op stalen banden .
Bedenk dat een stalen band voor de Damasko flink aan de prijs is .
Maar het door en door geharde materiaal van kast en band zijn niet te overtreffen .
Ga de horloges passen bij daglicht :wink:!
Ik was verbaasd hoe mooi ik de Damasko’s vond toen Tom ze mij in het echt liet zien bijvoorbeeld!

3 likes

:sob:inderdaad

1 like

Ik ga persoonlijk nu liever naar een lege juwelier dan naar een volle supermarkt.
Dus daar zou ik als eerste mee beginnen. Er vallen er dan ongetwijfeld een aantal af, dat vergemakkelijkt de keuze. Als de winkels open zijn, en het qua bereikbaarheid te doen is voor jou, gewoon even gaan kijken.
Googel, even bellen, en dan lekker gaan passen :+1:t4:

1 like

Vlak over de grens (Duitsland)zitten een aantal juweliers die de diverse merken verkopen. Sommige kan ik uiteraard in Nederland bewonderen.

1 like

De stalen band is niet goedkoop. De Sinn op leer is niet mijn smaak, de Damasko modellen weer wel.

Mooi, gelijk doen. Scheelt een hoop " stress " , en 375 adviezen van mensen die toch alleen zeggen wat ze zelf mooi vinden :grin:

1 like

:rofl: dat is waar. Maar buiten wat andere mooi vinden haal je er toch nog informatie uit.

1 like

Sinn kan natuurlijk ook nog op siliconenband.

Volgens mij zijn het allemaal mooie horloges. Ik vind zelf de typografie op de Damasko niet zo mooi, terwijl de geharde kast me wel aanspreekt. Waar je wel rekening mee moet houden is dat gehard niet betekent: onverwoestbaar. Ik kon een Sinn 656 kopen die weliswaar krasvrij was, maar wel een behoorlijke deuk had. Bij Sinn kun je een tegiment case ook niet laten bijwerken (wat met een niet geharde kast wel kan). Weet niet hoe dat voor Damasko is.
Verder zie ik nog als verschil (maar ik kan het mis hebben) dat de Damasko een wat mattere/doffere uitstraling heeft. Bij Sinn zie je dat ook als je de 556 met de 856 vergelijkt. Die laatste is wat “saaier”. Ik heb zelf een 756 diapal gehad. Die had een “brushed” case met tegiment. Dat vind ik het mooiste.
Succes met je zoektocht.

2 likes

Ik vindt alle horloges mooi die je hier laat zien. De Oris springt er voor mij echter uit, vanwege de Coin edge achtige bezel. Ik heb zelf de Oris Big Crown pointer date en die heeft ook een coin edge bezel en dat maakt hem net even iets anders dan de rest.
Maar dat is mijn mening natuurlijk. Succes met jou lastige keuze . :+1:

1 like

Lastige keuze, vind de meeste modellen van de lijst wel mooi. Van deze lijst heb ik de Sinn gehad en heb ik de Muhle nog. De Sinn is erg netjes, maar vond hem net een tikje te gewoon en ook wat te klein. De Mühle is ook niet bepaald opvallend, maar vind het een pluspunt dat ze het uurwerk wat hebben aangepast en verder zit hij erg goed om de pols. Ik heb ook nog eens hele goede ervaringen met hun klantenservice, dus mijn stem gaat naar de Mühle :wink:

1 like

Hij staat op vrijdag de 13e. Nogal klungelig van de marketingafdeling :smile:

Ik snap de modellen van Fortis wel, @Fate_Amenable_To_Change moet er gewoon nog even aan wennen.

3 likes

Ik heb op de Damasko gestemd; van deze modellen het meest ‘tool’. Zou 'm dan wel laten customisen met een witte secondenwijzer; maakt 'm een stuk draagbaarder wat mij betreft. Band dan uiteraard ook zonder geel stiksel.

Ohja, @ de Sinn EZM3

:triumph:

Kun je zeggen hoe dat kwam? Kom er zelf niet uit welk van de twee merken (en welk model) nu mijn voorkeur heeft.

En die sluit bij Sinn mooi aan op de kast en bij Damasko helaas niet. Dat zou voor mij een rol spelen.

:sunglasses:

1 like

Dat is speciaal zo gedaan. Elk horloge op FRI 13. Zit een verhaal achter.

3 likes
1 like

Ik ben fan van de Damasko DS30 maar heb toch op de Oris ProPilot gestemd. In je keuzes is die net mooier. Met name de bezel en de groene canvas band is erg gaaf. Ik zou die er zeker bij nemen naast de stalen band.
De Sinn 556 is zeer populair in de poll. Maar deze is nogal saai en enigszins fragiel imho.
Maargoed het belangrijkste is om ze zelf eens om te doen en te bekijken natuurlijk. Succes :slightly_smiling_face:

1 like