Damasko verdwenen in de post - hulp gevraagd -

Tijdje geleden had ik ook een aangetekend pakketje die 2 weken vermist was. Was al meer dan 2 maand onderweg en op een dag stond de postbode ermee aan de deur. Moest nog douanekosten en invoerrechten op betaald worden maar dit kan bij ons enkel cash en gepast (wat ik dus niet kon). Had dus het pakketje gezien maar moest nog een dag wachten om het bij postkantoor op te halen.

Volgende dag ging ik vol verwachting naar het postkantoor om dan tot mijn schrik te horen dat het wel aangemeld stond maar onvindbaar :flushed:. Ze gingen mij contacteren als het gevonden werd maar na een week niets te hebben gehoord ging ik nog eens langs. Er zat een andere bediende en die wist er niets van dat er een pakketje vermist was, blijkbaar had die andere bediende het vergeten door te geven. Opnieuw werd het kantoor afgezocht zonder resultaat. De week erop nog enkele keren langs geweest maar telkens zonder resultaat. De postbode zelf (onze vaste bezorger) even vragen of huj misschien wust waar het lag kon ook niet want hij was met verlof.
Ondertussen kwam de uiterste datum tot wanneer het kon opgehaald worden en zou terug gestuurd worden dichterbij dus werd er in het systeem verbod op terugsturen ingevoerd.

Exact 2 weken nadat ik de postbode had gezien stapte ik nog eens binnen 's morgens en zag een vaste, oudgediende, medewerker die direct vroeg hoe groot het pakketje was. Vermits het een gewone middelgrote brief was begon er bij haar snel iets te dagen en trok ze de kast waarop de pakketten lagen achteruit en viste mijn pakje er vanachter. Blijkbaar zat er op een kleun stukje tussen de kast en de muur een kleine gleuf en was dit al niet de eerste keer dat er een dun pakketje tussen glipte…

2 likes

Bij post NL leggen ze aangetekende zendingen gewoon op de stoep en tekenen lekker zelf met een kruisje… Heb zo in 2018 een Oris uit Engeland van 800 euro kwijt geraakt. Geen poot om op te staan omdat enkel de verzender een klacht kan neerleggen en die wou niet want volgens de track en trace was het pakket netjes aangekomen.

1 like

Heb een paar maanden geleden een horloge verstuurd, aangetekend en verzekerd.
Ontvanger had na 3 dagen nog niets ontvangen dus ik contact met post nl.
Daar zouden zij het onderzoeken. En ik moest maar even afwachten :pensive:
Na 2 weken kreeg ik bericht van de koper. Het pakketje was ineens binnen gekomen :persevere::persevere:pfffff, zijn er niet achter gekomen wat de oorzaak was.

1 like

Ideaal is dat inderdaad. Niet bij iTailor bestellen btw, maar shirtbyhand is top (en Nederlands).

1 like

Dank je, ik wacht er al dagen op…

1 like

Balen zeg. Hopelijk komt het goed

1 like

Werkt top, dat computersysteem… nou ja, wellicht lag het aan wat anders dan de maat. :sunglasses:

2 likes

Wat ellende…

… stond eerst ict storing…

1 like

Helaas vandaag het trieste bericht van de post gekregen dat het pakketje definitief als verloren kan worden beschouwd…

Hiermee blijft het onderwerp van dit topic ook actueel…welke boef loopt er met een zwarte Damasko met gele secondewijzer?


R.I.P.

2 likes

Zuur, ik hou mijn ogen open.

Vergoeden ze nog wel iets?

1 like

Jeetje wat zuur! Succes!

Recentelijk iets vergelijkbaars ervaren, pakketje met enige waarde opgestuurd naar een klant. Echter is het door PostNL ‘kwijtgeraakt’ . ‘Beschouw maar als verloren’ was wat ik te horen kreeg van de klantenservice.

1 like

Ik heb ook nog nooit een positief verhaal gehoord over de klanten service van PostNL

1 like

Treurig. Echt super vervelend dat je zoiets moet overkomen. Je hoort het vaker en vaker… dat is wellicht nog wel meest vervelende dat je niet op postnl kunt vertrouwen.

1 like

[quote=“NielsV, post:32, topic:282667, full:true”]
Ik heb ook nog nooit een positief verhaal gehoord over de klanten service van PostNL
[/quote

Voor mij is dat het beste postbedrijf dat er bestaat. Zeker om horloges te versturen over heel de wereld.

1 like

Dat is flink balen zeg :confused:

1 like

Wat een klote situatie. Probeer dat maar eens uit te leggen aan degene die heel enthousiast op het horloge zat te wachten.

Op marktplaats krijg ik enkels twee slippers te zien als ik zoek op Damasko, maar zou dat in de gaten houden. Het kan op zoveel plekken mis zijn gegaan, is gewoon lastig te achterhalen.

1 like

Ja, heel vervelend, helemaal omdat het zo’n mooi en zeldzaam horloge is.

Vergoeding hoor ik nog, max 500 euro denk ik…

Ik heb ook vele zendingen succesvol verstuurd en heel tevreden, maar de klantenservice is gewoon erg slecht

2 likes

Dat is zuur. Je was dan ook onderverzekerd, was dat bewust?

1 like

Inderdaad enkel aangetekend verzonden, op verzoek van de koper. Ik betaalde de verzendkosten. Desondanks wilde ik wel mijn verantwoordelijkheid nemen als verkoper en meedelen in de geleden financiële schade.

Ook weer een les voor mij dat afspreken de voorkeur heeft en verantwoordelijkheid voor verzending bij de koper ligt…

3 likes