Heel vervelend! Hopelijk ooit…
Gewoon beter verzekeren toch? Er bestaat verzekerservice bij PostNL… kan je volgens mij tot 5k…
Succes!
5500 euro, voor 14,95. Ik zou daar idd nooit op bezuinigen. En als de koper de goedkopere optie wil, dan vind ik dat je heel duidelijk moet zijn over waar het risico dan ligt…
Dat met dat risico voor de koper is altijd heel discutabel en niks als gezeik.
Ik verstuur in de regel alleen nog aangetekend of verzekerd omdat ze met een basis pakket niet eens meer een onderzoek starten
Klopt, risico ligt in principe altijd bij de verkoper. Tenzij een koper uitdrukkelijk voor niet of onderverzekerd kiest.
Blijft een erg nare situatie en precies de reden waarom ik, zeker via het forum, een persoonlijke overdracht verkies boven verzending.
Heb ooit de les geleerd na problemen en dat is : " Alles boven een waarde van 400 € ophalen in Nederland en F 2 F, zijn het wat extra kosten maar heb je deze problemen nooit en kan je gelijk product bekijken. Wil je dit niet doen , heb je het waarschijnlijk ook niet nodig of heb de geldziekte "
Hier ook al eens een horloge verdwenen. Een nieuwe TWSteel van € 600 door GLS gewoon bij de voordeur achtergelaten. Die was dus meegenomen. Na veel gedoe wel vergoed gekregen.
En een trui, idem. Maar PostNL.
Allemaal pré Corona.
Afhankelijk van wie de keuze voor verzend methode heeft gemaakt, ligt daar de verantwoordelijkheid. In bepaalde mate.
Als jij je hebt voorgedaan als bedrijf, ben jij aansprakelijk. Maar anders is het denk ik best lastig.
Volgens dit artikel ligt het bij de koper (als jij het als particulier hebt verzonden).
Waarschijnlijk ligt het aan de wijze van aanbieden. Biedt jij het aan om ook op te kunnen halen, kun je juridisch mogelijk stellen dat de koper de keuze heeft gemaakt (als particuliere verkoper zijnde). Biedt je enkel aan dat het verzonden kan worden, dan is het misschien jouw verantwoordelijkheid als verkopende partij. Misschien dat we hier ergens een jurist hebben op dit vlak? Ik vind het in elk geval interessant.
Ik heb toevallig op watchrecon.com een alert aan staan voor alle Damasko’s. Die van jou heb ik nog niet langs zien komen naar je zou zelf op marktplaat/chrono24/ebay/watchrecon een alert kunnen maken. Mocht een DA56 te koop komen staan dat krijg je er een melding van.
Super, stel ik op prijs!
Benieuwd of hij nog eens opduikt…overigens nog geen cent van postnl gezien…
Eind goed al goed…
Met dank aan PostNL!
Na een bericht eerder deze week van “Ko” van de afdeling lost en found gister een belletje. Ko was aan het zoeken gegaan naar aanleiding van mijn melding en had een schoenendoos met een zwart horloge gevonden…! Beide labels waren door de regen van de doos verdwenen en het pakket was in het magazijn beland.
Vandaag gratis door de post thuisbezorgd…wat een avontuur! De datum was gestopt op 23 augustus en nu weer terug om de pols…hij wilde echt niet bij me weg !
Zo dan. Daar heb je echt geluk mee gehad zeg.
Dat is nog eens goede service!
En nu hou je hem?
Snel een dot kit tussen de sluiting, dichtdrukken en nooit weer af doen
Ik ben sinds jaren de term “deze gaat nooit meer weg” voorbij…maar in dit geval zou het zo maar eens waar kunnen worden…
Ik stuur hem iig nooit meer op
WOW, wat een mazzel voor je. Ko is een held!
Lucky lucky!!! Maar wil de koper hem nu niet meer?
Ik heb de koper hoogstpersoonlijk een andere Damasko bezorgd!
Da-mazzel-Ko! Fijn zo’n persoon die moeite voor je doet. Die zijn schaars bij PostNL.