Dan Henry 1964 Gran Turismo

Ik heb al 2 chrono’s van dit formaat, maar nog geen reverse :stuck_out_tongue:. Ik koop wel vaker horloge van mindere merken aangezien ik een aramar heb :zipper_mouth_face:.

1 like

Triggerfinger… Incoming! Zilver no date

2 likes

Deze no date treft mijn voorkeur…

Hoe meer ik er naar kijk, hoe meer ik die credit card in m’n (broek)zak voel prikken.

4 likes

Prachtige modellen.
Dit is hoe Breitling de re-issue van de Top Time ref 810 zou moeten :slight_smile: @ReneJK

Noot: niet mijn foto’s maar van het web.

Het lijkt mij veel value for money, maar snap goed wat @Watch2Morrow stelt; gaat het horloge gedragen worden met alle concurrentie…

6 likes

Neem je 2 :joy:

1 like

Inderdaad voor dat geld wel erg aanlokkelijk.
Veel mooier dan de HFLE, maar ja dat is mijn mening.
Moet me erg inhouden.

groetjes en veel draagplezier,

Lenno

1 like


Doen ze snel.

Mijn Panda no date is ook verzonden…

Echt een prima deal mijn inziens en een prachtige ‘samenvatting’ van de racing chrono’s van de tijd.

1 like

Daar heeft hij het ook (deels) op gebaseerd denk ik.

Hier de 1964 horloges uit zijn collectie:
https://www.timeline.watch/?year_filter=1964

Precies; alsof je de Heuers, Omega’s en Breitlings in de blender stopt :wink:

Onderweg, kon me niet inhouden :sunglasses:. Overigens wel de no-date besteld.

5 likes

Ben benieuwd naar jullie plaatjes. Heb hem vooralsnog toch niet besteld, denk dat ik hem niet zal dragen…

Ik moet me toch wel inhouden, hoor.

Grail (€2.5-3.5k tegenwoordig?):

DH (+/- €200):
image

Kortom als no-date een zéér sterke mededinger voor ‘next best thing’, zeker gezien de factor 10+ prijsverschil. Ik twijfel alleen of ik de sunburst niet té intens vind.

Ik slaap er even een nachtje over :wink:

3 likes

Iedereen ok dan met de 38mm? Dat is wat mij tegen houdt.

1 like

34mm is dressy, 36mm is casual, 38mm is sportief :sunglasses:

6 likes

Is natuurlijk gewoon een kopie van de 1964 heuer carrera valjoux 72, gekruist met omega seamaster cal 321 chronos uit datzelfde tijdperk. Zoals we van het merk gewoon zijn dus. Toch erg aantrekkelijk beatertje aan dit prijspunt. Heb er zelf echter te weinig respect voor om deze blij aan de pols te kunnen gespen. Zou me gevoelsmatig gewoon niets doen :slight_smile:

1 like

Verdomme! Zoals gezegd staat de Speedy bovenaan mijn grail-lijstje. Dit is toch wel erg lekker voor in de tussenliggende 30 jaar. Moet. Nu. Niet. Nog. Meer. Uitgeven…

2 likes

Ja dat gaat eigenlijk wel. Ben ook blij met mijn Alpinist van 38mm. Die lugbreedte van 19mm. Die houdt me meer tegen eigenlijk. Minder keuze in bandjes. Alhoewel, met die bandenjongens van HF moet dat ook eigenlijk wel goed komen.

2 likes

Dank! Een prima argument om het niet te doen :wink: