Dan Henry flikt het weer....

Ik heb toch een zwak voor deze modellen. De 1964 heb ik al en is gewoon zo gaaf voor een betaalbare prijs. Het biedt de looks uit de oude tijd met de betrouwbaarheid van quartz.

De nieuwe 1963 is ook weer een hit i.m.o.
https://wornandwound.com/introducing-the-dan-henry-1962-racing-chronograph/

29 likes

Ik ben ook nog altijd dik tevreden met mijn 1964. De looks zijn spot-on.

1 like

Ziet er inderdaad wel aardig uit. Verder geen ervaring met dit merk.

zijn alledrie leuk!

Ze zijn wel leuk inderdaad maar wel met een teveel “lijkt op” gehalte. Ik vind de achterdeksels niet fraai en ook de naam op de wijzerplaten niet. Dat had in mijn optiek beter een logo kunnen zijn o.i.d.

Dit is dus ook wat ik er een beetje mee heb. Louter de naam op de plaat vind ik ook niet echt kloppen. Ik vind ook de kroon en plaatsing van de datum niet 10/10, maar voor de rest is het volgens mij best een stijlvol ding. Voor dat geld al helemaal!

Best een leuk ding inderdaad. Mooi maatje met 38 mm. Vleugje speedmaster gemixt met een beetje Daytona. :sweat_smile:

Heb zelf de 1939 en daar ben ik heel tevreden mee. Veel horloge voor je geld.

Link naar de site van Dan Henry:

Denk dat ik de zwarte het meest onderscheidend vind. :sunglasses:

1 like

Ik vind die zwarte 1972 wel gaaf… Totdat je dan naast iemand met een Orfina Porsche design zit… :grin:

Heb er nog nooit eentje in het echt gezien, maar moet zeggen dat ik ze er geslaagd uit vind zien.

1 like

Mooi horloge! Klassiek ontwerp.

Gelukkig is de kans dat je naast iemand met een UG Compax komt te zitten een stuk kleiner :nerd_face:

1 like

Niks mis mee

Heeft de zwarte versie nu een rode datum of wit? Ik zie beiden, maar niet als optie.

Edit: alleen de 31 is rood. Leuk detail.

Ze doen de achtergrondkleur van de datum en de kleurkeuze van de voorgrond wel heel goed.

Leuke horloges, scherpe prijs, zo uitverkocht lijkt mij?

1 like

De kans dat zo iemand naast iemand komt te zitten met een Dan Henry is misschien nog wel kleiner.

Ben een panda liefhebber maar de wijzerplaat is mij te klinisch wit, had er geen klik mee. Wel een mooi vintage design voor een mooie prijs en zonder het gedoe van een vintage…

Dan Henry en moderne designs zou ook een beetje raar zijn.

Mijn beste,

Inderdaad!! Zo ervaar ik het ook!!
Veel draag-plezier dan ook met deze moderne nostalgie, om de pols!!

En voor straks: “Buona Notte" en morgen gezond weer op.:first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Ik vind ergens wel knap dat er een geslaagd model uit de mixer van Dan komt rollen, maar ik mis toch het gevoel erbij. Het blijft pastiche in mijn ogen.

Gooi een Daytona en een Speedy in een hotelkamer en je krijgt 9 maanden later een Dan Henry 1963! :slightly_smiling_face:

Ik vind de wijzers niet passend en te grof. :thinking:
Jouw '64 vind ik een véél mooier en geslaagder design!

Maar zo’n Austin Martin op de achterkant nlijft gewoon érg leuk! :sunglasses:

Lekker

Foodnoot_notenpaspoorten_pistachenoten_image-300x225

4 likes