Vooralsnog leuk en aardig die chronoâs, maar wel weer quartz.
Ik hoop dat Dan Henry juĂst een keer een horloge maakt met het âgedoeâ van vintage. Dus een automaat of handwinder (automaat zonder rotor?). Stop er een NE-88 oid in!
Ik weet niet wat zoân uurwerkje kost, maar ik ben bang dat hij zichzelf dan uit de markt prijst. Nu is het in de categorie âleuk voor erbijâ; maar dan zit je ineens in de prijsklasse van de grote merken.
Maar maken de Grote merken dit soort horloges?
Dat is voor zijn prijs doen zeker een mooie verschijning!
Niet echt, maar als zoiets 1000 Euro moet kosten in plaats van 200-300 dan beginnen mensen ineens na te denken over waardevastheid
Wat wil je nog meer voor $260,-? Ik vind de looks leuk en de Dan Henry 1970 die ik had was kwalitatief uitstekend.
Is 200/300 al niet erg veel voor een quarts?
Voor een kwarts chrono vind ik dat niet veel, bovendien valt het voor veel mensen binnen het âimpulsaankoopbudgetâ.
Waarom zou dat zo zijn?
Het is waar dat dit makkelijk tot een impulsaankoop kan leiden. Maar voor een Seiko kwarts is bet best duur.
Mooie horloges en mooie handel voor een - in volume - klein merk als Dan Henry.
Verkoop je er 1962 heb je per uitvoering een dikke 500.000 dollar gevangen.
Was jij niet opgepakt als lid van de pistachenotenbende?
Maar dit merk doet het goed en nog een beetje ondergewaardeerd.
Zien er vaak erg mooi uit.
Dat geldt voor wel meer merken.
Ik ben erg tevreden over mijn DH 1964 (looks/prijs/kwaliteit). Die blauwe DH 1962 is toch ook wel erg aantrekkelijk en genoeg verschil met de 1964. Dan Henry flikt het volgens mij inderdaad weerâŚ

Gaat nog wel even de inkoop vanaf hè
Ja natuurlijk, maar met een paar modellen en ( aanname ) niet al te veel overheadkosten houd je er denk ik een leuke boterham aan over.
En dat mag ook
Want? Het is een halfmechanische automaat. De chronograaffunctie werkt juist niet digitaal en dat maakt dit uurwerk interessant. US$350 voor een niet-13-in-1-dozijn-horloge met een bewezen uurwerk van dit kaliber en de looks die er (wat mij betreft) mogen zijn vind ik dit juist een koopje.
Inderdaad, tof horloge. Referenties aan de glorietijd van UG zijn ook welkom.
Maar toch zou ik sneller geneigd zijn om gewoon een Seagull 1963 38mm te kopen in die prijsklasse.
Mooie klokjes en fijne maat. Ga er nu induiken, thx
Is erg leuk mits je een zichtbodem hebt. Gaat hij kapot zijn er maar weinig horlogemakers die zich hieraan wagen. De betrouwbaarheid van de Dan Henryâs hebben dan mijn voorkeur.