Dan Henry flikt het weer....

Gaaf horloge! Persoonlijk vind ik de lugs van de 1964 niet mooi en bij de 1962 en 1963 veel meer geslaagd. Op zich wel tof trouwens dat ze weer een meca quartz hebben gebruikt, die instant reset ziet er altijd gaaf uit.

1 like

Begrijp ik, maar die dingen hebben bakken charme. :grin:

Ga binnenkort de blauwe variant bestellen

Naar aanleiding van dit topic voor het eerst een Dan Henry gekocht.
Eerste indruk is positief.

13 likes

Mooi horloge zeg!

1 like

Zijn die er al? Ik bleef er ook naar kijken. Misschien toch dan…

1 like

Ze hebben echt leuke ontwerpen, geniet er van!

1 like

Ziet er goed uit! Zat zelf nog aan die blauwe te denken… Keuzes keuzes

1 like

Hier ook nog maar eens plaatsen. Nu met een leuker bandje.
In de categorie horloges tot 250 euro vind ik dit een leuk alternatief. Panda plaat, 39mm en leuk met bandjes wisselen. En dat het een quartz is … Tenminste wel een van Seiko :blush:

13 likes

Bandje van Dan Henry, of welke is dit?

Ja, klopt

Ik heb zelf echt veel liever een echt mechanisch horloge dan dat ik hiervoor ga. Ook al zien die DH er best goed uit. Hoop dat ze in de toekomst met echte mechanische betaalbare horloges komen.

7 likes

die nieuwe panda is mij te wit… dit had een mooie creme vervaagd wit moeten zijn. Wil ze graag mooi vinden maar mis de klik. Maar de vintage vs moderne quartz is echt een top combi…

1 like

Die is er al. 1970. Alleen niet met chronograaf dus,

Good to know. De meca quartz welke gebruikt wordt heeft een mechanische chrono module.

Mooi bandje, jammer dat die niet meegeleverd werd ipv de reguliere bruine band. Is het bandje verder identiek op de gaten na of is er bijvoorbeeld nog sprake van kleurverschil?

Ben voor mijn panda nog aan het kijken voor een rally style bandje en een mesh band.

Zelfde maatvoering en kleur. in 19mm en 20mm verkrijgbaar.

1 like

Daar ben ik het niet mee eens. De panda is zo perfect, juist het enorme contrast maakt het een winner. Met crème zou dat toch wat minder zijn en daarnaast is de grootste bron van inspiratie voor deze variant de Universal Genève Compax “Nina Rindt” uitvoering en die was ook niet crème kleurig.

De kleur is overigens niet spierwit, dat zie je in onderstaande foto:

2 likes

Dat is jammer, ik had liever gehad dat de kleur wat afweek zodat er meer verschil tussen de bandjes zat. Anders kan je net zo goed zelf gaten maken, al is dat makkelijker gezegd dan gedaan.

zo lijkt het wel op de website… thanks voor de info.

Zwarte rally band is glimmend en de standaard meegeleverde is mat. Dus die verschillen wel van elkaar.