Daniel Wellington 1100DW

beste mensen. ik ben Jules (13) en ben op zoek naar een nieuw horloge om een colectie te starten nu had ik een Daniel Wellington 1100DW op het oog maar daar las ik veel slecten recensies over,
wat is uw mening daar over?
als het een mider goed merk is wat is dan een ander soort gelijk alternatief in die prijs klasse. DUNNEN goud getinte kast witte wijzerplaat leren ban
stel het is wel een goed merk waar zou ik dezen dan kunne kopen
alvast bedankt voor je tijd, groetjes Jules

1 like

Als je het een mooi horloge vindt vooral kopen wat je zelf mooi vind. Daniel Wellington ziet er leuk uit. Echter is het op uurwerk gebied etc niet heel bijzonder. Er zit vaak een goedkoop Quartz uurwerkje in. Dat hoeft uiteraard niet erg te zijn. Maar voor hetzelfde geld zijn er ook veel leuke opties met een mechanisch (automatisch of handopwinder) uurwerk mogelijk. Nogmaals als jij zo’n Daniel Wellington een mooi horloge vindt dan maakt het niet uit wat rest ervan vindt. Wear it with pride :sunglasses::+1:.

Als eventueel alternatief zou ik Tissot aanraden. Tissot heeft overigens ook leuke horloges voor ongeveer 200-250 euro.

Bij de Tissot juwelier kun je waarschijnlijk nog wel 10-20% korting krijgen, op die manier vallen de horloges toch aardig in je budget :shushing_face:

12 likes

@RLC, die jongen moet allang slapen… morgen weer een dag…

2 likes

Daar vraag je me wat. Misschien vind je elders op HF wat tips.

Hier bijvoorbeeld:
https://www.horlogeforum.nl/t/dress-watch-onder-200-euro/352840/77

4 likes

Hoi Jules,

Sowieso, gewoon lekker kopen wat je mooi vindt.
Tissot heeft inderdaad mooie horloges en is een kwalitatief goed merk. Daarnaast heb je direct ook een Zwitser te pakken, er zijn slechtere keuzes om de collectie mee te beginnen (been there, done that).

Ga eens lekker langs bij een juwelier en geef je ogen goed de kost en pas diverse horloges. Het is ook belangrijk dat een horloge prettig aanvoelt en dat jij hem mooi vindt staan om je pols.

Succes en vooral veel plezier met de zoektocht!

1 like

Dw is mooi merk kwa uiterlijk.
Alleen wel goedkoop gemaakt niet waterdicht kan niet veel hebben enz
Als je hem dagelijks gaat dragen zou ik zekker eens kijken bij tissot zo als hier boven genoemd

2 likes

is het beter als de horloges uit Zwitserland komen

Niet altijd hoor. Het is vaak wel goed, maar een quartz horloge uit Japan kan ook tientallen jaren probleemloos werken.

Inderdaad, het wil niet direct zeggen dat het altijd beter is dan…

Dit is wat Google er over te zeggen heeft:

Een Swiss Made horloge is een echt kwaliteitslabel dat voldoet aan tal van criteria. Deze kwaliteitsnormen zijn in 1971 in Zwitserse wet opgenomen: de Ordinance. Alleen horloges die aan alle wettelijke kwaliteitsnormen voldoen, mogen het label ’ Swiss Made ’ dragen.

1 like

Hi Jules,

Welkom!

Ik zou beginnen met wat beter opletten tijdens de Nederlandse les :innocent:.

Daarnaast lekker kopen wat je mooi vind.

1 like

:joy::joy:

Jules wil snel naar TL2 :sunglasses:

1 like

:joy: :joy:

1 like

Alles behalve een DW.

Kijk eens naar een Orient Bambino.
Is wel een automatic, maar veel meer horloge
voor je prijs.

1 like