Dress Watch onder 200 euro

Ik zou als dertienjarige en nog onbekend met horloges weg blijven bij Catawiki.

1 like

Grappig deze foto is van mij. Ik heb deze Daniel Wellington ooit gehad. Maar met de kennis van nu zou ik die 200-250 euro anders besteden. Ik zou kijken naar een mooie (evt jong gebruikte) Tissot. Dat moet voor 200-250 euro ook wel lukken. Mooi Zwitsers merk met een rijke geschiedenis en als je goed zoekt ook nog een automatisch uurwerk.
Ik heb van Tissot de Le Locle en de Visodate gehad.

Zo’n Visodate staat hier volgens mij nu in het blauwe gedeelte te koop. Ook al een tijdje dus wellicht is er nog wat met de prijs te regelen.

4 likes

Misschien eens kijken naar de Bauhaus-inspired horloges van Junkers. Binnen budget, nieuw

4 likes

Leuk merk EN goud! Tussen de 150 en 175 euro dacht ik.

4 likes

Tissot heeft overigens ook leuke horloges voor ongeveer 200-250 euro.

Bij de Tissot juwelier kun je waarschijnlijk nog wel 10-20% korting krijgen, op die manier vallen de horloges toch aardig in je budget :shushing_face:

5 likes

Hier in het blauwe gedeelte staan ook allerlei horloges, naar een aantal is al verwezen. Het voordeel is, dat de kop er af is. En mogelijk is er nog onderhandelingsruimte. Gewoon kijken wat je ervoor over hebt. Ikzelf vind de volgende wel fraai, zeker voor een betaalbare dresser. Mooie maat (42 mm.), saffierglas, mooie stalen band, die je natuurlijk kunt vervangen door een leren band (mooie croco motief of een zandkleurige suède band bijvoorbeeld). Ik weet echter niet zeker of @The_Don hem nog te koop heeft… zo niet, dan heb je pech (als je hem mooi vindt), maar wel weer wat inspiratie. (Ik heb dit horloge al vaker getagd, misschien had ik hem zelf moeten kopen :thinking: ).

1 like

Brunmontagne zou ook gaaf zijn maar nieuw net boven budget!

@Brunmontagne :grin:

3 likes

Ook in groen en blauw en RVS armband.

4 likes

Deze is er zeker nog. De bodemprijs is wel bereikt maar hij is beschikbaar

5 likes

Je kan ook eens kijken bij Mondaine. Goede horloges, zwitser, saffierglas en een mooi herkenbaar design.

Maar vooral passen, passen en nog eens passen.
Heb zelf een polsomtrek van 17.5cm en vind 41/42mm de perfecte maat voor mij. Dat gezegd hebbende, er zullen leden zijn met dezelfde polsomtrek die absoluut niet groter willen dan 38mm.

@jules2008 wat vind je van de voorgestelde horloges? Je wilt een subtiele kast, bij voorkeur goudkleurig. Dat is duidelijk. Wat vind je mooie aspecten aan bijvoorbeeld het wijzerblad?

Of valt de keuze gewoon op die DW?

ik vind de DW wel nog steeds heel mooi. maar Tissot heeft ook mooie horloges. wat ik ook mooi vind aan de dw zijn bijvoorbeeld de wijzers in het blauw, de dubbelen rand (ik weet niet hoe je dat noemd maar dat randej in het horloge naa de cijfers) romeinse cijfer die niet te groot zijn en de datum onder in inplaats van aan de zijkant(datum hoeft niet perse voor mij)

ik vind vintage ook wel leuk. dan draag je een horloge dat historie met zich mee draagd dat al op zoveel plekken is geweest. het liefst zou ik een vintage kopen met een verhaal over het horloge er bij

1 like

Kan men altijd proberen :slight_smile:

heb je dezen soort modellen ook in vintage tissot

heb je pm gestuurd, mooie vintage behoud zijn waarde :slight_smile:

bedoel je de tag Heuer

1 like

De in het topic genoemde Seiko SNKL43. Hoe kan ik daar andere kleuren van vinden zonder direct naar een andere serie te gaan?

yep

Voor 176 ben je klaar:

8 likes