Dress Watch onder 200 euro

hallo allenmaal ik ben Jules (13). en ben gefacineerd door horloges ik heb nu al drie jaar een horloge (swatch) en wil graag nog een horloge aanschaffen en horloges sparen. Echter heb ik daar nog geen verstand van.
Ook zou ik graag tips ontvangen over waar je op moet letten bij het kopen vaneen horloge welke sites goed zijn om te kopen en wat goeden merken zijn in de lageren prijsklassen. ik hou van klasiekers

de specificaties:

• rond 200 euro
    -dress watch

ik had nog een paar vragen:

• hoe moet ik weten welken maat horloge ik moet nemen (mijn polsmaat is rond de 16/17 cm, ik hou niet echt van kleinen horloges. en ik wil hem wel nog een aantal jaren dragen.)
  • wat is er allenmaal kwa uurwerk(Automatisch, Quartz, etc.) en welken is het besten/moet ik nemen

alvast bedankt voor julie tijd!!

Groetjes Jules

15 likes

Leuk man op deze leeftijd, je hebt de juiste hobby gekozen :grin:

Ik zat te denken aan een Orient Bambino…

Automaten zijn over het algemeen minder nauwkeurig dan quartz horloges, maar hebben mijns inziens wel meer ‘ziel’. Als hij dagelijks omgaat zou ik een automaat nemen, deze hebben wel onderhoud nodig om de zoveel jaar. Ligt eraan hoe veel waarde je er zelf aan hecht. Voor gemak: quartz.

1 like

Tissot maakt volgens mij prima dress horloges. Ik denk ook dat zo’n Timex Marlin een mooie dresser is.

Ik ook :rofl:

4 likes

ik had al een horloge gezien die ik leuk vond maar dat had ik wat vragen over. is dit een betroubaar merk. en waar kan je dezen betrouwbaar kopen want hij is niet meer op de site tekoop

image

1 like

DW niet doen, is marketingtroep.

Koop je voor dezelfde prijs een mooie Orient of iets, die zijn kwalitatief een stuk beter afgewerkt.

Bij Orient heb je ook erg veel keuze:

2 likes

Zo, 13 jaar. Dan heb je in ieder geval iets nodig wat over een paar jaar ook gewoon tegen een feestje kan. Er is meer op de wereld dan alleen horloges immers.

Ik zou dus zeggen:

• Geen leren band;
  • Fatsoenlijke water resistance;
  • Wellicht Saffierglas;

Misschien eens (tweedehands) zoeken uit de Seiko-stal

1 like

Wel veel te groot. 41mm voor zo’n horloge is echt een schotel.

2 likes

hoe zit het met glas want in mijn horloge wat ik nu heb zit een klein barstje. wat is glas dat niet zomaar beschadigt?

Saffierglas, de Swatch heeft gewoon plastic normaal (acrylic)… let op, het is bijna onkrasbaar, maar kan nog altijd barsten.

1 like

Saffier barst niet zo snel als acrylic. Ik zou dan naar iets kijken met saffierglas, maar dat vermindert je opties wel aanzienlijk in deze prijsklasse.

Is dit iets?

SNE525P1

4 likes

ik heb momenteel ook een leren band en dat gaat prima dat vind ik ook wel echt veeeeeeel mooier.

Ben nog altijd erg blij met deze: Seiko NH36 automaat, saffierglas, zichtbodem, stalen band, 40mm en maar € 50,-…

5 likes

Banden zijn makkelijk te verwisselen. Een band zou ik me niet blind op staren dus.

1 like

Seiko heeft een mooie Cartier Tank- achtige dresswatch. :ok_hand:t2:Volgens mij had @dao er een, of vergis ik mij?

3 likes

Die is mooi ja, maar weet niet of dat zijn stijl is…

4 likes

Hoi @jules2008, als je weinig budget hebt en een kleine pols zou ik gewoon keihard voor een vintage dresser gaan.
Ik heb zelf voor minder dan 100 euro een paar hele mooie exemplaren gevonden hoor.
En ze staan ook regelmatig op het forum te koop.
Een automaat is wat duurder maar zeker goed te doen.er zijn diverse forum leden die je verder kunnen helpen denk ik.
Het is wel een beetje de vraag wat je zelf mooi vind.

Dit is een laco bijvoorbeeld.

Pronto automaat.

Keuze genoeg.
Ff een paar mooie exemplaren op het forum zoeken en dan vragen om advies helpt wel.

Nou succes hoor! En ik ben benieuwd naar het resultaat

2 likes

Lezen koekoek en 41mm is nog best redelijk. Natuurlijk hoort een echte dresser kleiner te zijn, maar het gaat er ook om wat TS graag wil hebben.

Dan is 41mm te groot. 38-39mm is nog steeds groot maar een beter en passend formaat.

5 likes