Dress Watch onder 200 euro

Met saffier en lederen band.

Dat mag hij zelf bepalen

2 likes

Even kort door de bocht, en er zijn uitzonderingen op dit hele verhaal:

Quartz is heel accuraat, mechanische horloges zijn een stuk minder accuraat. De duurste rolex is ongeveer +2/-2 seconden per dag afwijkend, een 5 euro quartz zit op ongeveer +1/-1 seconden per dag, en sommige quartz horloges zijn tot een paar seconden per jaar accuraat.

Grootste verschil bij een mechanisch horloge versus een quartz horloge, is dat de secondewijzer van een quartz horloge in de regel 1x per seconde tikt en op een batterij werkt, en die van een mechanisch horloge zoasl een automaat in 1 seconde een keer of 4-5 kleine stapjes vooruit gaat. Dit zorgt voor een -in mijn ogen- mooiere werking.

Mechanische horloges zijn er grofweg in 2 typen:

  • Handwinder (manual wind: moet je elke dag zelf opwinden zodat het niet stilvalt)
  • Automaat (automatic: de beweging van je pols laadt het horloge op).

Deze horloges bestaan uit tandwielen, schroeven, veertjes.

Quartz horloges zijn er ook in meerdere soorten.

  • Met batterijtje dat je elke paar jaar moet vervangen
  • Horloges met een zonnecel, zodat licht het horloge oplaadt

Deze horloges bestaan uit een quartz kristal, batterij etc.

Quartz horloges zijn in de regel goedkoper dan automaten.

4 likes

Hoi Jules!

Je zou ook kunnen kijken naar een Seiko 5. Niet helemaal een dress watch, maar op een leren bandje zijn ze zowel net als sportief.

Bijvoorbeeld de SNKL43. Voor €115 bij Monsterwatches, voor een paar tientjes meer met een saffier glas (wat krasbestendiger). Doe er voor 3 tientjes een mooi leren bandje bij en dan heb je mooi binnen je budget zoiets:

17 likes

Zijn we nou serieus bezig een jongen van 13 horloges aan de prijzen die bijna 1,5x zijn budget zijn…

Titel was redelijk simpel toch?

Dresswatch tot €200

@jules2008 ik zou voor een van de aangeprezen Oriënt Bambino, deze zijn makkelijk te vinden onder de €200

Succes met zoektocht en laat je niet gek maken met al die dure horloges… er is heel veel leuks in jouw prijsklasse.

2 likes

Welkom bij de club Jules.


2 mooi starters horloges. Klassiek dresser en sportieve duiker tot 200 €
Veel leesplezier gewenst.

4 likes

Wat een totale onzin weer plop. Uiteraard is mijn wil en mening de wet.

8 likes

Wat vind je van deze jonge vriend? Blauw, automaat en dressy, voor de helft van je budget nog wel :wink:

12 likes

eye-roll-gifs-j4mpTY

Hier ben ik het mee eens!

2 likes

Hoi Jules,

Ik heb een mooie Seiko te koop alhier in het blauwe gedeelte. Ik vind het wel leuk je wat te helpen en kan je daarom wel wat tegemoet komen qua prijs.

Ik weet niet of ik hier schaamteloos mag linken naar mijn eigen advertentie, maar doe het toch maar.

Is wel 42mm en daarom nu misschien aan de grote kant. Maar je houdt niet van klein schijf je en je wil er wel wat jaren mee vooruit kunnen. Lijkt me daarom wel goed.

Groet

Michael

7 likes

Hoi jules,
Nog ff een nabrander. Ik weet niet waar je woont maar het is echt de moeite om nu gewoon door een stad te struinen en de juweliers en warenhuizen af te gaan, enorm veel lokale kortingen.
Einde zomervakantie en die willen omzet draaien voor de sint komt.
Je kan best vaak met 40 50 procent korting een mooie seiko of andere dresser kopen als je even zoekt. Er is ook een draadje op het voor forum voor koopjes.

3 likes

ik woon in eindhoven ik weet niet of daar veel juwieliers zijn voor dat budget

1 like

In de Bijenkorf heb je een Swatch store in store daar hebben ze Tissot.

1 like

Daar heb ik mijn Swatch ook gekocht zal weer eens een keer kijken

Dit is nu mijn horloge

Als volgende horloge zoek ik denk ik iets met een dunnere rand De kast het liefst in goud tinten. Een subtiel horloge met niet te veel toeters en bellen

4 likes

@jules2008 @PLP ik zou ook de bijenkorf direct proberen. Die hebben shop in shop en goede aanbiedingen.

@Ronald woont in Eindhoven. Misschien heeft hij tips?

is pierre lannier paris een goed merk dat kwam ik tegen bij een juwielier in een dorpje in frankerijk

Ik ga niet zeggen dat het slechte horloges zijn want dat weet ik niet. Maar wat ik er zo van zie is het niet iets wat ik zou adviseren.

Ik woon overigens ook in Eindhoven maar je zou ook eens in Roermond bij de Swatchgroup outlet kunnen kijken.
Daar hebben ze Tissot en Hamilton en Certina, een Seiko outlet is daar ook.

Zoek niet verder :face_with_monocle:. Citizen NH8350-83L. Bang for buck.

Citizen NH8350

Link naar de ultieme review :sunglasses::
https://www.horlogeforum.nl/t/review-citizen-nh8350-83l-cal-8200/107354

Hier te bestellen voor €128,-:
https://www.creationwatches.com/products/nl/citizen-automatic-198/citizen-automatic-nh8350-83l-mens-watch-13590.html?currency=EUR&feedsrc=nl-feed&utm_medium=cpc&utm_source=google&gclid=Cj0KCQjwg7KJBhDyARIsAHrAXaHfJB-eGm26Pl5b-qwsAh-4DaS_i5Noq8FsNKtr-TmE1G9dBjMtOasaAjVQEALw_wcB

Succes met de zoektocht :+1:

7 likes

Hahaha dat doen wij juist wel hier, altijd op zoek naar wat we verder willen. :rofl: Maar Citizen is zeker een goede keuze en eco drive is echt geweldig.

Edit, dit is een automatisch horloge.

1 like