Danish Design van een vriend

Dag mede horlogeliefhebbers

Een vriend wilt me een Danish Design (jq65q805) verkopen, maar beweerd dat deze van witgoud is en 650 Euro gekost heeft.

Ik geloof er geen snars van! Lijkt een Quartz te zijn , heeft 3 Bar en lijkt mij goudkleurig te zijn zoals diverse horloges die ik zelf heb. Niets echt goud aan dus.

De embarmelijke staat van het horloge meegerekend. Wat is het waard? Kan weinig online vinden rond het model… Ik gok eerder nieuwprijs rond de 200 max?

Hij woont wat ver momenteel om in persoon te gaan kijken.

Nieuw te koop voor €322,- ik denk dat dat je vermoedens wel vult.

Heb je toevallig een linkje voor mij?

Bedankt trouwens!

Ik wist niet dat “tungsten” deens voor “goud” is

15 likes

:joy:

Van je vrienden moet je het maar hebben….

Hier een linkje voor een gevoel. Die zijn voor EUR 150 nieuw de deur uit gegaan.

https://m.heureka.sk/hodinky/danish-design-iq65q805/

2 likes

Wat is er precies erbarmelijk aan? Hij is iet wat vies. Maar tungsten carbide is een extreem hard materiaal dat niet krast, weinig gebruikerssporen dus.

1 like

Hij zei het ook maar omdat zijn vader het hem ooit zo vertelde :rofl: Heb er wat medelijden mee eigenlijk. Ofwel is de vader keihard in het zak gezet, of zijn vader heeft hem keihard in de luren gelegd :stuck_out_tongue:

Ok ok bij nader inzien is de staat minder erg dan ik dacht. Viel vooral achterover van de bewering, goud en 650 Euro…

En ook @koekoek kijk es hoe de band vast zit, één kant van de kast is bijna helemaal kapot, die band hangt nog maar aan een klein stukje metaal. Bijna ondraagbaar zo.

1 like

Dat ligt eraan of je die dikke laag DNA er zelf af moet beitelen of dat hij dat voor je doet.
Ongeacht of het de deal van je leven gaat zijn, bij zulke foto’s haak je toch direct af?

1 like

Ik heb al aangegeven het niet te doen. Waarschijnlijk gaat hij het dan als erfstuk houden, wat misschien nog het beste is. Als ik hem zie, zal ik de band eens onder handen nemen :slight_smile: maar kuisen doe hij toch echt wel zelf :stuck_out_tongue:

1 like

:rofl: :rofl:

1 like

Dus op het moment zit er nog een stukje van de overleden eigenaar op het horloge? :hear_no_evil:

3 likes

Dit is blijkbaar de Dana Blue versie.

2 likes

De vader is niet overleden :sweat_smile: gewoon keihard in het zak gezet :rofl: Gisterenavond nog eens gebeld, zou er echt 650 voor betaald hebben, met de smoes dat het echt goud was.

Toen ik de Horlogewinkel waar hij vandaan kwam hoorde, verwonderde het mij niet eens. Er werden vroeger daadwerkelijk fake Q&Q horloges aan de volle pot daar verkocht. Rodania en Ice-watch waren de topmerken daar. :rofl::rofl::rofl:

Gelukkig is de zaak failliet intussen…
Zou me absoluut niet verwonderen moest het horloge kei fake zijn…

1 like

Danish Design is nu niet direct het merk om fakes van te maken. Dus dat durf ik wel uit te sluiten.

Guldens nog waarschijnlijk?

€ 295,-

Tsja,

Zou er zelf nog geen euro aan uitgeven. Ik hou niet van viezigheid en aan die band en kast kleeft een half mens zo te zien. Verder is de band stuk en is het horloge niet mooi (maar dat is uiteraard subjectief). Als erfstuk zou mijns inziens het verhaal waardevoller zijn (‘weet je nog dat ons pa dit gedrocht voor € 650,- heeft gekocht’) dan het feitelijke bezit. Het ligt er dus maar aan hoe je je vader wil herinneren. Bij mij in de familie doen dit soort verhalen het goed. We lachen elkaar graag uit :wink:

monophy

3 likes