Ik snap je commentaar over de dikte wel, dat was ook mijn eerste indruk in het vergelijk tussen de Snow Flake en een Hi-Beat GMT. Maar op de pols is het toch een iets andere zaak vond ik. De band op mijn GS draagt heel prettig, en past gelukkig ook netjes met 2 schakels eruit. Maar ik ben wel met je eens dat op zo’n geweldig horloge wel een band met fijnafstelling hoort. Misschien komt dat nog later en kunnen we upgraden?
Waarom geen Spring Drive als ik vragen mag? Ik raak niet uitgekeken op de secondewijzer… (maar zit nog in de wittebroodsweken, dus er kan wartaal uit mijn toetsenbord komen)
Het is niet alleen het deksel, maar Seiko uurwerken zijn tegenwoordig vaak vrij dik. Niet alleen van GS maar ook de normale Seiko’s hebben dikkere uurwerken dan de Zwitsers. De nieuwe Seiko 6l35 kalibers zijn een stuk dunner, misschien krijgen we binnenkort ook een dunnere GS automaten lijn, Dus @Paraflex kijk ook eens naar de SJE073
Bewuste keuze, want met deze gedachte liep ik vanavond de winkel in; dat mijn mening hierna veranderd is, mag toch wel ? Of moet de conclusie al weggegeven worden in de titel ?
Ik heb sterk het vermoeden dat sommige GS fanboys er niet tegen kunnen als iemand eens een andere mening deelt, gezien enkele kinderachtige reacties over een spelfoutje, en ge-emmer over Rolex omdat ik oa dit merk ter vergelijking gebruik (vooral omdat deze modellen bij het grote publiek bekend zijn, en meestal in deze prijsklasse als referentie gebruikt worden).
Ja eng hè, iemand die zijn mening over een horloge durft te geven op een horlogeforum.
Dat wordt pek en veren voor mij. De eerste beledigingen zijn al binnen.
Toch vind ik het jammer dacht een leuk verhaal te lezen over een nieuwe aanwinst, ben zelf geen fanboy van wat voor een merk dan ook. Ik zie mooie horloges bij vele merken, raar dat mensen zich zo blind kunnen staren op één merk.
Ik vindt je mening absoluut prima. Daarnaast ben ik, als GS adept wellicht vloeken in de kerk, het met je eens over de dikke automaten. Wat mij betreft mogen die wel een slagje dunner worden.
Voor mij betekent een andere mening ook dat het me helpt om me vooral niet blind te staren op één merk.
Ik kijk er naar uit, want ondanks dat de meesten hier er voor het gemak alleen de negatieve punten uitvissen, ben ik wel onder de indruk van de prachtige afwerking, en indien GS met plattere automaten zou komen met een iets robuster bandje, dan ga ik zeker weer passen en kan dan misschien wel mijn aanwinst tonen in de vorm van een GS.
Helemaal mee eens, en vandaar dat ik al zo ontzettend veel merken heb bekeken en gepast. Ook heb ik horloges van zeker 15 merken in bezit gehad. Dat ik na zo veel jaar bepaalde voorkeur heb voor een paar merken is niet zo vreemd toch ? Ik blijf altijd open staan voor ieder merk, zolang ze binnen mij criteria en uiteraard binnen mijn budget vallen.