Dankzij het forum ga ik voor een Grand Seiko !

Aanschouw het fenomeen: dé paraflex…

9 likes

Cool :+1:t2:

1 like

Ik denk inderdaad echt dat ze hun ‘game’ qua stalen bracelets moeten aanscherpen.

2 likes

Volkomen met je eens, en ik weet nu ook weer waarom ik een pauze van een paar maanden heb genomen :wink: Er hangt nog steeds een zure sfeer hier op het forum.

Ik ga weer in de slaapstand dus :sunglasses:

5 likes

Ja, net als dat andere grote merk dat moest doen. Die rammelbandjes van hun waren nog veel erger, maar zij hebben dit later goed verbeterd, dus dit kan GS ook vrij eenvoudig oplossen lijkt me.

1 like

o5n48

2 likes

Ik heb alleen bepaalde modellen gebruikt ter indicatie ivm afmetingen omdat deze modellen bij bijna iedereen bekend zijn. O ja, ik heb gezegd dat ik de GS mooier qua afwerking vindt dan Rolex. Had ik een ander merk moeten noemen ? Omega of IWC misschien ?
Ook heb ik mijn voorkeur uitgesproken voor de banden van IWC, Omega en Rolex. Waarom deze merken ? Omdat ik hier zelf de meeste ervaring mee heb, en dus beter over kan oordelen.

Loop je mee met de horde die niet tegen een mening kan die afwijkt van wat zij vinden, zonder even goed te lezen wat ik geschreven heb ? Of vind je het leuk om de boel nog wat meer op te stoken ?

4 likes

Laatste keer dat ik een verslag doe van een horloge waarin ik naast goede punten, ook minder goede punten benoem.
Hoe durf ik ook.

Veel leuke en goede reacties, ook van leden die een andere mening of smaak hebben dan ik, en dat waardeer ik. Daardoor kijk ik vaak ook vanuit een ander oogpunt naar een horloge, waardoor ik soms zelfs wel van mening verander.

Maar ook zielige reacties, en daar erger ik me aan. Zo raakt de lol er van af. Dus dan maar geen mening meer geven, en alleen maar roepen dat alles geweldig is en dat ik alles zoooooo mooi vindt.
Dan hoor je er nl bij en is iedereen je vriend, toch ?

4 likes

Een kleine aantekening is wel te maken. In de wetenschap dat anderen dit horloge hebben of een soortgelijk horloge, is onderstaande opmerking van jou een kut opmerking waarbij je gezeik kan verwachten.

7 likes

Dit :point_up:

2 likes

Tsja, niet iedereen kan zich zo’n buitengewoon smaakvol hoogstandje veroorloven als bijvoorbeeld het onderstaande :sunglasses:

Dit topic lezende valt dat best mee. Je vraagt gelet op jouw schrijfstijl en woordkeuze in de openingspost ook wel om wat tegengas. Dat mag je absoluut doen, maar als je een ietwat vileine en ongenuanceerde toon aanslaat moet je niet mekkeren als je ook een beetje moet incasseren.

Zoals gezegd, niet mekkeren. De reacties die je krijgt zijn veelal inhoudelijk van een hoger niveau dan jouw openingspost.

Overdrijf niet zo. Ik heb echt geen beledigingen gezien.

Volgens mij accepteer jij de mening van anderen in dit topic niet.

Gelet op dit citaat ben jij zoals gezegd juist degene die niet gediend lijkt te zijn van de mening van anderen. Als je geen tegenreactie duldt, waarom post je dit alles dan?

Heeft er inderdaad veel weg van.

Inderdaad wel een beetje mee eens. Het mag wel, maar dan ook niet huilen als er een tegengeluid op gang komt.

10 likes

Eens, de GS automaten zijn in mijn ogen te dik. De 37mm automaten vond ik tijdens het passen ver buiten proportie.

Inmiddels wel een quartz (SBGX261) en handopwinder (SBGW231) in bezit naar volle tevredenheid. De band van de SBGX261 vind ik prima en draagt zeer fijn maar er is zeker ruimte voor verbetering. In mijn ogen niet zo dramatisch zoals jij omschrijft.

1 like

🥱 mooi draadje om verder te negeren…

Just my 2 cents…silicon balance spring…10,6mm dik/hoog…Tissot.

NU nog voor € 656,– te koop via v. Willegen in Den haag ( i.v.m 20% korting actie. )

https://www.juweliervanwillegen.nl/tissot-gentleman-automatic-40mm-4604

Coupon is ; JvWBouw2020

6 likes

Hoe meer ik er over nadenk, hoe meer ik vind dat een automatisch uurwerk een rotor hoort te hebben. Of die rotor een volledig mechanisch uurwerkje aandrijft, of een electro-mechanisch uurwerkje als een spring drive of een quartz… Tsja.

Ik probeer maar te zeggen dat we er met z’n allen lustig op los definiëren: Is iets in-house, wat is “heritage”, wat is “mechanisch” en wanneer heeft iets een ziel… Het zijn allemaal vragen waar de meesten van ons totaal arbitraire antwoorden op hebben.

GS heeft drie lijnen van uurwerken: Klassiek mechanisch, quartz en spring drive. In alle drie blinken ze uit in de excellente uitvoering er van, en steekt er een maniakale hang naar perfectie achter.

Ik zou zeggen dat je bij een GS kunt stellen dat alle drie je aandacht of consideratie waard zijn. Als je iets platters wilt, kijk dan bijvoorbeeld naar quartz.

De band van mijn GS heeft een batterij halve schakels waardoor hij als gegoten zit. Toegegeven, ik draag 'm niet strak, en m’n polsen worden niet bijster dik in de zomer. Het bandje is voor mij erg comfortabel, en dat zeg ik ondanks de wetenschap dat ik eigenlijk de schurft heb aan staal.

Het is een goede band, die goed past, en goed passend is te krijgen. Gelul over glide-lock achtige dingen… Ach. Voor mij is het belangrijker dat de vouwsluiting lekker dun is, waardoor hij onder de pols erg comfortabel is.

Vrijwel iedere GS heeft een WR rating van 100m, en dat zullen ze menen ook. Je hoeft die dingen nooit af te doen, en ik zou er zeker mee doen wat ik met m’n squale ook doe.

De dikte is bij de non-quartz GS inderdaad echt een dingetje, maar dan moet je er wel bij bedenken hoe ze om de pols vallen. Vrijwel alle GSen die ik heb gepast zijn comfortabel en vallen mooi om de pols. Je zult het in het gebruik niet merken.

Zelf vond ik het svelte profiel van mijn 44GS quartz uitvoering het mooist, het moet gezegd. Hoe dan ook is het wat het is, dus als dat je smaak niet is houdt het gewoon op.

Ach. Er zijn zat sportmodellen.

Ach, vraag @HanDavinci maar eens wat hij in levenden lijve van mijn GS vindt. Zonder vergrootglazen in de buurt.

Dat ding heeft een shine waar je maf van wordt, dat zie je ook erg goed in een poolhal, in het halfdonker, op vijf meter afstand.

Daar heb ik ook absoluut geen interesse in. Jij overtuigt mij ook niet dat die Omega die je daar om hebt mooi is. Als GS eigenaar denk ik dat ik een totaal andere kijk op exact hetzelfde object heb. Het verhaal over de band is een mooi voorbeeld:

Ik heb een Renault Megane (voorheen Laguna’s, en Saab’s) waarvan de stoel niet instelbaar is qua lengte zitvlak en zo. Veel duitse auto’s hebben allemaal instellingsmogelijkheden op dat vlak. Door die kunstgrepen proberen ze te verdoezelen dat ze in de basis een kutstoel maken.

Dus heb ik liever een merk wat gewoon een goeie stoel bouwt zonder gelul. Zo ervaar ik de GS band ook: Als je 'm goed op lengte maakt is hij retecomfortabel. :slight_smile:

Dat niet iedereen die kijk op de zaak heeft is prima. Anders waren ze moeilijker te krijgen. :+1:

Maar ik probeer met het bovenstaande betoog jou niet te overtuigen, ik probeer wel iets van een andere zienswijze neer te zetten voor diegenen die 'm overwegen. :slight_smile: Misschien dat het anderen helpt.

Dat viel me wel op, @Paraflex formuleert het opzettelijk kinderachtig. Daar kan ik niks van zeggen, want als je mij bezig hoort over zijn kermis-Omega waar ik milde epileptische aanvalletjes van krijg, of over de budgetafwerking van de gemiddelde rammelrollie die voor veul te veul doekoe over de toonbank gaat, ja, dan kunnen we niks van mekaar zeggen, nietwaar? :rofl: Ik stoorde me niet aan z’n toon, maar je hebt gelijk wanneer je het wat zeikerig vindt dat ie over de pies gaat wanneer hij de gekaatste bal terug krijgt.

6 likes

:joy: :rofl:
Nuance… So overrated… :smile:

Ik zie dit meerdere keren gezegd worden, ook door Paraflex. Nee, dat moeten ze in mijn ogen exact niet doen.

:point_up_2: Band is comfortabel. Laten we de vouwsluiting niet gecompliceerder maken, want dat is dikker, en dikker betekent een gewichtsverschuiving, en dat is op zijn beurt weer slecht voor punt 1: Band is comfortabel. :slight_smile:

De rotor-uurwerken mogen verder inderdaad een tandje dunner. Maar met de band graag niet fokken.

Ach, ik vind Olijfgroene OP’s, diepblauwe DJ’s en die rare reut met stenen ook hartstikke tof. Dus je moet een geintje kunnen hebben. Al zijn de end-links van 80% van de Rollie’s hier inderdaad niet om aan te gluren.

Wat die Omega betreft, die doet inderdaad hele nare dingen met mijn brein in die kleurstelling. Brrrrr.

1 like

Haha, die is nieuw voor mij! :joy:

1 like

Ik heb ook regelmatig dit soort discussies (waar beide partijen uiteindelijk om kunnen lachen) betreft auto’s, electronica, meubels, etc. Japanse ontwerpgedachten of materiaalkeuzes zijn nou eenmaal anders, maar wel doordacht.
De strakke naden, zware deuren en soft-touch dashboards van de Duitse ‘kwaliteitsauto’s’ zeggen bijvoorbeeld niets over betrouwbaarheid en levensduur.

Maar goed, ik ben een Japan fanboy :smile:

3 likes

Die is zeker waar. Ik heb een soort van chronische slijmbeursontsteking opgelopen van mijn huidige Duitse sportstoel… Heb er zelfs een kussentje voor
moeten laten maken :joy:. Ik mis de stoel van mijn ex-Citroën.

4 likes