Dankzij het forum ga ik voor een Grand Seiko !

over alles heb je dit soort discussies!

ik ben ook een GS fanboy maar wil ook graag een pauper rolex!
Dan heb ik een GS voor mijn haute horlogerie urge en een rolex om mee te pimpen (want dat is het enige wat je ermee kan doen, ff laten zien dat je poen hebt).

Zelf vind ik ze ook te dik, heb zelf de gs quarts 9f, meesterwerkje!

over paar maandjes een oyster perpetual of explorer halen, om lekker mee te pimpen, dat kan helaas (nog) niet met een grand seiko. :smiley:

2 likes

Als je het los schrijft, dan wel zonder accentje.

1 like

Oef daar hang ik… sorry @Paraflex, was niks mis met je spelling :grimacing:

2 likes

Ik begrijp de zure of extreme reacties niet zo goed. Je hebt een poging gedaan en een Grand Seiko in het echt bekeken en gevoeld, waarna je tot de conclusie bent gekomen dat er een aantal punten zijn die jou opvallen, zowel positief als negatief. Dat is jouw goed recht, sterker nog…zo doet iedereen dat.

Persoonlijk kan ik mij vinden in jouw punten. Met de kanttekening dat de band, hoe eenvoudig deze dan wellicht ook oogt, wel erg comfortabel zit. Maar het gebrek aan enige fijnafstelling…dat kan gewoonweg niet imo. En dat is voor mij toch wel het grootste gebrek aan een Grand Seiko.

Wat je schrijft over de ‘mislukte poging…’. Dat zie ik persoonlijk niet zo. Ik ben van mening dat, zeker gezien het prijs niveau, een Grand Seiko heel veel te bieden heeft tov de gangbare grote merken. Of men kan gaan concurreren met deze merken, dat is afwachten.

Persoonlijk puntje…ik vind het jammer dat Grand Seiko de laatste tijd zo sterk bezig is het merk te profileren om de concurrentie aan te gaan. (maar zakelijk gezien natuurlijk wel een logisch gevolg) Wat mij betreft mag het merk lekker in de luwte blijven…een connaisseurs merk. :ok_hand:

9 likes

Wel de lusten, niet de lasten:

Op leer. En handwinder dus niet dik.

17 likes

Yep, herken ik ook! Ik rijd al tien jaar in een Volvo die dit jaar de respectabele leeftijd van vijftien jaar bereikt en ik kan daar nog steeds zonder problemen drie uur achter elkaar in sturen.
Mijn zwager heeft een nieuwe Mercedes-Benz en de stoelen van dat ding zitten me toch een partij k*t! Vlak, nergens steun en veel te hard…

1 like

@Paraflex, ik kan me goed inleven in je review van deze Grand Seiko, doch ikzelf denk, dat het GS zou goed doen, wanneer het merk handelt zoals WatchGecko.

Daarmee bedoel ik, dat GS de mogelijkheid zou kunnen bieden, om ‘head only’ een GS horloge te kunnen kopen en dan te combineren met een voor de klant prettiger zittende en/of mooier ogende band.

Vervolgens dan, dat GS de ‘head only’ + de gekozen band zal prijs-berekenen, als ware het een ‘vast’ te verkopen ensemble, i.p.v. het horloge + de band als aparte items door te berekenen aan de klant.

Dit concept zou Grand Seiko veel winst brengen en de gerechtvaardigde ‘zeer goede naam’ die het merk al heeft, nóg beroemder maken.

1 like

Stel het eens aan ze voor Hans :joy:

2 likes

Als ik dit geld zou kunnen missen dan weet ik bijna 100% zeker dat ik dit horloge zou kopen! Chille klok

@SybrenAnne

Edit: zie dat het hier alleen over Grand Seiko gaat… zoiets is ook echt geweldig mooi!

Beide kan ook zonder dat je hoeft te discussiëren met jezelf.

10 likes

:heart_eyes:

1 like

Ik snap al je argumentatie @Paraflex, maar tóch wil ik er eentje. :face_with_hand_over_mouth:

Is leuk voor een horloge tot een paar 100eu, maar in het segment waar GS moet er gewoon een kloppend totaalplaatje zijn.

1 like

Bij een 42mm is de diameter/dikte een stuk beter in verhouding (13mm dik)

3 likes

Ja, zoals een horloge er bij halen die ik een keer heb ingeruild en nu te koop staat, er op een sarcastische manier bij betrekken. Dat getuigt inderdaad wel van een erg hoog niveau :+1:t2:

1 like

Wat staat er eigenlijk ? Er staat absoluut niet dat het horloge mislukt zou zijn, of niet mooi; alleen dat GS door bepaalde eigenschappen van dit horloge (dit slaat alleen op dit model, net als al mijn opmerkingen), het erg lastig zal hebben om te concurreren met merken waarmee ze graag willen concurreren, en het daardoor dus lastig zal zijn om er meer te verkopen.
Hierdoor blijft het horloge wel exclusiever en zul je ze minder tegenkomen in het straatbeeld.

Crosspostje… leuke ervaring betreffende GS. Iets bijgesteld.

Liep ik vandaag bij toeval een juwelier binnen in Oudewater. Bleek deze tevens Grand Seiko aan te bieden, een flinke collectie ook! Zeer vriendelijk geholpen door een medewerker/eigenaar die erg veel verstand van het merk had en voor je het weet zat ik aan tafel met wat modellen.

O.a. deze modellen mogen aanschouwen:

Geweldig mooie techniek, Springdive. De wijzer glijdt over de wijzerplaat.

Mooie quartz. Elegante kast en erg mooi gepolijst. Iets minder robuust dan de Springdive.

Maar het horloge wat mij zeer heeft verrast en wat voor mij de mooiste GS betreft, is de GMT. Nondeju wat een gaaf horloge zeg!

Echt heel gaaf! De winkel heeft straks 30+ modellen op voorraad en krijgt ook enkele LE modellen binnen. Ze hadden nog veel meer, maar heb niet alles op de foto gezet.

Betrof Reijersen Juweliers in Oudewater.

12 likes

Ik blijf het lezen als een minachtende opmerking. Misschien zit ik fout, maar ik interpreteer wel meer opmerkingen van sommige hf’ers als bewuste pogingen om anderen te beledigen.
En er bestaan overigens heus wel gelijksoortige GS’en.
Maar goed, ik blijf vinden dat wie uitdeelt moet kunnen incasseren.

1 like

Precies dit. Niet zo kinderachtig mekkeren als je de bal teruggekaatst krijgt.

Zullen we er nu maar verder over ophouden?

1 like

Wat mij opvalt is dat er in veel reacties andere modellen bij gehaald worden van GS, terwijl mijn review gaat over 1 model van GS, en niet over het merk GS.

Wanneer ik als Rolex fanboy zeg dat ik bv de huidige Airking persoonlijk niet mooi vind door de drukke wijzerplaat, of de Deepsea te dik vindt, dan krijg ik toch ook geen opmerkingen in de zin van: ja maar Rolex maakt ook andere modellen die deze eigenschappen niet hebben.
Ik deel alleen mijn mening.

Zelfde als de opmerking over het bandje. Natuurlijk waren de oude bandjes van Rolex ook ruk in mijn ogen, maar wat heeft dat met dit bepaalde horloge te maken ?

Ik begrijp echt wel dat er andere modellen zijn van GS die wel slank zijn, en lume hebben, maar ik sprak dit keer slechts over 1 model, met 2 goede punten en 2 minder goede punten, en zo hard was mijn oordeel niet naar mijn mening over dit horloge.

3 likes