Dankzij het forum ga ik voor een Grand Seiko !

:heart_eyes::heart_eyes: one down, one to go! Al zal dat laatste nog wel een hele tijd duren denk ik.
Heb je al keuzestress welke te dragen op een dag? Of maar gewoon om en om? Beyond first world problems…

Deze zou inderdaad ook perfect voor mij zijn, en jouw reactie kan ik wel erg waarderen.

1 like

Leuk topic

Nou ik heb wel meer ‘mooie’ horloges dan deze twee, en ik draag er overdag- en doordeweeks om precies te zijn geen. Voldoende om uit te kiezen in ieder geval. Mijn Tudor BB GMT draag ik in ieder geval eens per maand omdat ik te lui ben de datum te verstellen. Verder heb ik wat op de winders staan dus het scheelt wel eens. Momenteel is het wel non-stop Grand Seiko sinds ik hem heb.

Effe die bak tweejeezetten is hier een gevleugelde uitspraak :slight_smile:

Beter!! Das bij mij om de hoek!!

Aanrader!
Even kijkje nemen.

Rij het weekend wel even langs. Oudewater ook of all places :slight_smile:

ik heb een prachtige Grand Seiko Spring drive gehad, de SBGA083 G, met een 9R65 uurwerk.

Prachtige afwerking
Prachtige wijzers en indexen
Een afwijking van 1 seconde per week.

Toen ik mijn Rolex DJ41 omdeed merkte ik wel duidelijk dat de GS eigenlijk, ten opzichte van de DJ41, een te dikke kast had in verhouding met zijn afmeting van 39mm. Daarnaast merkte ik ook duidelijk dat er een groot verschil is qua kwaliteit en comfort in de banden.

Voor mij zeker ooit nog eens een Grand Seiko echter wel een Quartz omdat die dunner zijn, of er moeten andere dunnere modellen zijn waar ik geen nee tegen kan zeggen.

Voor deze maak ik echter een uitzondering :ok_hand::ok_hand:

Edit: heb je toevallig één en je wilt er van af, stuur dan een pb en geef me even de tijd om te pinnen dan ben ik zo bij je om het op te halen :joy::+1:

3 likes

Ik kan doorgaans jouw scherpe (en soms botte) opmerkingen juist wel waarderen, aangezien ze vaak getuigen van een liefhebber en kenner afkomstig te zijn. Dat we het vaak niet eens zijn, maakt een discussie juist interessant. Een beetje passie voor iets heeft mijn voorkeur boven politieke correctheid.

Maar ik begrijp dit keer niet waarom je er andere modellen van GS moet bijhalen, terwijl ik mijn mening gaf over 1 enkel model. Ik ben tegenwoordig juist heel positief over GS, en zie mezelf er echt nog wel eens kopen, alleen dit model wat ik hier besproken heb niet. Een handwinder zoals @tompj liet zien, kan ik wel warm voor lopen, terwijl ik die nooit heb overwogen.
Mijn mening over een enkel model wordt hier gezien als aanval op een compleet merk, en dat snap ik niet helemaal.

En een Renault Megane er bij halen omdat de stoelen zo goed zijn dat je geen veelvoudige verstelbaarheid nodig bent (om je punt te maken over de verstelbaarheid van het bandje). In de autowereld is Renault (hoe goed ook) geen premium merk, en dan hoef je ook niet te verwachten dat de stoel op 100 manieren te verstellen is, maar in de horlogewereld is GS absoluut een premium merk, en dan verwacht ik (voor €4600 in dit geval) wel iets van een fijnverstelling bij. Geen hele rare gedachte lijkt me. Iedere pols is anders, en wat voor de een perfect past, is het voor de ander net niet, en daar heb je dan fijnverstelling voor.
Ik ben er inmiddels ook aan gewend, en daarom mis ik het als het er niet op zit.

Dat jij (en anderen) het bandje van dit horloge perfect vinden is toch prima ? Hij deed mij te veel denken aan de vroegere rammelbandjes van het merk waar jij een hekel aan hebt. Die waren comfortabeler dan de nieuwe generatie, maar vond ik voor de rest maar goedkoop overkomen, en niet passen bij een premium merk.
Hier hetzelfde, maar blijkbaar ligt dit bij een model van GS heel gevoelig.

3 likes

Eensch!

Ik denk dat dat in je topictitel moet zitten. Die is bijzonder onbestemd. Je noemt ook verder geen typenummer of model, je laat alleen foto’s zien van wat je past. Ook je zinsnede “deze grote Seiko een misluke poging om met de grote merken echt te kunnen concurreren” is nogal, eh, scherp te noemen.

Je wekt de indruk het hele merk op de korrel te nemen. Maar in het licht van het feit dat je blijft roepen dat dat niet zo was geef ik inderdaad toe dat het een interpretatievraag is. Nu moet ik wel zeggen dat ik de enige niet was die het zo opvatte, dus ofschoon wij het wellicht zo interpreteren zet jij het wel erg interpretabel neer. :slight_smile: :slight_smile:

Nogmaals, als zes, zeven man het allemaal zo lezen moet je je afvragen of het niet in de schrijfstijl zat.

Specifiek de automaten vind ik ook te dik. Dat heb ik al honderd keer geroepen, en daarom ben ik ook bij m’n voortreffelijke 10mm dikke quartz uit gekomen. :slight_smile: Maar de band is zeer zeker geen rammelband a la vintage Rolex. Alleen de end-links al, zeg, de gemiddelde GS smid zou seppuku plegen als hij zoiets slecht passends zou maken. :slight_smile:

Daarom vergeleek ik het ook niet met een premium merk. VW, Opel, BMW en Audi zijn ook maar gewone merken die iedere leaserijder hier onder de kont krijgt in de één of andere versie. Ik zou zelfs alle Mercedessen die onder de E klasse zitten als non-premium willen zien, als ik op de stoelen af moet gaan, want die zijn kut. Dan liever een Corolla, Megane of V40.

Rolex noch GS zijn premium merken, maar draaien in de upper mid range mee. Net als een Talisman en een 3-serie. :slight_smile:

Premium merken zijn Bentley, JLC, Moser, Jag, Maserati, Glashutte Original en zo. :slight_smile:

Nee hoor, je kritiek op de band beantwoordde ik inhoudelijk, mijns inziens. Hierboven noemde ik al waar de schoen wrong. :+1:

1 like

Ik kan me best vinden in je opmerkingen (over het horloge gedeelte tenminste). Ik had wellicht wat duidelijker kunnen zijn over het type (SBGR317), en ondanks dat ik het heel anders bedoelde (dat dit type qua kast-dikte en band-constructie naar mijn mening achterblijft op de concurrentie) had ik het iets genuanceerder kunnen omschrijven, zodat het bij vluchtig lezen niet gelijk zo negatief opgevat wordt.

Dat ik geen Spring Drive of Quartz wil is een persoonlijke keuze. Dat deze uurwerken pareltjes zijn Is een feit, alleen geef ik de voorkeur aan een ander type uurwerk.
Een GS handwinder had ik gek genoeg niet aan gedacht (ondanks 4 Speedy handwinders gehad te hebben), maar neem ik nu in overweging, maar er over schrijven zal ik in het vervolg wel laten. Want als iemand (die mij verder niet kent) me hier zelfs belachelijk probeert te maken met een horloge dat een keer heb ingeruild, en nu te koop heb staan (terwijl hij zelf in horloges handelt) dan is voor mij dat de druppel.

En qua auto’s ? Ach zolang jij blij bent met je Renault, en ik mijn mijn autootje (ongetwijfeld het verkeerde merk), is een discussie hierover op een horlogeforum zonde van onze tijd.

1 like

ik ben het met eens dat Renault K%T auto’ s zijn, sowieso die Franse hokken, bah wat een ellende!
Vroeger zelf in de auto’ s gezeten, verkoop bij Ford en Citroen. Dan zie je pas de verschillen in kwaliteit.

Kunnen ze wel lekker zitten en als een zinkend schip rijden, maar nooit van mijn leven zal ik een Franse auto kopen.

even on topic

Is het nu klaar met dat ge-emmer en die pissing contest? :slight_smile:

1 like

Voor mij wel, maar als iemand de moeite neemt om te reageren, goed of slecht, dan vind ik het wel zo passend om hierop te antwoorden.
Maar uiteraard heb je gelijk, en een slotje wat mij betreft.

Gewoon doen joh. Noem het topic dan gewoon GS blabla review en er is geen vuiltje aan de lucht. Je hebt van 94 reacties zeker 90% on topic gehad, het was een leuke discussie. Niks mis mee, rustaaagh. :grin:

4 likes