Dao is eruit, NA is binnen: toolwatch 34-38mm, €500-€900

Geen idee, iets met kopen en weer door verkopen, schijnt het.

Ik ken enkel de dolfijn.


Misschien zoiets? De mooie foto is van @zulu.

9 likes

Deze voldoet aan alle wensen echter de prijs is minder dan de helft

6 likes

De Alpinist 199 op US BOR bracelet

4 likes

Ik zou zeggen dat een (tweedehands) Damasko of Sinn de meeste wensen afvinken. Naar verluid ook nog eens erg robuust.

1 like

Bertucci misschien?

https://www.bertucciwatches.com/
Ze hebben 2 modellen van 36mm, anders ga je naar de 40mm en 42mm.
https://www.bertucciwatches.com/Bertucci/A1RFieldComfort.html
https://www.bertucciwatches.com/Bertucci/A1SField.html

Genoeg budget over :smiley:
Ik heb deze gehad, zwerft volgens mij nog rond op het forum
image

1 like

Ik dacht precies hetzelfde, toen ik de openingspost las. Mooie horloges van traska :ok_hand:

2 likes

Eigenlijk had die citizen gmt welke je gehad hebt, en ik nog steeds heb 4mm kleiner moeten zijn. Dan was dat de ideale toolwatch :wink:

Edit; de hamtun nanok (Britse microbrands) vind ik ook heel gaaf, wel 39mm

En blijft terugkomen;

De yema flygraf, ook 39mm
De hamilton field 38mm automatic

2 likes

Je zou het niet zeggen op basis van onze uiteindelijke collectie, maar we zitten wel vaker in dezelfde hoek te zoeken op hetzelfde moment. Toevallig heb ik vorige week de San Martin 62mas uit mijn hoofd gezet na jouw foto’s, de Certina 38mm is van mijn lijst omdat de blauwe mij iets te shiny is en nu heb ik mijn ogen op de Traska Commuter. Een filmpje van de witte: Traska Review.

Op het Watchuseek draadje kwamen ook wat suggesties voorbij, de Astor + Banks Fortitude vind ik zelf nog wel interessant: Astor+Banks. Het draadje: Traska Commuter Draadje.

Over Traska, ik heb vorig jaar de Freediver V2 kort in huis gehad. Kort, want hij zat volop QC problemen. Ik heb uiteindelijk mijn geld teruggekregen. Dit jaar zou hij dat beter moeten zijn maar dat is maar afwachten natuurlijk.

Een plaatje van de Freediver:

Succes met zoeken, ik ga het volgen. Misschien raak ik nog wel in een ander spoor :).

1 like

Of de Lorier: Falcon
Afbeeldingsresultaat voor lorier falcon

3 likes

Haha, dat is toevallig. Ligt deze niet op mijn nachtkastje? Beetje groot voor smalle polsen maar erg goede lume. Heel veel 's nachts gedragen toen de kinderen nog echt klein waren. Dan wist ik wanneer ik nog door kon slapen.

2 likes

Gaaf die lorrier :ok_hand:

1 like

Kijk… Hahaha. Blijft een leuk klokje.

:+1:

Zeker gaaf. “Helaas” nog nooit irl gezien.

Ook gaaf met andere banden.


Ik ben wel gecharmeerd van de witte wijzerplaat, genoeg horloges met donkere wijzerplaat.

2 likes

Ik heb een keer die duiker van lorier vast gehad. Mooie kwaliteit :ok_hand:ik vond vooral de vintage knipoog maar dan in een robuust en degelijk modern jasje erg goed gedaan.

1 like

Astor and Banks? “Helaas” 38,5mm


https://astorandbanks.com/products/fortitude/

4 likes

Wil je dat niet meer doen? :grimacing:

1 like

Wat dacht je van een CWC G10?

Makkelijk binnen budget te krijgen, military issued, niet kapot te krijgen en zo afleesbaar als ze komen.
Enige nadeel is de WR van 50m.

Edit: 36mm en zwarte dial. En staat te gek naast je Smiths

2 likes

Vet :ok_hand:

Thnx! Goede tips allemaal. Sommige echt meer miltary horloges die voorgesteld worden lijken teveel op mijn PRS-29a:

afbeelding

@Fate_Amenable_To_Change

afbeelding

Hmm de kastvorm spreekt me niet zo aan, eerder zoiets gehad. Solly.

@Pablo1971 geen verkeerde optie, al denk ik dat die zal vervelen. De zilveren versie spreekt me ook wel aan, al zou ik die eens in het echt willen zien eerst.

Een 1989 issued versie wel eens gehad, verkocht en de PRS29 voor in de plaats gekomen!

@Nring

Gaaf ding dit, ken ik idd, over getwijfeld maar toen voor de PRS29 gegaan.

Behalve dan dattie 40mm is?

Ik heb de SARB017 al

Daar heb ik serieus nogal eens aan teruggedacht. Vond hem echt ver maar had voor mij kleiner moeten zijn!

Nice! Deze twee:

Hou ik in gedachten!

Ook nice!

Een van de weinig goede opties in 36mm! Wel hoog hommage gehalte misschien? En microbrand? Maar… Ik neem hem mee.

Deze kriebelt ook nog goed @Drebin, was die maar wat kleiner:

Ander vraagje, @Fate_Amenable_To_Change is er geen bijzondere quartz in dit prijssegment? Of is dat pas bij het (drie)dubbele? 9F is wel te hoog gegrepen, maar volgens mij ken jij nog meer alternatieven :grin:

7 likes