DaoMod: subtiele SKX013 mod/upgrade

Hoi!

Een voor mijn doen kort topic met een voor mijn doen ‘subtiele’ mod van mijn SKX013. Ik heb deze eens head only van het forum overgenomen en me steeds weerhouden deze te modden. Ik wil juist de originele SKX013 look and feel behouden. Daarmee bedoel ik dan vooral de wijzers, wijzerplaat, bezel en insert.

Die heb ik behouden, maar de rest aangepast. Dat wil zeggen: de bracelet, saffier, chapter ring en kroon:

Solid Miltat jubilee
Uiteraard zit er een mooie solid bracet op van Miltat :ok_hand:t2:
Weinig over te zeggen verder. De endlinks zijn wel een beetje love or hate, maar ik vind ze echt wat toevoegen. Althans, bij dit horloge, maar zeker niet bij alle andere.

Top hat saffier
Het kriebelde altijd om eens een top hat saffier erop te zetten. Wat een wereld van verschil als die er net op zit: zoveel helderder! Minder hoog dan ik vreesde, maar voegt wel echt dimensie toe en geeft ook wel wat vintage vibe. Eén ‘nadeel’ is dat als je er recht op kijkt, je alle stippen dubbel ziet en de chapter ring uit het zicht verdwijnt. Overigens lijkt de dial en dus de diameter daarmee visueel iets kleiner. Dat is subjectief maar wel een voorkeur.

Brushed steel chapter ring
Door het verstoorde beeld zag je de originele chapter ring amper en als je hem zag, was het vooral om dat de witte ticks vergroot op de gebolde rand van het saffier zichtbaar werden. Dit vond ik minder mooi. Daarbij vind ik het er altijd al raar uitzien dat er een inkeping in de chapter ring zit bij het datumvenster. Een (te) duidelijke concessie om het allemaal kleiner te krijgen dan de SKX007. Dus toch maar een andere chapter ring besteld, deze is iets ‘wijder’ zodat je grotere dials in je SKX013 kunt plaatsen en staat nu dus iets verder van de uurmarkeringen. Deze stalen rand match mooi met de eerder genoemde vintage vibe. Ook dat hij smal is vind ik mooi, zo blijft het subtiel. Sommige after market chapter rings zijn breed en dan kan het staal wat kitscherig worden.

Gesigneerde kroon
Tja als we toch bezig waren met bestellen ook maar een mooie gesigneerde kroon!

In the pocket:

Ik ben tevreden!

tenor

Dank voor het kijken.

41 likes

Dikke mod. Gooi er eens een side-pic tegenaan :smile:

Tophats :ok_hand:

image

6 likes

Tof!

Ik kies wel de orginele chapter ring. En een tropic band, maar top hat saffier is altijd +1. Gisteren zelf besteld voor mijn MM mod!

2 likes

Cool!

Ik zou wel eens een SKX013 mod willen zien/maken met de kast van Seikomods waar de kroon op 3 zit zonder Crownguards.

3 likes

Oh. Veel succes dan.

3 likes

We weten allebei wat dit betekent :man_dancing:t2:

4 likes

image

Sorry Remco! Carry on.

2 likes

2 likes

Ik wil dit wel doen voor je. Indien akkoord maak ik er heel subtiel een hydromod met een beetje van mezelf van.

1 like

Cool hoor! :ok_hand::ok_hand:

Mijn mods komen niet verder dan een ander bandje :rofl::rofl::rofl:

2 likes

Ja op een SKX007, maar die gekke inham in de SKX013 vind ik raar.
Een tropic (of in het algemeen: rubberen) band kan ik 2x om mijn meisjespolsen wikkelen helaas.

Zal er aan denken als ik hem een deze dagen draag.

Wanneer is die klaar @HanDavinci?

Ja ze hebben wel toffe SKX013 kasten op zich

5 likes

Die onderste vind ik echt vet.
Maar heb al drie duikers. Dus voor nu skip ik even :pleading_face:

1 like

Mijn opdrachtgever krijgt vanzelf een keer kriebels.

Die bovenste mod vind ik echt vet!

2 likes

Mod jij ook op vraag?

1 like

Vraag je dat aan Han of aan mij?
Ik niet.

Hele coole mod! :+1:

Geniet ervan!

1 like

Mooie mod.

Mijn SKX013 heeft al wel saffier maar ik wil graag wat meer doen

Komt die van bij Strapcode?

Waar haal je die?

1 like

Tof geworden👌🏼

Een BOR zou hem ook wel staan denk ik. Die heb ik op mijn 031. Geeft ook wel een lekkere vintage vibe.

3 likes

Ik vind hem prachtig, erg fraai dat top hat saffier.

1 like

aan jou. Kan je evenyueel wel helpen met het vinden van parts?

1 like