Hoi!
Een voor mijn doen kort topic met een voor mijn doen ‘subtiele’ mod van mijn SKX013. Ik heb deze eens head only van het forum overgenomen en me steeds weerhouden deze te modden. Ik wil juist de originele SKX013 look and feel behouden. Daarmee bedoel ik dan vooral de wijzers, wijzerplaat, bezel en insert.
Die heb ik behouden, maar de rest aangepast. Dat wil zeggen: de bracelet, saffier, chapter ring en kroon:
Solid Miltat jubilee
Uiteraard zit er een mooie solid bracet op van Miltat
Weinig over te zeggen verder. De endlinks zijn wel een beetje love or hate, maar ik vind ze echt wat toevoegen. Althans, bij dit horloge, maar zeker niet bij alle andere.
Top hat saffier
Het kriebelde altijd om eens een top hat saffier erop te zetten. Wat een wereld van verschil als die er net op zit: zoveel helderder! Minder hoog dan ik vreesde, maar voegt wel echt dimensie toe en geeft ook wel wat vintage vibe. Eén ‘nadeel’ is dat als je er recht op kijkt, je alle stippen dubbel ziet en de chapter ring uit het zicht verdwijnt. Overigens lijkt de dial en dus de diameter daarmee visueel iets kleiner. Dat is subjectief maar wel een voorkeur.
Brushed steel chapter ring
Door het verstoorde beeld zag je de originele chapter ring amper en als je hem zag, was het vooral om dat de witte ticks vergroot op de gebolde rand van het saffier zichtbaar werden. Dit vond ik minder mooi. Daarbij vind ik het er altijd al raar uitzien dat er een inkeping in de chapter ring zit bij het datumvenster. Een (te) duidelijke concessie om het allemaal kleiner te krijgen dan de SKX007. Dus toch maar een andere chapter ring besteld, deze is iets ‘wijder’ zodat je grotere dials in je SKX013 kunt plaatsen en staat nu dus iets verder van de uurmarkeringen. Deze stalen rand match mooi met de eerder genoemde vintage vibe. Ook dat hij smal is vind ik mooi, zo blijft het subtiel. Sommige after market chapter rings zijn breed en dan kan het staal wat kitscherig worden.
Gesigneerde kroon
Tja als we toch bezig waren met bestellen ook maar een mooie gesigneerde kroon!
In the pocket:
Ik ben tevreden!
Dank voor het kijken.