Grappig dat Rolex iets magisch heeft voor jou. Dat heb ik nou juist met (Grand) Seiko en met Brequet.
Maar veel belangrijker is dat je iets moet dragen dat jij alleen het mooist vind, niet wat de main stream vindt. (De main stream ging ook voor VHS, terwijl V2000 superieur was als je weet waar ik het hier over heb.)
Van P&R dacht ik ook top gebruik te maken Ik zet de auto in de P&R parkeergarage (Rai) en het was mooi weer dus heb mn vouwfiets achterin de auto gegooid. Kom ik terug bij de auto, volle pond parkeertarief.
P&R moet je dus wel gebruik maken van de R (openbaar vervoer) anders heb je nog geen voordeelā¦
Voor sommige misschien heel logisch(??) maar ik baalde er toch wel een half uurtje van
Tot paar jaar geleden was het nog gratis parkeren met zoān blauwe schijf in Amsterdam noord. En van daaruit pakte ik het pontje richting cs. Weet niet of het nu nog steeds gratis is.
@Dao erg leuk verslag! Bedankt! Mijn favo is de rolex midnight blue, de oris 65 en gs hermitage
Haha, klopt. Ik had afspraken buiten de deur dat weekend en dan is deze man zo āvriendelijkā om even een dagje bij te springen! heeft zoān 35 jaar in de branche gewerkt en nu dus af en toe een dagje ORIS
Jup, mijn vader en ik runnen de Boutique dus samen! Op mijn vrije dagen gaat mijn moeder mee met vader en op zijn vrije dagen gaat moeders met mij mee dus we doen het echt samen.
Wij gaan op zaterdag trouwens om 17:30u dicht. Moeten nog een aardig stukje rijden en een zaterdagavond thuis is ook wel lekker Maar als wij vlak voor sluit gebeld worden dat er iemand onderweg is die het net niet op tijd haalt, dan wachten we natuurlijk met alle liefde. Dat gebeurt regelmatig. Als je dat niet kan hebben⦠ik zeg maar niks
Grote delen van Noord zijn nog steeds vrij parkeren. Wel stukje lopen of met bus naar Station Noord en dan de N-Z lijn en je zoeft in een kwartiertje de hele stad door. https://www.parkeren-amsterdam.com/noord
Ja klopt, ik doelde op de blauwe kaart bij de pont. Maar dagjesmensen willen nooit lopen naar een tram/metrohalte : die móet naast de auto zijn
Zo. Dit stukje kunnen we hier dus in het vervolg gebruiken, als er weer eens een bange poeperd euhā¦onzeker type zegt dat het " altijd zo moeilijk is om een luxe-horloge-winkel-met-sluis binnen te stappen " .
Of een ander die zegt : alleen maar passen doe je niet, dat is niet netjes.
Kijk eens mensen : VOORAL OM TE ORIĆNTEREN ECHT GEEN PROBLEEM.
Uit eerste hand, van de eigenaar, dus elke twijfel wordt bij deze weggenomen.
De 225 heeft een blauwe sunburst met een 62GS kast. Deze kasten zijn banaanvormig vanaf de zijkant bezien. De 44GS kast van de mijne is veel hoekiger en past meer bij de Grammar of Design zoals ze die ooit formuleerden. De zijkant is rechter, heeft drie facetten en is veel strakker.
De 62GS kastvorm is de reden dat ik de Snowflake bij nader inzien niet cool vond. Zie hier een zijaanzicht van de 44GS:
Je ziet ook dat de bezel wel uit de kast lijkt op te stijgen, en retestrak geslepen is. Hij wordt wat wijder naar het licht gebolde glas toe. De 225 is een meer recht-op-en-neer bezel.
Dan komt er bij dat de 225 40mm is, terwijl de mijne 39mm is. Ook is de wijzerplaat van de 225 iets blauwer, en die van de mijne iets meer turquoise. De sunburst geeft een andere kleurbeleving.
Het horloge is en blijft retecool. Hands down het mooiste in de kist. Van wabi-sabi wordt ie niet slechter. Ten eerste krast hij zelfs bij mij niet zoveel, zeker niet op de grotere spiegelende vlakken. De bezel, die krijgt wat op zān donder, maar de rest van het horloge houdt zich kranig.
Maar de sjeu zit 'm eigenlijk ook in de wijzerplaat, indices en het glas. Die spelen allemaal zo mooi met licht dat ze midden in een jutezak van een horloge hadden kunnen zitten.
Mooi verhaal Dao, was zelf zaterdag ff in Rotterdam bij schaap en Citroen op de Kruis kade.
Leuke winkel,na ff wachtte voor de deur wegens drukte binnen (lees Sinterklaas).
Rond gekeken werd verteld dat het druk was, en er nog 3 wachtende voor mij waren
toen vriendelijk bedankt en verteld dat ik andere x terug kwam zal wel in het nieuwe jaar worden denk.
Gr Richard.