Je vergeet je Invicta obsessie op te noemen…
Ja en die TW steel, U-boat en Hurefici laten we ook maar buiten beschouwing
Hahahaha precies!!!
Mijn smaak is wel veranderd. Ik was in het begin geen fan van duikhorloges. Heb er nu toch een aantal gehad en nog altijd 2 in de collectie. Ik keek vooral naar Pilots/fliegers, terwijl ik er daar 0 van heb gekocht. Deze boeien mij nu minder, uitzonderingen daargelaten. De IWC Portugieser was toen mijn ultieme horloge, ik weet er nu zo 5 te noemen die ik liever zou hebben.
Het is net als met BMW en Apple. Je kunt je er jarenlang tegen proberen te verzetten, uiteindelijk ga je overstag. Al dan niet onder druk van je omgeving
Al denk ik wel dat die merken meer tot de verbeelding spreken bij jouw doelgroep op Tinder
Zeker veranderd… 5-6 jaar geleden begon bij mij de horlogegekte, met een Seiko SKX007. Daarna volgden vele (stuk of 30) andere Seiko’s, met name duikers. Rolex en andere (dure) Zwitsers zag ik toen de meerwaarde niet van in. Inmiddels aan de 6e en 7e Rolex, tevens serie Omega’s gehad, en ben daar nu zeker fan van. Overigens is de SKX er nog steeds en is mijn vintage Tuna ook een blijver.
Ook hier ontzettend veranderd. Guess en Diesel horloges vond ik helemaal niet gek
Tussen pakweg twintig jaar geleden en nu is mijn smaak zeker veranderd. Toen moest het allemaal minimalistisch en zo plat mogelijk (Movado, Mondaine, Rado, …) terwijl ik nu wat forsere horloges ook kan waarderen.
Een jaar of tien geleden was ik gek van Seiko, en had ik verschillende Vijfjes, een BFK, een SKX007 en 009, en een Monster. Nu heb ik er nog maar ééntje; een New Turtle. Ik kijk nu minder naar het merk, maar meer naar wat ik echt interessant vind.
5 jaar terug droeg ik nog een Tommy Hilfiger horloge in de prachtige kleur van rosé goud .
Hier laat ik het even bij
Mijn smaak is wel degelijk veranderd in 5 jaar. Vond ik 5 jaar geleden een bolletje aardbijen ijs de lekkerste smaak hebben. Nu is dat toch citroen geworden.
Ff zonder dollen. In het begin van de horloge hobby moest een horloge van alles kunnen en veel complicaties hebben. Nu vind ik een chronograaf al snel te druk worden. Eigenlijk hoeft een horloge voor mij nu, alleen de tijd aan te geven. En een datum aanduiding kan, maar hoeft niet. Houd nu van een simpele dresswatch. Een sunburst dial vind ik wel altijd mooi. Net zoals lange lugs en dauphine wijzers. Een Omega Aqua Terra staat nog op het wensenlijstje. Dat was 5 jaar geleden nog een Omega Speedmaster Professional Mooonwatch…
Een Moonwatch stond al sinds begin jaren '90 op mijn wensenlijstje, en binnenkort krijg ik hem echt … ik heb hem natuurlijk verschillende malen uitgeprobeerd in de loop der jaren, maar ik ben heel benieuwd hoe het bevalt om hem zelf te hebben.
Een aantal jaren geleden was ik er nog van overtuigd dat ik een blauwe Seamaster 300M moest hebben. Maar ondanks dat ik ze nog steeds heel mooi vind, is de drang om er zelf eentje te bezitten volledig verdwenen.
Behoorlijk ja. Ik heb decennia een voorliefde gehad voor Casio digitale horloges, simpelweg omdat ze het - afgezien van de batterijwissels - altijd doen. De laatste begon echter shabby te worden:
en dat was voor mij ongeveer een jaar geleden het startsein voor de aanschaf van “iets anders”. Dat werd deze Citizen:
Sindsdien van alles gehad, maar nog steeds een voorkeur voor “niet al te groot”. Laatste aanschaf is een Alpinist.
Voor digitale horloges heb ik geen belangstelling meer.
Ja!
Van horloges van rond de € 100 - € 200,-, naar een vintage Rolex DateJust. Van veel horloges in relatief korte tijd kopen, naar nog geen enkele dit jaar.
Smaak is duidelijker geworden qua formaat, merken etc.