Dat lijkt heel erg niet op een Tank. Eerder het liefdeskind van een Tank en een Santos, maar dan met een soort van 44GS bracelet.
Voor degenen achter in de zaal, zo ziet een Tank er uit:
En zo zien de Seiko Tank en de Cartier Tank er uit naast elkaar:
Mijn vrouw draagt de Seiko nog bij tijd en wijle, maar ik denk dat als ze een gouden Tank had, dat die de vergetelheid ook in ging. Ze was toch als een kind zo blij met de Cartier, stiekem. In haar woorden had ze nooit gedacht ooit zo veel geld aan een horloge uit te gaan geven, en ergens krijgt ze wel een kleine kick van de luxe. De rich bitch gevoelens zijn voor haar niet van de lucht met het tankje.
Zoals gezegd, ze waardeert de Seiko Tank voor wat het is en vindt 'm ook gewoon mooi.
De Casio Tank is in mijn optiek echt een ander ontwerp. Wat Casio overigens tot eer strekt, want een één op één hommage is gewoon lui.
Ik zou nog een lans willen breken voor de Oris Rectangular en de Longines Dolce Vita.
Beide series zijn geen recht-op-en-neer hommage, maar leven wel in een ander prijssegment.
@AJautomaat , er is zooooo veel nuance te vinden tussen een Tank en een Seiko Tank, ik zou voorstellen dat je je niet blind staart op de ziellozere hommages.
Zelfs een Hamilton Boulton is erg tof.
Die laatste scoor je voor 650 Euro in de quartz met kleine seconde uitvoering, maar er zijn veel meer versies van, net als de Tank, en de Dolce Vita.
Het enige wat ik altijd aanraad is dat je voor een non-liefhebber nooit een mechanisch horloge moet kopen.
Als dat de maatstaf voor een verjaardagscadeau voor je partner moet zijn kun je het beter laten en ergens wat gaan eten. Dat laatste is duurder, maar het is tenslotte een ervaring.