NA: Casio 'Tank' LTP-B165L-5BV

Deze voor 80 euro gekocht enerzijds als gimmick, anderzijds om eens te testen of de real thing, de Cartier Tank, me zou afgaan. Jammer genoeg is dat laatste het geval, en kan me die wetenschap in de toekomst dus wel wat geld kosten :upside_down_face: .

Er zijn natuurlijk tientallen wannabees te vinden, maar deze zit ook qua afmetingen het dichtst bij de Cartier Tank Must large (die ik sowieso het mooiste vind): Casio = 34,5 x 24,5 mm, Cartier = 33,7 x 25,5 mm.

Het valt me toch op dat de kwaliteit van dit horloge van 80 euro zeer ok is, een mens zou zich gaan afvragen waarom we per se duizenden euro’s aan horloges van Zwitserse merken willen spenderen :grin: . Ik denk deze dus ook echt te gaan dragen, is eigenlijk niets mis mee.

Ook een voordeel is dat, zowel deze Casio als the real thing waarmee ik vergelijk, een quartz is. De laatste twee facturen van de service van twee van mijn automatische horloges hebben mijn liefde voor deze spullen toch ietwat laten bekoelen!

Fotootjes:

Casio2

47 likes

Bestaan overigens twee andere kleurtjes van deze:

En Casio heeft nog andere Tank-alternatieven, maar die zijn me net te klein, eerder geschikt voor een dame vind ik:

2 likes

tja, soms is het enkel het willen hebben dat de geest vertroebelt :smiley:

2 likes

Cool! :ok_hand::ok_hand::ok_hand:

1 like

Niets mis met quartz en Casio. En inderdaad onderhoud bij de bekende Zwitserse merken is zeer prijzig. Laatst bij Omega laten servicen en voor dat geld heb je 11 van deze Casio’s. Dus eigenlijk ben ik gek dat ik het doe :grin:

3 likes

Leuke aanwinst, ik zou zeggen 1 tank is genoeg. :wink:

1 like

Gefeliciteerd, leuk horloge hoor!

1 like

Leuke. Ik vind Casio ook wel de ‘real thing’

2 likes

Gefeliciteerd met je NA en je slimme keuze :grin:

1 like

Gewoon op de markt toch ?

Tiens, is dat zo? Is wel interessante informatie, wist ik niet …

Casio is gewoon een top merk voor weinig geld

2 likes

Volgende keer even een ritje naar Ronald Prins, ben je hooguit 3 of 4 Casio’s kwijt en zo goed als zeker een betere service :wink:

1 like

Dit was de eerste beurt na 7 jaar dus wilde het 1x bij de fabriek zelf laten doen. Moet zeggen hij is als nieuw. Maar over 7 jaar gaat ie wel naar een onafhankelijke.

1 like

Casio is top :smiley::smiley:

1 like

Gefeliciteerd

1 like

Geniet ervan, proficiat

1 like

Gefeliciteerd met deze sjieke aanwinst :ok_hand:

1 like

Mooie aanwinst. Veel plezier ermee.

1 like

Ziet er grappig uit!