Dateer dit horloge seiko5

En je hebt er een nieuw avontuur bij, hopelijk onthoud je dit verhaal als een mooie herinnering en als leuk leermoment.

Het horloge op je trouwdag lijkt erg op een Oriënt die ik net voorbij zag komen, de kastvorm althans.

Het toont karakter om erop terug te komen. Dit waardeer ik oprecht, zie je tegenwoordig niet vaak.

Al met al blijft je 5 een mooi horloge en blijft het 3 decennia lang je trouwe werkpaard. Hoop voor je dat het geen afbreuk doet aan je 5, want ik vind het leuk om te zien hoe enthousiast je bent over deze.

Het menselijk brein is fascinerend he :sweat_smile:. Geloof me, dit is volkomen normaal en menselijk.

4 likes

Interessant om te zien hoe het geheugen (niet) werkt. Herkenbaar ook, dus niets om wakker van te liggen.
Je hebt nu in ieder geval het antwoord op je vraag hoe oud dit horloge is, en het blijft een mooi model.
Moving on…

Nog even dit (los van het gebruik van alinea’s die zijn bedacht om de leesbaarheid van een stuk tekst te verhogen):

Als je een @ toevoegt aan de topicnaam (@BUITENBEENTJE) dan is de kans groter dat die persoon jouw reactie ook leest aangezien die een notificatie krijgt (zoals jij nu ook).

1 like

@BUITENBEENTJE

35 likes

Geweldig :+1:

2 likes

Klassieker… Nu al!

2 likes

Hartelijk dank! Zand erover. Ik geloof je dat het geen opzet was.

Ik voel een nieuw topic aankomen :grin:

Volledig mee eens.

De ultieme afsluiting van dit topic met een geweldige cartoon van @Jurk

3 likes

Ha thanks jongens! Graag gedaan

5 likes

Mag ik trots zijn op mijn eigen cartoon van @jurk? Hoeveel hf leden is deze eer al te beurt gevallen jurk?

9 likes

Lintje van koning is zeldzamer

3 likes

Dat is niet aan mij om te beoordelen, maar ik heb het idee dat veel leden het heel leuk vinden om er in voor te komen. :sunglasses: Het is je in ieder geval gelukt, met dank aan @Dutchspur

Daar vraag je mij wat, ik teken nu al zo’n 7 jaar wekelijks voor het forum dus dat moeten er meer dan paar honderd minimaal zijn. Heb het nooit geteld :sweat_smile:

Zeker :ok_hand:

Absoluut! Sommige leden zijn al 20 jaar lid en is het nog niet gelukt :sweat_smile:

4 likes

Maar binnen 14 dagen na het openen van je HF account is wel redelijk snel :rofl:

3 likes

Ik ben nog niet lang lid maar ik wil alle deelnemers alvast bedanken voor dit heerlijke topic! Zowel @BUITENBEENTJE die dit heeft aangezwengeld, net als de seiko experts die hebben helpen dateren. Met een prachtige afsluiting van @Jurk! Heb ervan genoten! Als nu het originele exemplaar nog ergens zou opduiken… voelt een beetje als het einde van het eerste seizoen van je favoriete netfix serie.

8 likes

Zeker. Het is een hele eer.
Daarnaast is je onderwerp een topper. Ik kwam er o.a in met een strip over mijn rookverslaving met astma :rofl:

Binnen twee weken in de strip is mogelijk wel een record :clap:

4 likes

17684146901974741031209517842132

-riIIN

Je hebt nu wel een pakkende eerste indruk gemaakt :joy:

1 like

DE AFSLUITING.

Ik merk dat sommige volgers van dit topic het eigelijk best wel jammer vinden dat dit topic zijn einde nadert. Dat is op zich wel mooi.
Ik heb echter nog twee beloftes in te lossen.

Ten 1e het bericht van Seiko zelf:
"Wij zijn op het moment in de archieven aan het duiken om u verder te informeren over uw horloge.

Wij kunnen u wel aangeven dat het kaliber 7009 in 1977 voor het eerst is gebruikt in horloges van Seiko. Hoe oud uw horloge is, zijn wij op dit moment nog aan het uitzoeken. Wij hopen hier zo snel mogelijk op terug te komen.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Sanne Klapwijk

Customer Service

SEIKO Benelux

[Daniel Pichotstraat 17-31, 3115 JB Schiedam

T + 31 10 400 9866 | E info@seiko.nl

Ten 2e:
Wat ik geleerd heb van mijn debuut bij hf.

• er is voldoende adequate kennis op hf en je kunt daar gerust op vertrouwen
  • als debuant is het volstrekt onduidelijk hoe de hazen lopen binnen hf
  • leden van hf zijn bereid om ook eenvoudige zaken zoals uploaden, citeren of leden adresseren bij te brengen
  • de community is in staat om in te grijpen/opbjectiveren als gemoederen verhit raken
  • belangrijke praktische kennisinformatie te delen zoals in dit geval de dateringsmethodiek van Seiko; complete catalogi van 1932 af (heerlijk om door te kijken) of het verzamelboekje van seiko over alle kasten door de jaren heen, hoe deze zonder schade te openen en eventueel glazen te vervangen, waarvoor dank daar heb ik wat aan
    -Het gebruik van eigen fotomateriaal bijzonder praktisch is bij het dateren van eigen horloges
    -het menselijk brein kennelijk een selectief geheugen heeft alsmede compleet zwarte gaten in de tijd (althans bij mij)
  • dat dennis cav een talent heeft voor het in enkele zinnen treffend samenvatten van een (te) lang stuk proza
  • jurk waarschijnlijk de beste cartoon gemaakt heeft dit jaar
  • ik waarschijnlijk sterker ben met naar de kijken naar de toekomst dan naar het verleden. Hierbij is de door mij gekozen aanhef voor mijn “vervolg voorstelronde” alsmede de door mij gekozen nickname van BUITENBEENTJE het bewijs.
    Dit waren voor mij 2 bewogen intensieve weken. Samen met jullie allemaal, vanuit ieders afzonderlijke manier en insteek. Jullie hebben mij geholpen meer over mezelf te leren dan in de afgelopen 15 jaar.
    Ik wil hf hiervoor bedanken.
    @koekoek @NASH @AB64@vriendje
18 likes

Dank voor het leesplezier :slightly_smiling_face:

Inderdaad jammer!
Dus in de sfeer blijvend van die opwekkende forum betrokkenheid bij een ‘onvergetelijk model’ van Seiko hoop ik haast dat er een HFLE 2026 Seiko uit kan ontstaan :innocent:

3 likes

@Vriendje

1 like