Overduidelijk niet het horloge waar dit topic over gaat gezien de kastvorm.

Bij het model uit dit topic loopt dit stuk gewoon recht.
Je hoeft er geen horloge expert, laat staan Seiko expert, voor te zijn.
Oude foto’s blijft lastig om het horloge daadwerkelijk te identificeren maar het is duidelijk geen 7009-876A. Want wat wel zichtbaar is op de foto zijn de indexen en die hebben op elk uur een streep, de 7009-876A heeft tussen de 12 - 3 - 6 - 9 indexen dots en die staan meer richting het centrum van de wijzerplaat. Daarnaast is de kast van het horloge op de trouwfoto rond. Ik mag toch aannemen dat TS (@BUITENBEENTJE ) ook van mening is dat dit een ander horloge betreft?
Gift that keeps on giving dit topic.
.
![]()
Wat een ontknooping!
Ik hoop op nog een twist ![]()
Nog even de spanning erin houden…
De twist wordt dat TS verklaart dat door achterhaalde apparatuur in de fotografie het LIJKT dat dit een andere kastvorm is, maar omdat hij het zich zo goed herinnert moet dit natuurlijk wel hetzelfde horloge geproduceerd in 1972 zijn en liegt de foto.
Bedankt voor de update!
Leuke fotos, wat een nostalgie. Mooi man.
Maar inderdaad zoals verwacht toch een ander horloge. Case closed?
Waar wás TS eigenlijk in 1972?? Erg verdacht allemaal
Geweldig topic dit. Erg vermakelijk.
Dat hoop ik eerlijk gezegd niet! Ik ben erg benieuwd waar het horloge is gebleven welke TS op zijn 18e verjaardag heeft gekregen en die hij om heeft op zijn bruiloft (@BUITENBEENTJE, goed pak trouwens
) en vooral, welk merk/model was het? En daarnaast, hoe komt @BUITENBEENTJE aan de Seiko 5 die hij nu heeft?
Dat het tòch een Ingersoll blijkt te zijn…
Een man van Seiko uit Japan overgevlogen hierheen, met aktetas waarin document zitten waaruit blijkt dat Seiko dit horloge in 1971 heeft gemaakt
Er mag een hoop gezegt worden maar het siert vooral TS dat hij zijn foto’s met ons gedeeld heeft.
Vragen, vragen, vragen.
Nash en koekoek, ik deel jullie mening dat het horloge wat ik op 27 september 1978 droeg een totaal ander horloge is als ik voor 100% in mijn gedachten had. Dit is niet de Seiko5 uit mijn verhaal. Hierbij maak ik dan ook onmiddellijk en onvoorwaardelijk mijn excuus aan Nash en koekoek voor het in twijfel trekken van jullie deskundigheid en dat ik jullie achteraf onnodig lang heb geïrriteerd. Sorry daarvoor dit was geen opzet. Ik vind het jammer dat ik niet eerder bij mijn trouwfotos kon komen. Ik ben 's-avonds laat thuisgekomen uit het buitenland en ben toch gelijk naar zolder gegaan om de fotos te pakken. Met een eerste blik werd het me al duidelijk. Complete deceptie. Ongeloof en verbijstering. Een onrustige slaap gehad. Gistermorgen vroeg met een loep de fotos nog eens bekeken en dezelfde conclusie moeten trekken. Alle beschikbare fotos uitgesorteerd op “wristshots” en gecatagoriseerd naar plaats en vervolgens daarmee weer gekoppeld aan een tijdvak. Gelukkig ben ik maar 5x verhuisd sinds 1978 dus is het aantal tijdvakken beperkt. En heeft dit geholpen? Niet echt. Vriendje stelt direct de vragen die ik me ook gesteld heb. Waar is dat horloge gebleven wat ik o.a. op mijn trouwdag droeg en wat was dat voor horloge? Het wordt nog erger. Niet alleen kan ik me niet meer herinneren dat ik een totaal ander horloge heb gedragen in die periode maar ik heb er zelfs geen enkele “actieve herinnering” aan (maar dan echt). Nul dus zogezegd. Mijn herinnering geeft slechts mijn seiko5 uit het verhaal aan waarvan wij inmiddels weten dat hij pas in 1993 in beeld kan zijn gekomen. Het wordt nog veel erger. Wanneer heb je die Seiko5 uit je verhaal dan gekocht en waar? Ondanks dat dit dan slechts een tijdvak van ruim 30 jaar betreft ook NUL herinnering. Ik tast volledig in het duister! Ook het feit dat ik van mijn seiko5 uit het verhaal tot pakweg 2015 geen enkel bruikbare wristshot heb gevonden helpt niet echt. De verhaallijn klopt nog steeds. Kennelijk is dit echter deels met een ander horloge beleefd. Van 1993 tot 2017 heb ik op 1 locatie gewoond. De HEMA rekband is nog zichtbaar op de foto voor het opknappen van de Seiko5. Ook zijn de beschadigingen in het deksel van mijn grote schroevendraaier nog tastbare bewijzen hiervan. Mijn Seiko5 komt hiermee in ieder geval overeen met dit tijdsvak en mijn herinnering. Mijn excuus aan een ieder die mijn verhaal gevolgd heeft dat ik achteraf feitelijk onjuistheden in mijn verhaal heb vermeld. Om ook dit stuk proza niet te lang te maken zal ik morgen of overmorgen nog voor jullie op een rijtje zetten wat ik uit deze situatie heb geleerd.
Gezien de leeftijd van jou Seiko 5 zou het een jubileum horloge kunnen zijn van zowel het werk als jullie huwelijk. Ik noem maar even wat, ik hoop dat het je kan helpen maar dan blijft nogsteeds de vraag waar het horloge is gebleven wat jij op je 18e gekregen hebt in 1976. Gezien jou geschiedenis (met de smartwatch) is denk ik de kans ook aanwezig dat je hem rationeel heb weggegooid?
Zoals ik al zei: veelvoorkomend en menselijk.
Ook door daardoor het grotere plaatje te missen.
Je hebt een paar mooie Seiko’s, geniet er van en stap hier overheen, dat levert alleen vragen en frustratie op.
Ik ben 61 en mijn geheugen over dingen die 40 jaar geleden gebeurt zijn is sketchy of niet aanwezig, ik ben al blij als ik nog weet wat ik gisteren gegeten heb…
Vriendje, mijn interesse in horloges is slechts in 2023 begonnen. Voor die tijd was het voor mij slechts een gebruiksvoorwerp. Wel altijd dag en nacht gedragen en mee onder de douche. Na 23 niet meer. Pas toen leerde ik hoe je de datum moest verstellen om hem niet kapot te maken en het uitgangspunt van non-waterdichtheid bij vintage horloges. Vanaf die tijd ben ik erg zorgvuldig met mijn horloges. Ik ga met geen enkel horloge meer onder de douche. Ik denk ook dat ik dat 1e horloge gewoon heb weggegooid als het kapot was gegaan. Ik heb in ieder geval van voor 23 alleen het aldi quartz horloge en mijn Seiko5 uit het verhaal in mijn bezit.