Dateer dit horloge seiko5

Ik kan ze gewoon openen hoor, van 1972 staan er 3 zoals je kunt zien, incl. de luxe modellen.
120 mb doorbladeren is een hele kluif maar dat had je al gedaan las ik hierboven, ook al zijn ze volgens jou geblokkeerd… :thinking:

1 like

Nee heb bij the seiko guy gezocht en daar de catalogi van 72 en verder terug bekeken tot ik vond wat ik zocht in 68. Ik baal ervan dat jouw link mij niet verder helpt. ā€œContent is geblokkeerd. Neem contact op met sitebeheerder om het probleem op te lossenā€ wellicht ligt het aan mijn android tablet. Ik ben niet groot gegroeid met it. Potloodje, stufje, seiko5

Welnee is niet geblokkeerd, ik kan ze gewoon downloaden.
Klikken op pdf, display anyway en dan kun je ze downloaden middels het aanklikken van het download icoontje.

1 like

Tja. Zie het als een chassisnummer van een auto. Als er gerommeld is met delen waar de nummers op staan, dƔn wordt het pas een probleem om de oorsprong te achterhalen.

Vooralsnog varen wij op de identificatiecodes van het horloge, jij stelt immers dat er niets met het horloge is gebeurd. Dat zijn feitelijke onderbouwingen. Aan jou de kans dit te weerleggen, want stellen dat iedereen hier het mis heeft, en dat eigenlijk alle databases op internet de codes verkeerd uitleggen verdient iets meer.

Dat wil niet zeggen dat wij niet geĆÆnteresseerd zijn, we zijn hoogstens sceptisch :man_shrugging:

1 like

Dit zijn grotendeels alleen de JDM catalogi. Veel internationale modellen zal je niet tegen komen dus.

Die kast uit 1968 is anders.

4 likes

Dank. Het kost wel moeite. Heb constant de neiging om nog inhoudelijk erop in te gaan, maar dan wordt het minder hoffelijk.

Ik wacht geduldig af op duidelijke trouw fotos of een officiƫle bevestiging van Seiko zelf.

3 likes

Denk dat het ook beter is dat er niet meer op gereageerd gaat worden. Het verandert niets.

Benieuwd naar de resultaten van het onderzoek van TS.

4 likes

Het forum heeft best veel Seiko liefhebbers, misschien zal niet iedereen dezelfde behoefte hebben om alles tot in detail te willen weten maar er is genoeg kennis onder de liefhebbers. Ik vind het een misvatting dat iedereen die in dit topic reageert, meevaart op of met de kennis van @koekoek.

Er zijn veel individuen die reageren vanuit hun eigen kennis of onderzoek en het is zeker geen toeval dat dit dezelfde uitkomst heeft als die van koekoek. Dat wat we weten over het serienummer en de uurwerken is wereldwijd bekend, niet alleen hier op het forum. Deze wetenschap is niet hier op het forum bedacht, dat is kennis vanuit onderzoek door een hele hoop liefhebbers over de hele wereld.

2 likes

Die weten we al hoor :joy:

Dit. Alles wat ik in mijn uiteenzetting noem, is uit eigen onderzoek en totaal weken, misschien wel maanden aan actief leeswerk. @koekoek is daarentegen een expert te noemen, ik noem mezelf vooral belezen liefhebber.

Dat gezegd hebbende, de info komt van ontzettend veel kennis over de hele wereld, die zich in de afgelopen decennia uitgebouwd heeft. Niet enkel van @koekoek. Al durf ik te stellen dat hij wel op vele fora een aanzienlijke bijdrage geleverd heeft.

Het is hoe het is.

Dat gezegd hebbende, die 6309-8150 uit 1981 die TS post is echt geweldig. Ik ga eens opzoek naar een scherp, nagenoeg nos exemplaar. Die gouden details, met zeer mooie wijzers op de donkere plaat is werkelijk prachtig.

Mooi man.

8 likes

Er zijn echt een hele hoop mooie (vintage) Seiko’s. Ik heb er ook echt wel een flink aantal gehad maar uiteindelijk van de oudere maar 3 gebleven vanwege de maat. Ze zijn gewoon te klein voor mijn pols. Maar idd deze 6309-8150 is werkelijk een plaatje, vele malen mooier dan het exemplaar waar het topic over gaat.

1 like

Ik weet het. Heb denk ik 30+ vintage Seiko atm en als ik degene die het nest verlaten hebben meetel, zit ik vast en zeker op 50+ :rofl::rofl:

Momenteel nog 5 biedingen lopen… Dat downsize blijft toch lastig.

Enfin. Het is een prachtige collectie ondertussen.

3 likes

Wat is de huidige status van dit onderzoek? Zijn er al vintage (trouw)foto’s opgedoken waarbij TS daadwerkelijk het horloge al in 1972 droeg?

Nou, laten we wel alle feiten correct houden, in 1972 was TS 14 jaar en het is aannemelijk niet het jaar dat hij getrouwd is. Overigens kreeg hij het horloge in 1976 dus dan zou hij helemaal een time traveler zijn als hij het al voor hij het kreeg droeg, op zijn 14e, tijdens zijn huwelijk wat pas jaren later plaats vond. Wel het hele topic goed lezen graag.

3 likes