Datejust alternatief rond de 2.5K, suggesties!

Hoo! Ik weet dat er al wat Datejust alternatief topics rond gaan. Hier echter waar ik naar op zoek ben, om een vriend uit de brand te helpen.
Zelf heb ik een mooie Rolex 16014. Lang verhaal kort, een vriend van me legde ik het verhaal ervan uit toen hij erom vroeg, ik legde kort uit hoe de horlogemarkt in elkaar steekt, en hij was praktisch verkocht. Hij wil ook een mooi horloge halen, en zijn Apple Watch op Marktplaats verkopen.

Nu wil hij het liefst een Datejust (vintage), maar het budget is daar toch echt even te krap voor. Een alternatief merk maakt hem niet veel uit. Nu is hij opzoek naar een horloge rond de 2K-3K. Een horloge die op de Datejust lijkt, en niet veel groter is dan 40MM. Met ‘lijken op een datejust’ denk ik dat vooral de simpliciteit van het horloge hem aanspreekt. Niet te veel functies erop, ook niet al te veel poespas. Iets wat veel waarde verliest na aankoop spreekt hem ook aan, maar is geen harde eis. Ik maakte hem al duidelijk dat niet alles over de jaren zo de waarde houdt zoals de Datejust dat doet. Een horloge merk met een rijke geschiedenis vind ikzelf, en hij vast ook, altijd wel erg leuk bij aankoop. Ik denk niet dat het per se Zwitsers hoeft.

Alternatieven die ik al aanbood zijn e.g. Tudor Prince, Tudor 1926, Longines Spirit en Longines Conquest. Een Speedmaster heb ik gesuggereerd, maar ik gaf er duidelijk bij aan dat je wel hogere onderhoudskosten / formaat kan verwachten.

Laat wat weten!

2 likes

Een Tudor prince is het beste alternatief mijn inziens. Nog nieuw te koop ook op chrono.

9 likes

Ik zou hem adviseren toch door de sparen en 1000/1500 bij te leggen en een Datejust kopen. Anders blijf je toch snel dat “net niet” of “had ik maar” gevoel houden.

5 likes

Ik denk dat 3.5k - 4k voor een Rolex datejust moeilijk is hoor


Hoppa. Klaar.

11 likes

Idd, een royal of een prince.

Al zou ik zelf voor de prince dd in het blauwe gedeelte gaan.

1 like

Als hij een datejust wilt kan hij beter door sparen en een horloge halen dat hij echt wilt IPV een horloge dat net niet is. Hij zal wss met een gevoel lopen van had ik maar. My two cents.

Koop een Bulova DD voor ‘m :white_check_mark:

Toch @anon53002072EV?

:camera_flash: © @Mafkees

9 likes

Tudor Prince en je bent klaar!

17 likes

Als jij een speedy weet staan voor 2-3k die enigszins uit betrouwbare handen komt en geen onmiddellijke service nodig heeft: let me know :slight_smile:

Het advies om door te sparen is misschien het beste. Toen ik er mee begon, wou ik een air king. Ik heb vanalles gekocht behalve een air king :sweat_smile: Maar had ik die Air King gekocht, denk ik dat ik nu een “one watch collection” had.

Intussen is er te veel water onder de brug gestroomd en is een air king geen oplossing meer. Die overlapt en ik zou de rest niet meer willen verkopen.

Lang verhaal: koop het horloge wat je wil en zoek geen “betaalbaar alternatief”. Ik was er met 6000 vanaf geweest en heb er nu een veelvoud van besteed, zonder dat het einde van de tunnel in zicht is :grimacing:

Hoe vreselijk ik dit laat klinken, zo leuk vind ik het. Maar dat is niet voor iedereen hetzelfde.

7 likes

Hoi!

Misschien iets bijsparen en voor een DayDate gaan?

Zijn best leuke dingen in zowel wit als geelgoud

Groetjes en veel succes!

14 likes

Bijleggen of doorsparen. Tudor is toch een net niet Rolex.

3 likes

Ik ken precies dit gevoel, gewoon even door sparen en toch voor een DJ (vintage) gaan heeft echt meer zin! (Heb hetzelfde meegemaakt :rofl:)

@Drebin geen DD he, hij wilt een DJ lookalike :nerd_face:

1 like

Moet je ff plaatje van dat ding van jou erin gooien voor de lol.

1 like

Nou omdat jij t zo lief vraagt!

Superaanwinst via @HanDavinci verkregen (sorry kan t niet laten jou te taggen!!!)


5 likes

Ik weet niet, mij lijkt het veel te krap. Het moet natuurlijk niet een compleet afgetrapte DJ zijn. Op Chrono gaan de meeste al voor minimaal 4K, bij dealers denk ik dat je al gauw 5K moet leggen tegenwoordig.

Op HF kopen dan.

Als we dan toch al bij de DayDate zijn, die chronografen van Rolex zijn ook gaaf
 daytona?

1 like

Niet eens, het is gewoon een apart merk met echt aparte groep horloges. Er hoeft geen kroontje op te staan voor hem (of mij). Dat ‘poor mans Rolex’ moet echt uit de lucht gehaald worden :joy:

7 likes

Dat is precies wat Tudor altijd was en nu nog is. Tis alleen nu niet meer een rolex met eta.

2 likes