Zo wilde ik écht die DJ 16014 hebben, en had ik hier ook voor gespaard. Ik denk niet dat hij die tunnelvisie heeft op een DJ, dus dat houdt de opties redelijk open. Wel ga ik het even met hem dubbelchecken, want ik ben het compleet eens. Als je nu dit gaat kopen als alternatief voor, dan niet doen.
Hij wil.
Ik wil vooral geen Rolex, maar goed.
Als hij 3k aan een luxe product als een horloge uit kan geven, kan die 2k er ook nog wel bijgespaard worden om een datejust te kopen op termijn lijkt me.
Er is wat mij betreft geen alternatief in de 2-3k range. Dat zit er te dicht tegen aan.
Alternatieven zijn er meer tot duizend euro.
Nope, nu is het een Rolex met een uurwerk dat je ook in een Breitling kan vinden…
Vintage
Laat hem zijn centen bewaren. Als je een Dj wil wil je een Dj en niet iets wat erop lijkt. Over een tijdje heeft hij weer budget en is die andere 2 a 3k al vergooid aan iets anders.
Ik spreek uit ervaring
Ze delen geen onderdelen meer… al komt t geld op dezelfde grote hoop terecht.
En in een norqain.
Eens, alleen als ik hem goed begreep, en ik ga het navragen, hoeft het dus echt niet per se een DJ te zijn. Enkel iets in die stijl, en dan rond die prijs. Ik denk dat hij e.g. de Prince zowat nog mooier vindt dan de Datejust. Die ‘inspiratie’ hoop ik hier op te doen
Kijk ook eens naar de JLC MGT.
Veel specialer… Uurwerk met top afwerking en 21 karaat gouden rotor, 1000 hr getest, veel platter dan een Datejust en niet die afschuwelijke ribbellunette.
Ook geen steenpuist boven de datum.
Die is me een partij gaaf hoor! Alleen zal deze wel ruim boven de 3K gaan… toch?
Zo niet dan kan 'ie zomaar mijn wish-list ook halen
Op een stalen band en in goede conditie wel.
Zie toch liever een datejust
Heb je by any chance het referentie nummer van dat model?
140.8.89, net gekeken op de caseback
Het is nogal een instap als je van je Apple watch komt en dan direct naar 2-3K zonder dat je precies weet wat je wil
Voor de minder horloge gekken onder ons kan een mooie HAQ ook een uitkomst zijn, geen onderhouds gedoe en minder kwetsbaar. Rond de 2-3K komen er een heel aantal modellen van Grand Seiko en The Citizen in vizier, Longines heeft ook een mooie HAQ.
Ach ja, your mileage may vary en zo van die dingen.
Maar dan denk ik: als alle opties open zijn, zou ik met gesloten beurs een maand of twee wat winkels bezoeken, koffie en champagne drinken en horloges om de pols doen. Ergens in die twee maanden zal er wel iets zijn waarvan je zegt: dit is het. En die koop je. En je ligt nooit in op HF en co. En je ragt dat horloge af alsof het een ding van 2 euro was.
Ik wil even terug in de tijd om dit te kunnen doen met die air king.
Ook niet meer zo hoor…
JA zeker weten.
Voelt niet als een look a like!
Super gaaf.
De Tudor Prince is naast de Boluva de enigste juiste keuze in dit verhaal.
Tenzij doorsparen een haalbare optie is, dan voor goud gaan uiteraard .
Staat hier in t blauw toch een tudor 36 mm met blauwe plaat!?