Datejust alternatief rond de 2.5K, suggesties!

Bulova super seville is ook een optie denk ik. Of een vintage Seiko Day date. Al lijken deze drie eerder of een Day date dan een datejust. Desalniettemin, mooie alternatieven.

4 likes

Koop een leuk horloge voor <500 en spaar door…

Zoals al eerder gezegd zou ik zo een kopen:

Mocht je hem dan na een tijdje heel leuk vinden kan je altijd upgraden naar een dj of een dd.

3 likes

100% correct.

Ik had een prince dd en werd constant gevraagd of het een Rolex was.

Omdat ik graag eigenlijk een Rolex wou, ja gaat dat toch branden.

3 weken heeft het geduurd.

3 likes

6 likes

17 likes

Grappig, mijn ervaring is toch dat 99,9 procent van de mensen niet echt letten op wat je draagt en het over het algemeen ook geen hol kunnen interesseren (niet alleen mijn ervaring, lees je met grote regelmaat hier van anderen ook)

Daarnaast is het ook maar net hoe gek jij je zelf laat maken. Als je iets koopt dat JIJ mooi vindt, zou het toch niet uit moeten maken wat anderen vinden? Zo noemde jij laatst de Longines VHP een quartz shitter…heb nog nergens gelezen dat deze horloges massaal terug gebracht werden door huilende eigenaren die ineens naarstig op zoek waren naar wat anders.

Ik koop gewoon wat ik mooi vind en heb nooit last van dit soort dingen…

9 likes

Misschien heb ik een beetje overdreven in dat bericht.

Feit blijft, ik wou een Rolex maar kocht een Tudor, uiteindelijk heb ik alsnog die Rolex gekocht een maand later.

Tudor voor hetzelfde geld kunnen verkopen, dus erg was het niet.

Oef, die Longines is echt gaaf!

4 likes

Een tudor prince lijkt mij ook de beste oplossing voor zijn wens. Qua budget mooi passend ook. In mijn beleving is het iig geen poor mans rolex…

1 like

Eens, als je een Rolex wilt en daar het bijpassende budget voor kan en wil vrijmaken, dan kan je beter voor een Rolex gaan. Iets anders zal onherroepelijk lijden tot buyers remorse.

Achter, hier lees ik dat iemand die stijl mooi vindt, het niets interesseert of er Rolex of wat dan ook op staat en budget van X heeft. Dan lijkt die Tudor mij een mooi alternatief.

6 likes

Daarom, en zo’n tudor is ook werkelijk prachtig

Die mening deel ik. Ik word er blij van.

1 like

De Tudor BB36 vond ik echt perfect zitten en valt keurig binnen budget.

14 likes

Heb je een vergunning voor die guns?
:muscle:t2:

8 likes

Dat ligt misschien aan de foto, je weet dat ik in het echt maar een mager kereltje ben.

1 like

Tja.

Zeshonderd ballen na import. In het blauw en zwart verkrijgbaar.

• Strak Japans ontwerp met mooie bevels
  • Stick wijzers met lume
  • Miyota 9011 gedecoreerd uurwerk
  • DuraTect harde coating
  • Ontspiegeld saffier
  • 100m WR

• Strak duits ontwerp met vintage vibes
  • Stick wijzers, lume
  • 200m WR
  • IJsgeharde kast
  • Ontspiegeld saffier
  • Sellita SW200 uurwerkje

880 ballen, 900 met de post er bij.

Alsjeblieft zeg, hou op met de “rijke geschiedenis” marketing. Dat slappe gelul kent al genoeg slachtoffers. Alleen omdat Wilsdorf in 1910 al iets met horloges deed, is die Rolex die anno 2021 van die volledig geautomatiseerde productieband af rolt geen object wat “geschiedenis” heeft.

Dat lenen van andermans geschiedenis om je eigen consumptiegedrag van een vals stukje cachet te voorzien is doorzichtig en onzinnig, en niemand die het echt boeit behalve die paar verloren zielen die deze onzin voor zoete koek slikken.

Laat hem maar eens met mij bellen, dan leg ik hem een totaal andere visie op de horlogemarkt uit.

Tissot Gentleman Powermatic 80, zo’n 1000 ballen. Dat schiet me te binnen. Overigens een merk wat ook een zekere historie heeft. Ik vind de Citizen cooler voor minder geld.

Als hij tweeduizend tot drieduizend Euro stuk wil slaan op een horloge:

Dit waren mijn keuzes. Waar ik nog steeds achter sta. :slight_smile:

18 likes

Sinn 556op stalen band. Echt een alleskunner en dan kan hij de helft van het budget sparen voor die datejust.

Ook de sharp edge lijn van seiko heeft alles wat een goed horloge moet hebben om de komende jaren te overbruggen.

Verdorie, wat zijn ze mooi. Kan zomaar mijn eerste seiko ooit worden.

9 likes

Aanzienlijk meer dan 100 horloges.
0 Rolexen.
Kans op een Rolex in de toekomst in mijn collectie?
Nihil.

Ieder heeft een andere voorkeur/smaak, maar ik vind ze gewoonlijk niet om aan te zien.

3 likes

Eens. :slight_smile:

5 likes