Datejust alternatief rond de 2.5K, suggesties!

Tudor BB36

5 likes

Heb precies hetzelfde. Ben er nog geen een tegengekomen waarvan ik dacht; JA, die moet ik hebben. Dan vind ik een Nomos zo veel mooier bijvoorbeeld, of Longines (en dan vooral die Spirit)

1 like

Deze en dan doorsparen voor de DJ naar wens. 3000 is veel geld voor iets wat je eigenlijk niet wil hebben. 6000 voor iets wat je wil hebben voelt uiteindelijk beter.

2 likes

Eens. Al past dit, om een beetje te blijven mierenneuken, meer bij de alternatieven van de Explorer mijn inziens :nerd_face:.

Naast de Prince lijn is dit inderdaad de beste optie voor dit bedrag.

De blackbay 58 is voor iets meer ook een mooi horloge in die prijscategorie. Wel 2e hands.

Dit is inderdaad ook een prima optie. Een Seiko Sarb033/035 is bijvoorbeeld een mooie instapper van prima kwaliteit. Automaat, saffier en datum. Prima alternatief.

4 likes

Een sarb033 met een flues bezel, houd je nog 2k over ook

2 likes

Minimalistisch, strak, onder 3k en uniek mechaniek

1 like

:rofl: mooi verwoord.

3 likes

Ik denk dat je hier iets anders bedoelt lol

2 likes

Nog iets grappigs, 500 knaken:

3 likes

Hoe een DJ minimalistisch is snap ik nog niet helemaal, een jubilee, fluted bezel en loupe zijn aandachtstrekkers. Frivoliteiten die je op de meeste horloges niet zult vinden.

5 likes

Vooral die ribbellunette en steenpuist boven de datum…
Totaal niet mijn smaak.

Ik vind de DJ de ouwelullenklok bij uitstek en wil er nog niet dood mee gevonden worden. Maar goed, ieder het zijne.

1 like

Is wat je wil hé, ik heb specifiek gekozen voor de Prince en niet gegaan voor een datejust!
Discussie wil ik niet aan maar de huidige prijs voor een datejust duotone (waar ik toen naar op zoek was) is ver overprijst. Bijna 8k verschil tov de Tudor. Daarvoor kan ik nog veel ander moois kopen en dat enkel voor dat kroontje dat er niet opstaat en ander binnenwerk…

Je kan idd voor minder een vintage datejust kiezen van Rolex, maar oude brak van een ander zegt me nog minder :see_no_evil:

4 likes

De bb36 is inderdaad een alternatief. Aantal jaren geleden wou ik een 36mm explorer maar twijfelde nogal over de maar vermits ik veel grotere horloges gewoon was. Heb toen een bb36 gekocht om de maat te proberen. Nu enkele jaren verder is de Tudor er nog altijd en de zin om een explorer te kopen is ver naar de achtergrond verdreven.

1 like

Waar wil je wel dood mee gevonden worden? Ik wordt altijd liever levend gevonden, zelfs met een Invicta om :crazy_face:

5 likes

Toevallig idee van het ref nr of model van de Longines en Tudor?

Thanks voor de wijze woorden weer. De laatste G Seiko uit de foto… Weet je het ref nr of model naam?

1 like

Goed geraden :joy:

Tudor
79500-0004
79500-0013

Die citizen is echt mooi. Welk model is dit?

1 like

Heb deze vrijwel meteen gekocht nadat ik hem tegen kwam. Geen seconde spijt van gehad. Dit horloge klopt echt helemaal.

1 like