Datejust Battle: 16013 vs 16030

Zonder twijfel. Ik vind het grappig dat hetzelfde model toch verschillend kan zijn op een eigen manier.
Verkeerd kiezen kan eigenlijk niet.

En dan beweert men nog dat Rolex eenheidsworst is.

1 like

Inderdaad, maar dat zijn best wel vaak mensen die zelf geen Rolex hebben. :wink:

3 likes

Een beetje goud hier en daar hoort er toch wel bij hoor… Ik zou sowieso voor de 16013 gaan, als ik niet al een 16018 had :joy:

Disclaimer: ieder z’n smaak natuurlijk :wink:

1 like

Dat is correct. :grinning:

Ik heb mijn mening over Rolex niet omdat ik er geen heb, maar ik heb er geen omwille van mijn mening.

1 like

Dat zou dus niet hoeven, is mijn conclusie.

Goud bevalt mij ook steeds meer. De looks en uitstraling van de 16013 maken hem tot winnaar (naar mijn bescheiden mening).

Afknapper bij de 16030 is de stalen bezel. Bij de aankoop van mijn zwarte 16200 werd deze bezel aangeboden, en heb ik meteen geweigerd.

De halve-seconde markeringen is ook mijn ding niet. Beide hebben een blauwe dial :+1: Bij de aankoop van mijn 16200 had ik de keuze om blauw of zwart te kiezen. De zwarte gekozen, maar telkens als ik de blauwe zie voorbijkomen denk ik dat ik de verkeerde heb gekozen.

Maar, ik heb er eentje dat beide uit de battle verslaat…


En nu maak ik mij uit de voeten.

3 likes

Als er Rolex op zou staan, zeker. Nu niet.

Ik wil denk ik ook weer voor de blauwe plaat gaan, ben er bij de DJ nog niet op uitgekeken. Maar dan wel tha real deal.

5 likes

Dat begrijp ik uiteraard en is heel reëel. Ik vind ook niet alles mooi en wat ik niet mooi vind koop ik meestal niet. :wink:

(wit) goud leeft veel meer en doet het horloge meer recht toe. Maar als ik switch naar de 16030 mis ik het niet. De overall look is goed genoeg.

2 likes

Mocht je dat echt willen zijn die toch ook wel over te zetten?

Maar ze zijn zeker niet voor iedereen.

Het is maar hoe je dat interpreteert toch? Nee ze zijn zeker niet voor iedereen in de zin dat iedereen het mooi zou moeten vinden. Jouw argumenten tegen Rolex zijn helder en overtuigend, al deel ik ze niet.

Maar ze zijn wél voor iedereen in de zin dat iedereen die het wil er vooral één moet dragen, of je nou piloot, leraar of vuilnisman bent. Gewoon omdat het kan, voor iedereen.

Overigens superleuk om te lezen hoe de tt zich verhoudt tot een stalen!

1 like

:thinking: Ik heb nog twee dagen… Snel even bij @TicToc langs.

1 like

Ik vind beide horloges bijzonder stijlvol en mooi om naar te kijken, maar als ik echt zou moeten kiezen zou ik voor de 16030 gaan, wat een schitterende verschijning! :smile: :+1:

1 like

Wauw! Ik zou bijna een rolex willen! Wat een prachtig horloge is dat zeg.

On topic.
De stalen is werkelijk geweldig.
Maar voor mij? Als ik een rolex zou aanschaffen dan mag, nee dan moet hij wel speciaal zijn. Net ff dat extra moet hij hebben. Van mij mag een horloge best wel dat extra hebben.

Daarbij ben ik weg van two tone en al helemaal blauw te samen met goud, mooier gaat het niet worden.

Met andere woorden, voor mij is het wel duidelijk welke van deze twee ik als winnaar bestempel .

Die van Han.

3 likes

Voor de goede orde, ik vind ze prachtig, maar niet voor dat geld. :grinning: Ik ben geen flipperaar, dus blijft het een CapEx zonder return.

1 like

Had ik erbij moeten zeggen dat mijn blauwe 16030 uit mijn geboortejaar is én mijn eerste Rolex? Dat zet hem sowieso al op 2-0.