Datejust project - Pyramid dial... <3

Er broeit wat nieuws…
Via de FB horlogegroep in contact gekomen met een meneer die nog een mooie nieuwe ‘pyramid dail’ had liggen.
Die dingen zijn vrijwel niet te vinden… En ik wilde graag een wat lichtere dail voor mijn DJ… Deels om wat meer contrast aan het geheel te geven maar een simpele witte vind ik dan weer minder. Dit was precies goed.

Horloge ligt nu bij de horlogemaken voor het ombouwproject ( nee Bouke als ik het zelf doe dan blijft er weinig van over :wink: )
Zodra het erin zit… Uiteraard… Foto’s :slight_smile:

9 likes

Zozo :smile:

Ga je zelf aan de slag?

1 like

Die heb ik nog niet eerder gezien. Ben benieuwd naar het resultaat.

Weet je zeker dat die wel echt is??

:wink:

3 likes

They are real!
Op ebay komen ze wel eens voorbij…
http://m.ebay.com/itm/Rolex-Mens-Cream-Roman-Pyramid-Dial-for-Datejust-model-16013-16233-INV-FCD358-/321509873496?nav=SEARCH

Zijn geen fakeprijsjes :wink:

Het is een mooie dail ,maar de Romeinse cijfers kunnen mij niet bekoren.
Ik vind het origineel mooier.
Het is trouwens maar goed dat smaken verschillen, maar ik ben wel benieuwd of je deze dail er op laat zitten.
En de prijs van deze dail is ook niet misselijk.

1 like

Ik vind juist die pyramid weer mooier …maar ik ben dan ook wel weer een sucker voor romeinse cijfers

Bij een klassieke klok als dit vind ik het prima.
Ik vind het contrast van deze lichte dail wel mooier denk ik. We gaan het meemaken.

Beetje prullen… Is toch leuk :wink:

Super mooi. Een mooie upgrade!

De prijs is helaas niet altijd een waterdichte indicatie voor echtheid vrees ik :wink:

OT: brrrr…

2 likes

Maar ik twijfel niet aan de echtheid…
Modden is gaaf :smile:

Originele plaat blijft erbij dus het is allemaal zo weer terug geplaatst.

Pyramid vind ik leuk, roman helaas een stuk minder…

Wel benieuwd naar het resultaat!

We moeten eerlijk blijven, ik vind het helemaal niks… Het horloge krijgt zo een wel erg vrouwelijke uitstraling.

Ik hoop desondanks dat de mod goed lukt en dat jij er veel plezier van hebt!

Ik vindt het in zekere zin wel geslaagd. Ook maar gelijk gepolijst? Ben echter niet zo van goud/staal combi…en we zullen het horloge voorlopig zeker niet terug zien in de verkoop :wink:

Ik vind het een leuk idee, ik hou dan ook wel van Romeinse cijfers.
Maar moet er ook wel eerlijk bij zeggen dat ik het een beetje vrouwelijk vind overkomen.
Ben ook naar een soortgelijk model op zoek maar dan voor mijn vrouw.

Maar… Waarom niet, gewoon proberen.!
Pieter.

Dat is een mooie dial, maar voor een belachelijke prijs. Dat gaat nu helemaal nergens meer over.

Ik vind het wel mooi maar geeft inderdaad een vrouwelijke uitstraling. Komt waarschijnlijk door het theedoekpatroon. :sweat_smile:

Nee helaas deze plaat is Idd te vrouwelijk. Snel die gouden weer terug knallen en deze op ebay.

1 like

Klassiek / ouwelullen. Maar niets meer dan een goud/stalen DJ al is.
Wel mooi… Ben benieuwd

2 likes

Zonde. Die champagne plaat is een stuk mooier vind ik.