Datejust uit geboortejaar gespot, do or don't?

Al een tijd hunker ik toch stiekem naar een Rolex Datejust, het liefst een two-tone en uit mijn geboortejaar is natuurlijk helemaal speciaal. Het spaarpotje zit aardig vol en na een tijdje flink flipperen zou ik wel eens willen settelen voor iets permanents.

Op Chrono een full set gespot met nog wat garantie erop, lijkt voor mijn amateur oog dik in orde. De prijs was voor mij niet meteen om te springen maar laat ik niet op de zaken vooruit lopen.

Vandaar de vraag aan mijn forumgenoten die hier meer kaas van hebben gegeten, hoe oogt deze Rolex?
Do or don’t? :grin:

3 likes

Aangezien het een particuliere verkoper is, zou ik hem proberen op te halen, en er nog wat af te onderhandelen, verder ziet die er goed uit volgens mij.

1 like

Ik kan niet beoordelen of deze origineel is.
Maar als dat wel zo is zeg ik: doen!
Een graal is een graal.

Wat meer foto’s gevraagd trouwens:

Dat was inderdaad het plan!

1 like

Hij oogt wel keurig, maar ik zie weinig op de foto’s. Hoe zijn de lugs, hoe is de rek op de band? Ik zou om wat meer foto’s en een video vragen.

Horloge ziet er zo op de foto’s goed uit, maar altijd lastig goed te beoordelen vanaf foto’s.
De papieren zitten erbij, alleen zie ik dat t n X-serie is, dat zou betekenen dat t horloge uit 1991 is ipv 1993. 1993 heeft n S als eerste letter…

1 like

Ik zou ook de laatste service beurt even navragen

Dit ja.
Eerste oog niet gek.

Edit: die foto’s op chrono… man man man.
Horloge van 4k en Hij maakt zijn money shot half liggend in zijn nest.

3 likes

Hmm, dat veranderd de zaak een beetje. Dus geproduceerd in 1991, verkocht in 1993 als ik het goed begrijp?

Yep, zeer waarschijnlijk wel…

Zou geleverd zijn met een servicebeurt, gekocht via de Duitse keten Colognewatch. Vandaar ook nog 8 maanden garantie.

1 like

Mooi exemplaar en uit je geboortejaar altijd een extra + (niet geproduceerd lees ik maar uitgegeven).
Zit zelf in een zelfde dubio met een prachtige 16234 uit mijn geboortejaar, ook full set.
Denk inderdaad dat het een blijver zal zijn mede door de extra ‘waarde’ voor jezelf door uit het geboortejaar te komen. Ik zeg doen :sunglasses:

Het zou mijn opgebouwde horlogebudget grotendeels opsnoepen, maar ik heb toch het gevoel dat dit een klassieker is die altijd mooi blijft… Plus heb nog genoeg jaartjes voor mij om voor iets nieuws te sparen.

Weet alleen niet of het gevoel nu minder is omdat het om een verkoop gaat uit mijn geboortejaar.
En het risico alles grotendeels in een horloge onder te brengen knaagt ook nog, lastig lastig… :yum:

1 like

Na wat contact kan ik ook zeggen dat het niet de meest ervaren horlogeverkoper is haha.
Volgens mij een jonge kerel (wellicht mijn leeftijd :joy:).

Maar buiten het gebrek aan verkoop skills komt het aardig betrouwbaar over mijns inziens.

Zeker weten! De Datejust is een all-time classic, en ik zie dat niet zo gauw veranderen… :smile:

En juist! Zat jaren voor je om lekker door te sparen voor wat nieuws weer. En hoe langer je ermee wacht, hoe kleiner de kans wordt elke keer om een full set uit je geboortejaar te vinden (denk ik, ben van ‘96 dus zelfde schuitje).
Ik heb de mijne grotendeels bij elkaar op moment maar de laatste lootjes wegen het zwaarst zoals altijd.

M.i. is het een (redelijk) slimme manier om je geld ‘in onder te brengen’ , een investering; nee. Maar je zal er weinig meer op afschrijven lijkt mij.

Ik kan je helaas niets over het horloge zelf vertellen, dat kunnen anderen veel en veel beter.

Maar als ik een horloge uit mijn geboortejaar wil hebben dan wil ik wel dat ie in mijn geboortejaar is geproduceerd. En als het dan ook nog mogelijk is in welke maand dan zou ik 2x zo blij zijn. (Ik heb ooit een Seiko gekocht geproduceerd in 11-1966).

1 like

Nou nou, een datejust op je 25ste. Kon ik niet dromen.
:smirk::+1:. Ik zou zelf toch nooit van alleen foto’s kopen bij zoveel geld. Maar er een reisje van.

Vraag ook eens de code uit de band: daar blijkt ook uit wanneer die geproduceerd is.

Dan weet je (i) zekerder of de band origineel bij het horloge hoort en (ii) net wat meer over de productiedatum.

Kocht mijn eerste Rolex toen ik 28 was, via Ebay, in de VS. En eerlijk gezegd, je hebt gelijk. Had ik nooit moeten doen. Heeft me toen fl 450,— extra gekost voor een beurt…

1 like