Datejust versus Datejust - 6605 versus 1601

Hallo iedereen,

Voor de moment heb ik twee vintage Datejust’s in het doosje.

Betreffende een ruige 6605 uit '56 en een stijlvolle 1601 uit '69. Beide SUPER horloges, waar ik veel plezier aan heb. X( MAAAAAR, omdat ik wat financiële ruimte wil vrijmaken voor iets anders, denk ik één van beide te verkopen.

De DJ 6605 is in waanzinnige staat: mooi scherpe kast, Brevet-plus kroon, originele lunette, geweldige patina op de plaat en strakke wijzers.

De 1601 is meer gedragen, doch in mooie vintage staat. kast is niet gepolijst en de kleur van de wijzerplaat is geweldig! Verder ook nog mooi origineel.

Welke van deze twee zouden jullie verkopen en waarom?

Bedankt! (tu)

Groet, Glenn

1601 houden, tijdlozer.

De 1601 vooral niet te koop zetten! Dan krijg ik namelijk ruzie met m’n vrouw denk ik :smiley:

Hahaa (tu) :wink:

0 - 2

Groet, Glenn

De 1601 zal een grotere groep mensen aanspreken en sneller/makkelijker verkopen (afhankelijk van je vp natuurlijk). Sneller geld genereren betekent 1601 verkopen.

Persoonlijk zou ik deze willen houden overigens…

Goed punt, Bert!

Groet, Glenn

6605 is mooier!
6601 verkopen!

1601 houden! Fantastisch mooie rolex voor weinig

Zo’n 6605 vindt je nooit meer, NIET verkopen.

Pfoe…

Ruig met zeer veel stijlvol karakter, versus, strakke staat en stijlvol…

Ik zou de nacht dat ik wakker zou worden en mezelf haatte door het wegdoen van de 6605 niet mee willen maken…

Maar ook het gemis van de 1601 zou ik niet fijn vinden.

Ik zou zelf denk ik toch de 1601 wegdoen en er eventueel later een 1601 met zwarte plaat voor terugkopen als je inmiddels je beoogde aanwinst binnen hebt.

Maar dat zijn maar mijn hersenspinsels…

Succes met je keuze!

Groeten.

Noel.

Het barst op de fora van de mooie 1601s. Zo’n mooie 6605 kom je niet snel weer tegen. Ik zou het wel weten.

Mooier vind ik de 1601. Specialer vind ik de 6605. Een dilemma dit…

6605 houden (ik heb pas in januari weer budget anders deed ik je een mooi voorstel :wink: ) en de 1601 vervangen. Die vindt je altijd wel weer mocht je er behoefte aan hebben.

Gr. Roel

Beide houden en doorsparen :slight_smile:

Bedankt voor de reacties! (tu) (tu)

5 - 4 om respectievelijk de 6605 of de 1601 te houden. Het wordt er voor mij niet gemakkelijker op. :smiley:

Toch geef ik - enfin, denk ik toch :frowning: - de voorkeur om de 1601 te verkopen.

Deze zijn mits wat geduld inderdaad makkelijker terug te kopen.
De 6605 kom je niet zo vaak tegen en sluit volgens mij het beste aan bij “mijn stijl”.

Deze week ga ik eens proefondervindelijk kijken aan welke ik het meeste plezier heb. :wink:

Beide houden is geen optie, ik wil vermijden dat ik té veel horloges heb. Een half dozijn is genoeg om van elk horloge regelmatig plezier te hebben, enfin dat geldt toch voor mij. :slight_smile:

Groet, Glenn

Nooit het meest exclusieve verkopen, 6605 houden dus.
Prachtig die dial trouwens!

6605 houden, die kom je inderdaad nooit meer tegen.

mujn persoonlijke smaak zou zeggen om de 1601 te houden, maar gezien de reacties denk ik nu om toch beter de 6605 te houden, gezien zn zeldzaamheid. bovendien is ie ook erg gaaf met zn riveted band.

De bovenste zou ik verkopen. De onderste heb ik zelf met een zilveren wijzerplaat en dat is een van mijn grote favorieten in mijn collectie. De ‘geweldige patina’ van de bovenste vind ik overigens helemaal niet zo geweldig. Dat kan toch niet alleen van de leeftijd gekomen zijn?

Anyway, mijn voorkeur is duidelijk.

Henrik Schreef:

De
’geweldige patina’ van de bovenste vind ik
overigens helemaal niet zo geweldig. Dat kan toch
niet alleen van de leeftijd gekomen zijn?

Volgens mij is er altijd in gerookt!

6605 houden!