Datum loupe en zon?

Staat op mijn onlyfans pagina.

2 likes

Ah bedankt. Zal straks even kijken.

1 like

coating?

1 like

Dat heeft @fredpanarai1 gewoon op HF gelezen, denk ik! :nerd_face:

Mooi man, die oude topics af en toe eens doornemen! :ok_hand:

5 likes

Ah duidelijk verhaal. Afhankelijk van het horloge dus. Dat maakt de ‘tip’ wat vollediger. Bedankt voor de link.

Om helemaal compleet te zijn, ook nog een stukje over de condensvorming door temperatuurverschillen. Een goede tip van onze Fred! :+1:

3 likes

Een onvolledige tip die nieuwelingen op het verkeerde been kan zetten. Maar dat is mijn mening. :man_shrugging:

1 like

Je kan zelfs berekenen wanneer condensatie ontstaat hiervoor heb je het mollier diagram. Zeer interessant heb ik tijdens mijn opleiding geleerd.

1 like

Yep en heel veel topics lezen en als je dan nog iets niet duidelijk is, you tube en googlen :wink:. Top dat je het topic waterdichtheid even aanhaalt, daar heeft TS wat aan. :+1: :ok_hand:

1 like

Ik wou dat ik die tip vorig jaar had gehad

3 likes

Ai, dat is niet leuk nee!

1 like

Bakje rijst. :grimacing: Nee niet doen helpt niet.

1 like

Neuh dit is opgelost met een full service en nieuwe wijzerplaat. Duurste duik ooit :joy:

2 likes

Auw niet grappig. Bij een dergelijke waterschade is er wel een lek geweest of de kroon was niet dicht.
Wat kleine condensatie aan de binnenkant van het glas ontstaat door het reeds aanwezige vocht van de lucht in het horloge. Hier is wat anders gebeurt.

Hoe zet hij die dan op het verkeerde been?
Lijkt mij toch gewoon een valide punt? :man_shrugging:

1 like

De kroon zat dicht. Maar je moet gewoon niet gaan zwemmen met vintage goud. Was onlangs nog geserviced en doorstond de test, alleen de klap van het plotseling springen in het zwembad kan teveel zijn voor die oude meuk. Dit was het resultaat van 3 uur dronken zwemmen haha

1 like

Oei! Is dat echt gewoon van in de zon zitten en daarna duiken? Of was er ook een seal beschadigd oid? Anders ben ik al een aantal keer heel goed weggekomen :grimacing:

Nee dit was het resultaat een dronken duik in mijn zwembad ‘s nachts.

Weet niet of temperatuur een rol speelde want het zwembad was verwarmd tot 29/30 graden.

Drank; maakt meer kapot dan je lief is, haha

1 like

Nee onmogelijk dan kan alleen het vocht wat dus reeds aanwezig is in het horloge condenseren en dat is nooit zoveel als hier te zien is.