Datum panerai luminor automatic

Reproducties zijn en beetje als die dozen in de vorm van rijtjes boeken die je soms bij meubel groothandels (bij wijze van voorbeeld) in kasten ziet staan. Daar gaat het niet om de inhoud van de boeken, maar om hoe ze “staan” in een kast. Ik begrijp dat veel mensen zich het echte product niet kunnen veroorloven, maar ik denk dat minder gedreven horloge-liefhebbers zich ook zelden kunnen voorstellen dat het bij de meeste van ons gaat om het geluid van een mooi afgesteld uurwerk, het design en de verfijning, en de eventuele historische waarde; met andere woorden, “de inhoud”. We moeten echter oppassen dat we niet te gemeen overkomen op dit forum. Ik was laatst behoorlijk teleurgesteld in een zeer vergelijkbare massale reactie op een zeer gelijksoortige mail op een Panerai forum. Zozeer, in feite, dat ik bijna geen Panerai meer kon zien. Laten we netjes blijven, hoezeer we ook tegen illegale kopieën zijn.

Ik ben het met het meeste hierboven eens mits het over een nep product gaat, wel vind ik dat hier een zekere arogantie heerst, ik had laatst in de koop sectie een gezocht vraag gesteld over een Alpha en werd niet echt blij van de reactie’s die ik daarop kreeg (is op mijn verzoek van een slotje voorzien) niet iedereen heeft Omega, Breitling,Rolex, enz enz geld of interesse.

Volgens mij is dit toch het horlogeforum.nl en niet het horlogevan500euroofmeerforum.nl, bedoeld voor liefhebbers van horloges ongeacht de aankoopprijs of heb ik het verkeerd begrepen?

Groet,

Needfull

Over b.v. Alpha zijn de meningen verdeeld. Sommigen vinden het neppers/namaak ook al staat er een ander ‘merk’ op. Anderen (zoals ik) vinden het, juist omdat er een ander ‘merk’ opstaat juist weer wel kunnen. Het onderwerp levert doorgaans aardig scherpe discussies op. Nu ja, ook dat moet kunnen op een forum. Maar vrijwel iedereen wil dit forum vrijhouden van echte nepper/fakes/namaak, die er voor gemaakt zijn om ten onrechte voor de originelen door te gaan. Als je dat niet wil accepteren, moet je je gaan afvragen of dit forum wel de juiste plek is voor je, of het voor lief nemen dat je af en toe de wind van voren krijgt.

tjvreeken Schreef:

Over b.v. Alpha zijn de meningen verdeeld.
Sommigen vinden het neppers/namaak ook al staat er
een ander ‘merk’ op. Anderen (zoals ik) vinden
het, juist omdat er een ander ‘merk’ opstaat juist
weer wel kunnen. Het onderwerp levert doorgaans
aardig scherpe discussies op. Nu ja, ook dat moet
kunnen op een forum. Maar vrijwel iedereen wil dit
forum vrijhouden van echte nepper/fakes/namaak,
die er voor gemaakt zijn om ten onrechte voor de
originelen door te gaan. Als je dat niet wil
accepteren, moet je je gaan afvragen of dit forum
wel de juiste plek is voor je, of het voor lief
nemen dat je af en toe de wind van voren krijgt.

Als het over neppers/fake/namaak gaat ben ik het helemaal met je eens maar als het over een merk zoals Alpha gaat vind ik dat arrogantie ten top zeker gezien het feit dat op dit forum nog een gezamelijke inkoop actie is geweest voor een bepaald model Alpha met hulde alom over de precisie van het uurwerk dus de wind van voren voor lief nemen vind ik dan ook echt niet terecht (of had je het niet tegen mij?)

Needfull

Ik heb zelf ook zo’n Alpha van die inkoop aktie. Daar heb ik ook geen problemen mee. Wel met echte neppers, zoals vrijwel iedereen. Ik bedoelde dat als je geen problemen hebt met echte neppers (het woord alleen al:)) kan je op dit forum terecht de wind van voren verwachten. Niet persoonlijk bedoeld, maar in het algemeen.

Ik kan wel een beetje wind van voren gebruiken :slight_smile:
Ben in het bezit van de inkoop-actie Alpha. en ben er zeer tevreden mee.
Sinds kort heb ik ook een Alpha “Panerai-look-alike”. Eigenlijk voor mijn nichtje gekocht, maar om hem te testen zelf twee weken gedragen.
De grap is, dat ik eigenlijk best enthousiast ben geraakt door het design van het klokje. En waar ik “vroeger” nogal anti-panerai was (modemerk, opscheppers, etc) sluit ik nu zelfs niet meer uit dat ik nog een keer een Panerai zal kopen !!

In mijn bezit zijn ook enkele echte, dure, etc. klokken, maar de Alpha’s draag ik bijna net zo graag.
Wat ik dus NOOIT zou doen is een nep Rolex of een nep Panerai dragen.
Een design is vrijwel niet vast te leggen. een merk daarentegen is zeer goed vast te leggen. inbreuk maken op het merkrecht is crimineel en asosiaal.
(Nog afgezien van mijn mening over mensen die neppers dragen :slight_smile: )

My 2 Cents…

ade Schreef:

Ik heb van een vriend een (goede) replica gekregen
van bovenstaand horloge, Kan iemand me vertellen
hoe ik de datum verzet krijg?

sorry hoor guys maar ik vind jullie een stelletje zielige mensen die een ander zitten te afkraken puur voor een replica…vraag me af hoeveel van jullie een echte kunnen aanschaffen…

Ik

jabbar Schreef:

ade Schreef:

Ik heb van een vriend een (goede) replica
gekregen
van bovenstaand horloge, Kan iemand me
vertellen
hoe ik de datum verzet krijg?

sorry hoor guys maar ik vind jullie een stelletje
zielige mensen die een ander zitten te afkraken
puur voor een replica…vraag me af hoeveel van
jullie een echte kunnen aanschaffen…

Ik niet, maar daar gaat het niet om.

ik

oh, en ik…

en ik!X(

Dit draadje wordt steeds lolliger.
Ik niet trouwens.

laat het dan dicht gooien komt nu alleen nog onzin uit

Ik kan het me mss wel veroorloven een "real " aan te schaffen maar ik zou het zonde vinden van het geld.
De real is dan wel echt maar ( en die discussie is ook al vaak gevoerd) niets maar dan ook niets verrechtvaardigd de “te” hoge prijs die ervoor gevraagd wordt. Waarom zou ik dan geen Hommage aanschaffen. Ik koop een uurwerk omdat ik het leuk vind. Ik vind een hommage panerai, rolex, breitling etc zeker kunnen zolang er dan maar geen breitling, rolex etc opstaat want dan is het nep en koop je em om te patsen.
Trouwens de poljot blue angels zoals hoger aangegeven vindt ik persoonlijk zijn bescheiden prijs veel meer waard dan de Navitimer. Als ik me niet vergis heeft poljot trouwens rechten om die te maken ooit gekocht en de klok die er nu intikt is op basis van de uuerwerken die breitling in lang vervlogen tijden ook gebruikte de valjoux 7733 toch? Wat verrecht de verkoopprijs dan van de “real” navitimer. Juist ja de naam Breitling.
Ander voorbeeldje. De riders voor de Antares die ik kocht komen op 297 euro om te vervangen!! Hallo zeker!!! en dat voor dingen die breitling waarschijnlijk zelf voor een paar tientjes maakt. Het vervangen van de binnenring op nog eens 45 euro plus 85 euro voor het vervangen van de dichtingen.
Voor dat geld koop je al een verdomd heel leuke andere spiksplinternieuwe klok of 5 marina militares met wat geluk. Toch een nadenkertje dacht ik zo niet?
Maar ja ik ben op zoek naar boutjes en een binnenring maar vind ik ze niet (waarvoor de kans heel groot is) dan ben ik wel genoodzaakt die uitgave te doen om de klok puntgaaf te krijgen.
Mt idea he jongens, knal me nu ook niet meteen naar de eeuwige jachtvelden he.

Ja, en het moet natuurlijk altijd uiterst serieus zijn

en maar doorhameren over nep klokjes (:D(:D(:D(:D(:D(:D(:smiley:

Is het niemand opgevallen dat “jabbar” nog geen uur lid was en dat dit zijn eerste post was. Toeval? Misschien wel. (:P)

Ja, daarom geen reactie van mij op zijn/haar vraag.

diabloNL Schreef:

Is het niemand opgevallen dat “jabbar” nog geen
uur lid was en dat dit zijn eerste post was.
Toeval? Misschien wel. (:P)

Jawel, maar daarom kan je wel een reactie geven?