Datum panerai luminor automatic

ben toevallig op deze forum terecht geraakt…na het lezen van de discussielijst wist ik genoeg…een stelletje hypocrieten die tegen replica s zijn maar geen moeite hebben met look-alike s…
kan iemand mij het verschil uitleggen!!!..ik blijf bij mijn eerdere uitspraak, een ander afkraken is zielig.
alle horloge s waar jullie het overhebben zijn goedkope look-alike s…en waarom is dat zo!! wellicht omdat niemand zich een echte kan veroorloven.
het verhaal van vind zonde van het geld is ook larikoek…als je het je kan veroorloven waarom niet…

jabbar Schreef:

het verhaal van vind zonde van het geld is ook
larikoek…als je het je kan veroorloven waarom
niet…

In mijn geval niet echt waar. Ik kan me ook dure horloges verschaffen. Ik kies er zelf voor om mijn prioriteiten niet bij horloges neer te leggen. Ik ga liever een huisje in Spanje kopen. Je kan het tenslotte maar 1 keer uitgeven. Daarom koop ik liever een mooie Rus of Seiko. :wink:

Hoi Jabbar
Leuk dat je hier ‘toevallig’ terecht bent geraakt en wat mij betreft mag je ook
’toevallig’ weer verdwijnen…
Of lees eerst eens een beetje mee, wellicht dat je je dan wat minder ongenuanceerd uit.

Groetjes en een fijne avond nog,
Louis

de waarheid is hard…kan er niet meer van maken spijtig genoeg…ik neem je advies ten harte en zal met spoed zeer toevalig verdwijnen!!!

alvast een fijne jaar voor iedereen op deze forum…waar ging het ook al weer over!!! ik het het niet meer…ben al vergeten …

Welke waarheid?
En het is dit forum, niet deze forum

Voorbeeld

Stel je eens voor, je gaat naar een postzegelbeurs en je laat je verzameling zien
(die je gekopieerd heb met een kopieermachine.)

Wat voor reacties zul je krijgen??

gr Ron

Haha !!

Da’s een goede vergelijking van Bikerplus :slight_smile:

Bas

Hier moet ik jabbar toch een puntje geven… grijns!

Overigens jabbar, het gaat niet alleen over look-a-likes, hommages etc. Ik zie hier ook échte Omega’s, Seiko’s, IWC’s, Rolexen en niet te vergeten Panerais, Longines, GP’s etc. voorbijkomen!

Mensen alsjeblieft, laten we 't nou gangbaar maken hier. Ik ben zelf ook niet van de replica’s, sterker nog ik heb een hekel aan replica’s, maar ik vind het een zeer teleurstellende zaak dat de kritiek op de starter van dit topic erg persoonlijk is geworden. Dit past in mijn optiek gewoon niet bij het imago van het forum. Zo zouden jullie toch ook niet reageren als je iemand op straat of op je werk tegenkomt met een replica?

Eenvoudige oplossing lijkt me hier op zijn plaats,

zet in de forumregels: vragen/suggesties/te koop/enz enz omtrend een copie van een bestaand merk is hier niet toegestaan en we zijn van al het gelazer af,

groet,

Needfull

Ik wil me eigenlijk niet mengen in deze thread, maar ik ben tegen censuur. De simpele oplossing is er wat mij betreft al: threads die off-topic gaan worden gesloten.

Of gewoon een beetje menselijk met elkaar omgaan…
Laat iedereen toch in hun waarde.
Als iemand blij is met zijn of haar replica is dat toch hun zaak.

Panerai, IWC, rolex enz. verliezen geen klanten aan replica’s.

Dat wil niets zeggen, men kan dit forum ook lezen zonder lid te zijn. Hij heeft zich waarschijnlijk pas ingeschreven toen hij zin had om iets te antwoorden. Wat niet wegneemt dat zijn vragen de vage indruk geven dat hij maar een paar berichten heeft gelezen alvorens te reageren.

bikerplus Schreef:

Voorbeeld

Stel je eens voor, je gaat naar een postzegelbeurs
en je laat je verzameling zien

gr Ron

Hahaha die houd ik er in !!!

Wat betreft replicas , ik vind het ook helemaal niets , en wat mij betreft moet je die dingen mijden , maar …

Als ik eerlijk ben … ben Rolex liefhebber …en had ik die ene Geneve Rolex niet gekocht …had ik de huidige collectie niet gehad !

Wat mij toch aanspreekt is dat de topic starter wel meteen laat weten dat het hier om nep gaat en niet een l*l verhaal ophangt .

wel jabbar als je er al moeite mee hebt het verschil te maken tussen en replica en een hommage dan is het erg gesteld met je. Ik dacht dat het toch erg duidelijk uitgelegd is.
Ik kan je alvast zeggen wat een replica is. Dat is een uurwerk dat pretendeert een duur of exclusief uurwerk te zijn maar vooral uit china komt en gemaakt is van grotendeels rotzooi.En wie koopt nu zoiets, idd ja mensen die willen opvallen en patsen en willen laten uitschijnen dat ze geld hebben maar het in werkelijkheid niet hebben. Wel geef mij dan maar een hommage, je hebt dan mss idd ook het geld niet voor een echte maar je wil je daar dan tenminste niet voor uitgeven ook. Duidelijk of snap je het nog steeds niet?

Yoeri40 Schreef:

wel jabbar als je er al moeite mee hebt het
verschil te maken tussen en replica en een hommage
dan is het erg gesteld met je. Ik dacht dat het
toch erg duidelijk uitgelegd is.
Ik kan je alvast zeggen wat een replica is. Dat is
een uurwerk dat pretendeert een duur of exclusief
uurwerk te zijn maar vooral uit china komt en
gemaakt is van grotendeels rotzooi.En wie koopt nu
zoiets, idd ja mensen die willen opvallen en
patsen en willen laten uitschijnen dat ze geld
hebben maar het in werkelijkheid niet hebben. Wel
geef mij dan maar een hommage, je hebt dan mss idd
ook het geld niet voor een echte maar je wil je
daar dan tenminste niet voor uitgeven ook.
Duidelijk of snap je het nog steeds niet?

Youri 40 wil jij beweren dat een hommaga wel van superkwaliteit is…en wat komt er tegenwoordig niet uit china !!!
een kwalitatieve horloge maker hoeft geen !hommage s! te maken om zijn waar te verslijten…
wat mij betreft is zowel een hommaga als een replica troep…je hebt vandaag de dag copie s van design muebels,telefoons,kleding enz…moeten wij dat ook als hommage s zien omdat er geen merk opafgebeeld is

Stilaan ben ik, back tot the topic, wel benieuwd of Ade nou de datum al heeft weten te verzetten.
Zouden we dàt nou ooit nog te weten komen?

[quote]Youri 40 wil jij beweren dat een hommaga wel van superkwaliteit is…en wat komt er tegenwoordig niet uit china !!!
een kwalitatieve horloge maker hoeft geen !hommage s! te maken om zijn waar te verslijten…
wat mij betreft is zowel een hommaga als een replica troep…je hebt vandaag de dag copie s van design muebels,telefoons,kleding enz…moeten wij dat ook als hommage s zien omdat er geen merk opafgebeeld is[/quote]

Sorry hoor, maar buiten de doorgestreepte delen vind ik dit een waardevolle bijdrage en een gerechtigde vraag. Bovendien een goed antwoord op de postzegelverzamelingmetafoor!

heb ik ergens beweerd dat een hommage van goede kwaliteit is dan en dat beweer ik ook niet maar de kwaliteit is zeker evengoed of als je dat liever hebt even slecht als van een neppert. Alleen pats je dan niet met een dure merknaam om m’n pols die helemaal niet duur is of laat uitschijnen dat jij je wel eentje kan betalen.
Trouwens een tijdje geleden heb ik hier een topic geplaats china versus suisse waarin er een vergelijkende test werd gedaan tussen een ETA automaat en een chinese seagull automaat en de seagull kwam er helemaal niet belabbert van af trouwens meer nog hij was minstens evengoed zoniet beter. Zoek het topic es op en klik op de link. Dus beweren dat alles wat uit china troep is is praten zonder voorkennis.

Voorbeeld

Stel je eens voor, je gaat naar een postzegelbeurs en je laat je verzameling zien

Kon zo 1,2,3 niet wat zinnigs verzinnen, misschien dat deze "metafoor"een aardig
idee geeft?

gr Ron