Zoals de meesten hier heb ik verschillende horloges.
Automaten, quartz, chronografen, vintage.
Nu de vraag: verzetten jullie altijd ook de datum/dag of alleen de tijd?
Is best een hoop werk om alles goed te zetten en ja is het nodig of niet, dus bij deze hoe doen jullie dat, wel of niet?
Heb bij de zoekfunctie gekeken maar daar staan eigenlijk alleen de problemen van het verzetten van individuele horloges.
Ik zet zelf altijd alleen de datum goed, als ik wil weten hoe laat het is dan pak ik mijn telefoon wel.
Ja, altijd
ja altijd als het nodig is,
maar heb er ook waarbij het automatisch gebeurt zoals radio controled of eeuwige kalender
Als je een ander horloge pakt om die dag te dragen dan is het in mijn ogen logisch dat je ook de dag en datum goed zet. Waarom zou je met een verkeerde datum rondlopen? Zorg dan ervoor dat je alleen horloges hebt zonder datum.
Vind het altijd wel een fijn moment om alles in te stellen. Heb je meteen wat extra tijd om naar je horloge te kijken.
Altijd, maar heb er ook een paar zonder datum. Scheelt weer een handeling.
Altijd
Mijn beste,
Inderdaad!!
Zo beleef ik het ook.
Orologio Signaturis Temporis
Op een gegeven moment kom je op een leeftijd dat je de datum bij de meeste horloges niet meer goed kunt zien…dus…ik bedoel maar. En je bent ook weer niet zo oud dat je het niet meer weet…soort schemerzone…
Ik koop bewust vrijwel alleen horloges zonder datum aanduiding.
Dat is het moment om een Rolex te kopen, met zo’n bejaardenlens op het glas.
De vrouw van Hans Wilsdorf was slechtziend, en kon daarom de datum niet aflezen, en daarom introduceerde hij de datum loupe op het glas.
Als ik weer een ander horloge pak , verzet ik de datum en dag naar een dag ervoor en draai handmatig naar de juiste tijd van het moment waarop ik het draag.
Meestal zet ik alleen de tijd goed, dat scheelt weer een handeling. De datum heb ik niet zo vaak nodig. “Als je datum goed staat, heb je maar 1 horloge (of OCD)”
De hele datum interesseert me nog minder dan nix.
Liefst horloges zonder datum.
Met snelverzet wil ik het nog wel eens goed zetten, maar lang niet altijd.
Bij oldtimers zonder snelverzet en mijn Vostok’s nooit.
En de dag. Pffft als ik dat zo niet meer weet is het tijd voor een spuitje.
Ik zet alles goed
Horloges die ik zelden draag (en dat zijn er nog wat) zet ik op de juiste tijd en datum als ze gedragen worden.
Niet bij automaten of handwinders, dan alleen de tijd goed zetten.
Ja
Ja altijd maar als die een dag achter loopt vind ik het niet erg.
I am always a day behind.
Dat is juist een leuk deel van de hobby!
Ja ik zet alles goed, datum en tijd. Ook bij horloges zonder datum quickset.