Vostoks hebben een semi snelverzet dus ook die zet ik op de juiste datum.
Uitvinding van Rolex inderdaad en ik vind het erbij horen…
Ik ook, leuke “ceremonie”.
Als hij nu gewoon een leesbril voor haar had gekocht zaten wij niet al decennia lang met die pukkel
Alleen Google Lens om alles te vertalen
你也下午好
Nǐ yě xiàwǔ hǎo
Wablief?
Jij ook een goede middag in Chinees.
Wel heel erg semi en niet al
te snel Folkert.
Nog geen 2 minuten
Al tijd en datum!
Ik zet de datum zelden of nooit goed, alleen de tijd. Ik wissel te vaak van horloge.
Altijd de datum en tijd. Als de datum niet goed staat, dan vind ik dat iedere keer als ik kijk irritant.
Ik zou ook geen day date willen, dan zou de dag ook nog iedere keer goed gezet moeten worden.
Even voor mij als (semi) leek waarom zou je de datum niet goedzetten? Misschien denk ik te simpel hoor
Iķ stoor me niet aan een verkeerd staande datum en zal daarom een mooi horloge nooit laten liggen enkel omdat het een datum heeft. Sterker nog, ik vind horloges mét datum meestal toch mooier dan horloges zonder, ook al kijk ik nooit naar welke datum wordt aangegeven. Ik heb me vaak afgevraagd waarom eigenlijk. Misschien dat ze zonder te symmetrisch en dus te perfect zijn. Volledig symmetrische gezichten worden door de meeste mensen ook niet mooi gevonden.
Het tegenovergestelde is waar. Symmetrische gezichten worden juist geassocieerd met schoonheid. Asymmetrie zorgt bij mensen juist voor een (onbewust) gevoel van een fout in de genen of het hebben van ziektes.
Symmetrie kan daarentegen wel als saai worden ervaren. Op grond daarvan snap ik dat je een horloge interessanter maakt door middel van een datumveld.
Het horloge wat ik elke dag draag, heeft geen datum. En ergens ben ik daar wel blij mee. Ik heb er nog 2 met datum liggen. Maar die heb ik bijna nooit aan. Oa doordat ik geen zin heb om de datum te verzetten. Dus ja… de datum moet wel goed staan als ik deze om doe.