Yep, altijd. Veel van mijn horloges liggen telkens langere tijd stil; als ik ze dan draag, moet ook alles kloppen.
Niets mis mee toch
Dat overkomt mij eigenlijk zelden.
Ik zie er eigenlijk ook het nut niet van in.
Als er een fatsoenlijke snelverzet op zit zet ik dag en datum meestal wel goed, maar anders niet.
Semi-snelverzet gebruik ik niet, ik heb al te veel vintage horloges uit elkaar gehad met een tot op de draad versleten wijzerverzetsysteem, dus ik ga echt niet de tijd 20x heen- en weer draaien om die datum goed te krijgen.
Ik heb niks zonder quickset, en zet altijd de datum goed.
Ik heb er altijd een aantal liggen met verschillende datums. Bij het horloge wisselen pak ik er een met de
dichtstbij zijnde datum. Behalve bij mijn quickset Omega’s. Maakt kiezen ook makkelijker.
Dat is makkelijk, dan hoef je zowel datum als tijd niet gelijk te zetten
Is dat iets Zweeds? Pippi Langkous had geen klok omdat het haar niets kon schelen hoe laat het is
Maar is dit systeem nu zo ontworpen of is het een foutje waar je handig gebruik van kunt maken?
Net niet. Te laat komen is een even grote faux pas als je schoenen aanhouden in huis wanneer je bij Siv en Agne op bezoek gaat. En dat laatste is een bijzonder onvergeeflijke faux pas
Maar op tijd komen doe je dus met behulp van alarmpjes op je telefoon.
Dat is ook typisch een onhygiënische Nederlandse gewoonte om met je schoenen aan op visite te zijn in de woonkamer.
Volgens mij is het over het algemeen zo ontworpen. Bijvoorbeeld de vroege versies van de Tissot 784 hebben het niet, daar draait de datum gewoon mee terug als je achteruit draait. Vanaf de 784-1 hebben ze een sleufgat in de date jumper gemaakt waardoor bij terugdraaien de datum net niet mee terug springt.
Zeer herkenbaar. Ik loop dan ook regelmatig rond met een verkeerde datum
Ben ik al gekomen, moet ik mijn Grail Watch toch maar aanpassen naar een Datejust…
Ja, datum en tijd staan altijd goed.
Ik ben volgens mij ook één van de weinige die daadwerkelijk tijd en datum van het horloge afleest
Doe ik ook, niet al mijn horloges hebben datum, dat mis ik soms wel. Maar het uiterlijk geeft toch de doorslag.
Kan je ook het onderzoek overleggen voor peer review?
Vandaag, en alleen vandaag en dan ook nog pas vanaf ongeveer deze tijd vind ik dat de datum moet kloppen.
Alleen als ik een horloge ook echt ga dragen. Dan moet deze op de juiste tijd en datum staan.
Een horloge die ik langere tijd niet draag zal pas aangepast worden als ik hem weer ga gebruiken.
Ik ben overgestapt naar de Dark Side v smartwatches en heb dat probleem niet meer
Ik kan er echter slecht tegen als de datum verkeerd staat. Op werk heb ik daarom als reserve horloge n handopwinder zonder datum. En voor n dagje wellness met n duiker ‘moet’ ik perse de datum goed zetten voor ik em om doe. Gelukkig hebben ze n snel verstel
Natuurlijk verzetten.