Datum wissel op 24.00

Vandaar dat ik het plaatste,was benieuwd naar de reacties of het waar is.

2 likes

Zoals ik en PeterLC uitgebreider uitlegden hangt het af van de nauwkeurigheid van de wijzerplaatsing.

Als ik het doe draai ik de kroon tot net de datum overgaat. Trek de kroon eruit om uurwerk te stoppen en plaats wijzers terug. Dan zit je nog niet altijd precies op 00.00.

Elk merk heeft marges en standaarden (soms per uurwerk).

2 likes

Nou ja, let er zelf ook niet heel erg op eerlijk gezegd; het gaat om het idee. Er moet vrij lang over gedaan worden omdat anders de balans opeens een relatief zware klus heeft aan het verdraaien van dat datumrad. Dat moet echt over een paar uur verspreid worden.

1 like

Seiko 7s26.

2 likes

Heb even gekeken, ding is in huis nu, dag/datum van mn witte 104 verspringt om 23:58:45….
Heb ik weer.:wink:

2 likes

Het is nog maar 21h40…

3 likes

:flushed:

2 likes

Ik heb me altijd afgevraagd hoe dit nu zit , het lijkt toch een dingetje te zijn …

Nah, gewoon zorgen dat je slaapt. :upside_down_face:

3 likes

Ja mijn oude Omega handwinders 6oo serie die doen dat slow vanaf zo’n 23.20 meen ik. Vrij netjes op tijd.
En ik meen de chronostop, ook uit de late sixties, ook op die manier.

Mijn paar russische Vostok’s bouwen een soort spanning op en verspringen dan met een klik. Binnen 2 of 3 minuten voor of er na. Geen enkele doet het hetzelfde. Ben er ook wel eens wakker voor gebleven Bert. :wink:

3 likes

Maar weet dus, dat het technisch wel kan! :wink:

2 likes

Hallo Jan , lang geleden .

1 like

Jij had ze ook Bert. :grin:

1 like

IMG_1974

7 likes

Begreep laatst dat sea dwellers om 23.39 beginnen met het langzaam verschuiven van de datum.

4 likes

Beetje vroeg! :hourglass:

:joy:

1 like

AI.
Die Sinn heeft in het echt geen dead beat seconds complicatie.

2 likes

Is voor mij ook nieuw dit… …momenteel geen eigenaar maar heb dozijnen Rolex geserviced. Eerlijk gezegd nog nooit een SD. :wink:

1 like

De AI doet zijn haar hun best…

IMG_1976

Er komt nu rook uit !!! :fire:

13 likes