Datumloep verwijderen?

Ik heb een vraag waar hopelijk de knutselaars onder de leden een antwoord op hebben. Ik heb op het Steinhartforum een Ocean1 gezien waarbij de datumloep is verwijderd. Ik heb naar Steinhart gemaild of ze het model ook zonder loep konden leveren maar ik heb na een maand niets van ze gehoord. Beetje vreemd maar dit terzijde. Weet iemand hoe dit gaat. Moet er nieuw glas in of kan de loep eraf gehaald worden? Zo ja hoe werkt dat? Hier wat fotos van het model:

Er staan op verschillende horlogefora wel beelden van dit soort operaties. Zoek vooral op Rolexfora (bijv RLX.de) of:

http://www.rolexforum.nl/topic.php?id=4140

Moet je wel lef hebben hoor :slight_smile:

Nou dat met die beitel betwijfel ik. Maar verhitten? Misschien werkt dat. Misschien ga ik op mijn Alpha sub oefenen. :smiley:

Er zijn veel horloges die zonder de loep veel mooier/interessanter (lees; voor mij) worden.

Ben benieuwd

Is 't geen optie om gewoon een nieuw glaasje te bestellen elders? Dan heb je altijd een reserve achter de hand voor over een aantal jaren (als die dan al niet reeds verkocht is :wink: ).

Good luck!

Jaap-Wim Schreef:

Is 't geen optie om gewoon een nieuw glaasje te
bestellen elders? Dan heb je altijd een reserve
achter de hand voor over een aantal jaren (als die
dan al niet reeds verkocht is :wink: ).

Good luck!

Ik ben het met Jaap-Wim eens, niet gaan lopen knoeien, dat gaat krassen opleveren met als gevolg een extra horloge in een donker laatje…

Voordeel is dan wel weer dat je een nieuwe klok kunt(moet) gaan kopen :slight_smile:

Mocht je hem er toch af willen halen dan kun je met NIET acrylglas of verhitten of het glas een nacht in de aceton leggen, dat zal de lijm oplossen waarmee de loupe vastzit.Succes ermee en laat even weten hoe het is gegaan

Ik ga er denk ik niet zelf aan beginnen hoor. En anders blijft hij maar zitten.

volgens mij blijft er niets over als je een Alpha een nacht in de aceton laat weken :slight_smile:

Nou heb ik ze nooit zo goed bekeken, maar ik begrijp dat de loep er dus opgeplakt is? Zo zonde he, heb je iets moois, plak je er een “sticker” op.

pimobiel Schreef:

Nou heb ik ze nooit zo goed bekeken, maar ik
begrijp dat de loep er dus opgeplakt is? Zo zonde
he, heb je iets moois, plak je er een "sticker"
op.

Dit is hoofdzakelijk omdat geslepen glas nu eenmaal niet zo sterk is.
Je kan beter een gaatje in glas boren dan er aan slijpen. Het worden gewoon zwakke punten.
Nog een andere reden is misschien wel de prijs van het laten slijpen VS een gewoon glaasje met ‘sticker’…

als de loep echt geplakt zit zou je het eens kunnen proberen door het glas in een bakje waterstofperoxide te leggen.
ik heb wel eens van iemand gehoord dat hierdoor de lijm voor het plakken van horlogeglazen oplost dus wellicht wewrkt dit ook.

Groet
Arie

Mmmm ik heb nu gelezen dat je een mes goed kunt verhitten en daarna om de loep heen moet snijden. De lijm zou dan loslaten. Ik ga dit toch eens op mijn Alpha proberen denk ik. Verder heb ik Steinhart maar weer gemaild of ze hem standaard zonder loep kunnen leveren. Ik hoop dat ze nu wel antwoorden.

als je het echt wil kan denk ik iedere horlogemaker een passend glas voor je bestellen en monteren dat kan het probleem niet zijn.

Ik begrijp alleen niet waarom jet het er af wil terwijl het juiste een soort luxe is om dit er op te hebben.

Groet
Arie

Het is gewoon een smaak kwestie. :smiley:

Ik kan het me goed voorstellen dat je hem eraf wilt.
Ik heb dit ook met meerdere merken.
Mooie horloges, maar zo jammer van die loupe.
Ik vind het lelijk van de voorkant en ook van de zijkant, zo’n rare bobbel…
Zo zouden ook veel rolexen veel mooier zijn zonder die loupe, maar een ander glaasje is natuurlijk zo besteld en kun je altijd wel erin laten zetten.

Blijft een kwestie van smaak natuurlijk…