Datumloepje

Het kan nog kuch “opmerkelijker”, geen datumaanduiding, wel een loupe… :sunglasses:

Mijn hemel wat een verschrikking! Wie bedenkt zoiets!?

haha dat is mooi zeg. Dit wil ik nou ook!
Wat een idioten…:+

Max Kool Schreef:

Het kan nog kuch “opmerkelijker”, geen
datumaanduiding, wel een loupe… :sunglasses:

http://www.gnomonwatches.com/images/Ollech&WajsM72
L.jpg

Mag ik een bakje om in te spugen??

mcfr Schreef:

Ik vind het ook niks en zou een horloge er ook
echt voor laten liggen.
Er zijn zat mooie klokken die een loupe hebben,
maar ik daardoor dus nooit in mijn collectie zal
hebben.
Zelfs bij Rolex waar het eigenlijk wel bij hoort
vind ik het niks.
Daardoor staan dus de seadweller en sub nd op de
wishlist.

vr, gr. marco

Dus als er een rolex op straat ligt dan loop jij door? (:smiley:

Krentenbol Schreef:

Ik vind het zelf echt helemaal niks.
Het is natuurlijk een kwestie van smaak, maar ik
vind het eerlijk gezegd iets voor oude mannen :wink:

Ben ik even blij dat ik tot die doelgroep behoor:D

Max Kool Schreef:

Het kan nog kuch “opmerkelijker”, geen
datumaanduiding, wel een loupe… :sunglasses:

http://www.gnomonwatches.com/images/Ollech&WajsM72
L.jpg

:S…:P…::o…:D…(:D…:z

Wat een nonsens…

Als het glas van glas is, is het loepje er meestal apart opgelijmd en is het er meestal wel af te halen ook. Zou mij er niet van weerhouden een horloge met een loepje op het glas te kopen.

Een methode die ik tegenkwam is om de loupe te verwarmen met een soldeerboutje, zodat de lijm warm wordt en makkelijker loslaat. Een andere manier is om hem er (gecontroleerd) af te stoten. Lijmresten eraf polijsten en klaar.

rolex-24 Schreef:

Dus als er een rolex op straat ligt dan loop jij
door? (:smiley:

Dat zeg ik niet, als het de Explorer of Explorer II buk ik ook wel, maar van de Explorer II zou ik wel de loupe eraf willen :slight_smile:

Dat kan dan misschien wel allemaal, maar een horloge is nu eenmaal met of zonder loupe.
Dat moet je respecteren en vooral ook zo houden vind ik.
Je kan ook een ander glaasje erin laten zetten, maar dan word het een ander horloge en ik persoonlijk zou dat nooit doen.

mcfr Schreef:

Je kan ook een ander glaasje erin laten zetten,
maar dan word het een ander horloge en ik
persoonlijk zou dat nooit doen.

Juist, ik ook niet.
Dus dan wordt het een dealbreaker (althans: voor mij).

Of juist een dealmaker? Stel je vindt een bepaald horloge erg mooi, maar echt het enige dat beter zou kunnen is het weglaten van de loupe, nou dan haal je het er gewoon af of laat je het glas vervangen. Klokje is dan perfekt naar jouw smaak en het is nog meteen uniek ook. Kijk naar het werk van Rob (modden van Seiko’s), daar wordt in mijn ogen zo’n klokje alleen maar unieker van.

(voor een middenklasse horloge zou ik dat wat makkelijker doen dan voor een klokje dat ruim boven de 1000-1500 Eu zit, dat geef ik wel toe)

Bernard Schreef:

Juist, ik ook niet.
Dus dan wordt het een dealbreaker (althans: voor
mij).

Ik koop hem dan dus ook niet, terwijl er echt hele mooie zijn met dutumloep.
Ach ja, je kan niet alles hebben in het leven…

En dat is het dus ook precies.
Rolex bijvoorbeeld is bekent om zijn loep, daar ga je niet aanzitten…

mcfr Schreef:

En dat is het dus ook precies.
Rolex bijvoorbeeld is bekent om zijn loep, daar ga
je niet aanzitten…

What’s more: bij service etc. zal Rolex het glas willen vervangen…
Krijg je dat gedoe weer!

Sorry, in deze prijsklasse ga ik niet zelf knoeien. Dan moet het goed zijn, anders is het wat mij betreft alweer over.

vreselijk zo’n doorzichtige vetbult, de mooiste horloges die met zo’n ding uitgerust zijn knap ik op af.
grt arie

Hartelijk dank voor jullie reacties. Ja, die Ollech en Ways slaat natuurlijk alles. Ik vond dat tot op heden wel een aardig merk, maar daar ben ik nu wel klaar mee…

Wat ik er zelf van vind… Wel, (1) het is uitermate hinderlijk, want je kunt de wijzerplaat bij de 3 slecht zien, (2) de datum zie je ook niet beter, want het loepje schittert nogal, (3) voor een duiker is het niet functioneel, want bij duiken let je niet bepaald op de datum (4) het is een gemakzuchtige imitatie van Rolex en (4) het staat het heldere, eenvoudige ontwerp in de weg.

Kortom, ik ben er niet blij mee. Waarom Rolex ooit een datumloepje op de Submariner heeft aangebracht, is mij een raadsel. Ja, nu HOORT het bij het model. Soms worden nutteloze bijkomstigheden blijkbaar kenmerk van een icoon (vraag: kennen jullie daar nog andere voorbeelden van?)

Daarom ben ik van plan het er af te laten halen, zodat ik mij niet hoef te irriteren. Heeft iemand met het verwijderen van een datumloep ervaring? (Liever niet: “Je neemt een hamer en een beitel…” :wink: ).

Groet,

Johan

Mooi toch een loep er op! (of is het misschien jaloezie?)

;):S:)-D
In Jaloezie, de gevaarlijke passie betoogt hoogleraar psychologie David M. Buss dat jaloezie niet alleen een normale, maar ook een noodzakelijke emotie is. …

Ik heb niet zo veel met een loep, in dat opzicht dat het voor mij geen must is of meerwaarde oplevert. Maar een mooie (vintage) sub zou ik er niet voor laten liggen!

Overigens vind ik wel dat een datum op een duiker geen echt nut heeft en een loep dus al helemaal niet, maar het is ondertussen natuurlijk gewoon een onderdeel van de Rolex-traditie geworden. Een horloge van ieder willekeurig ander merk voorzien van loep vind ik fantasieloos.

Een loepje kan alleen maar van toepassing zijn bij slechtziende mensen boven de 70, verder vindt ik het behoorlijk ontsierend bij alle horloges.
(dus ook bij Rolex)