Ik lees hier veel mee, maar post niet veel.
Nu zou ik graag jullie hulp willen inschakelen. De Daytona vind ik een prachtige klok, echter heeft deze voor mij 2 nadelen: ten eerste de prijs, mijn budget ligt rond de 700 euro.
Ten tweede de maat: 40mm vind ik echt te klein, ik ga liever voor ongeveer 44mm.
Ik heb ontzettend veel gezocht zoiets, maar ver ben ik niet gekomen.
De Seiko Land SSC935P1 vind ik ook erg mooi, maar is ook te klein. Daarnaast hoeft dat solar niet zo van mij. Quartz of automaat is om het even.
Ook de TISSOT PRS 516 STEEL BLACK heb ik gevonden. Die is “aardig”, maar mist in mijn ogen de “wow”-factor. Tevens is die ook niet al te groot.
De Tissot Seastar 1000 Quartz Chronograph heb ik al in bezit, maar die heeft een andere uitstraling en is daarnaast uiteraard een duikhorloge.
Mocht iemand nog een suggestie hebben, dan hou ik me aanbevolen.
Wat is jouw polsmaat ongeveer? 44mm is over het algemeen wel iets dat redelijk groot gevonden wordt.
Leuk! al eens omgehad?
Ik ben niet zo thuis in dit soort horloges maar wat je kan doen is op een site als Chrono24 zoeken; daar kan je behalve op type en prijs ook op maat zoeken
Een flieger chrono, zijn er een hoop met dit formaat of een andere pilot. Rally chrono’s hebben ook vaak een flink formaat. Maar gezien het budget wordt het dan wel quartz. Niks mis mee.
@ivar1 (ik weet niet hoe ik kan reageren op jouw tekst, dus plaats ik steeds een nieuw comment).
Dank je. Als dat solar kapot gaat o.i.d., heeft dat geen invloed op de verdere werking? Zie je er ook niets van terug op het glaasje?
@Ruud kun je dan niet gewoon zoals bij een normaal quartz horloge het batterijtje jaarlijks vervangen?
Overigens vind ik deze super mooi, maar alsnog aan de kleine kant.
Heb je deze wel eens om gehad? Ben toch wel benieuwd wat voor polsen je moet hebben om deze “te klein” te noemen. En anders inderdaad Flieger-chrono’s, die zijn vaak 43/44mm. Alleen niet heel vergelijkbaar met een Daytona. Voorbeeld, flink boven budget, maar gaat even om het idee.
Solar is niets meer dan een mini-zonnepaneeltje die de accu van het horloge kan voeden.
Mocht dat kapot gaan heeft het geen directe invloed, buiten dat de accu niet meer zal worden opgeladen. Het kan altijd kapot maar gaat niet zomaar kapot, natuurlijk. Als je daar mee rekening wilt gaan houden moet je ook rekening gaan houden met het feit dat de accu kan gaan lekken, of het motortje van de wijzers kapot gaat, bij wijze van spreken. Ik heb twee solar horloges (G-Shock en Skyhawk). De Skyhawk heb ik al bijna 20 jaar en het Solar gedeelte werkt nog steeds prima
Het hangt er per horloge van af hoe/waar ze het hebben weggewerkt. Bij mijn G-Shock zie je het duidelijk wel, ze hebben het open gelaten. Bij de Skyhawk zit het in de dial verwerkt en zie je er niets van. Het glaasje is een gewoon glaasje.
Die Seiko die @SwissToni laat zien loopt op zonne-energie. De zonnecellen zijn feitelijk de vlakken van de subdials. Bij die Seiko’s zijn die daardoor niet helemaal zwart maar hebben soms een beetje een paarse glans.
Mijn eigen ervaring, rond 40 is Pico Bello tenzij je bereklauwen hebt. Ik heb ook een grotere chronograaf, een Tissot V8 maar die ervaar ik nu als vrij fors sinds ik een <40mm Seiko SSC813 draag.