Daytona-achtig 44mm

Bedankt voor alle medenkposts!!
Na een middagje (wederom) zoeken heb ik nu 4 kandidaten, alle 4 van Seiko:

• SBPY165
  • SBPY167
  • SSC935
  • SSC911

Aan mij de schone taak een keuze te maken, waar ik niet zo goed in ben :grimacing:
Iemand ervaring met 1 van deze?

En idd: groter dan 40mm is wat oversized, maar dat vind ik gewoon mooi. Zal wel iets van compensatiegedrag zijn ofzo :wink:

Maar te groot komt lullig over. Vandaar de vraag, wat is je polsomtrek?

@Kad ongeveer 20 cm

Daar gaat 44 mm prima op. Dit is 46 mm op een 18,5 cm pols:

2 likes

@SwissToni da’s ook een hele mooie klok!!

1 like

Zeker een mooi horloge! Alleen ben ik uiteindelijk wel voor een tweedehandsje in 41 mm (nou ja, 41,5 om precies te zijn) gegaan :smile:

Hoe dan ook, het hangt sterk af van het horloge in kwestie, dus passen is het devies.

Een gezonde 45mm en van Nederlandse makelij, enig nadeel is dat je jouw budget moet verdubbelen naar hf traditie

6 likes

Dan kun je die 44mm wel aan. Maar het stikt hier van de vragen van niet passende diameters. Vandaar dat ik wou dubbelchecken.

Snap ik, aan de andere kant is het puur persoonlijk wat iemand mooi vindt staan in mijn ogen.

De SSC911 spreekt mij meest aan.

De SPBY165 lijkt niet mooi in proportie (subdials teveel naar binnen).

@Kad nou lekker dan, die 165 of 167 gaat hem worden :grinning: 1 van beide

Dan zou ik persoonlijk voor de 167 gaan.

@Kad ja, dat gaat hem denk ik worden. Wordt alleen wel importeren uit Japan :woozy_face:

Of Maleisië

Heb zelf geen ervaring met de site. Import zou rond de 25% extra moeten kosten (21% btw + dossier)

Vind het best een leuk model, in beide uitvoeringen. De lichte wijzerplaat vind ik zelf het leukst, maar daar zou ik vooral voor kiezen als het niet m’n enige horloge is, en ik 'm afwissel. Zwart lijkt mij meer draagbaar.
Maar, het model heeft wel een beetje de euvels die je cadeau krijgt bij de grotere diameters, namelijk de subdials en het datumvenster relatief ver naar het midden.

Bij grote chrono’s moet ik overigens altijd aan Tissot denken, die hebben überhaupt forse modellen in de lijn. Heb je de supersport ook gezien? Diverse uitvoeringen en met ruim 45mm flink aan de maat, maar vind dat dat bij dit model wel aardig verbloemd wordt. Ff los van de maat, vooral de blauwe met lichte subdials is best een leuk ding:

3 likes

Het is simpel, de glycine combat sub chronograph, er zijn verschillende kleuren, panda dials

2 likes

Groter chrono spul uit m’n collectie

Wat een super leuke reacties van iedereen zeg!! Die Tissot ga ik toch ook nog even bekijken. Dank je!
De kleuren van de wijzers van de Glycine vind ik niet zo mooi. Maar bedankt voor de tip.

Of Japan

De zwarte kost daar iets meer met €268. Zelf geen ervaring met deze verkoper. Maar eens opgezocht na lezen van goede ervaringen hier. Groot aanbod, vrij lage prijzen. Reken inderdaad wel op 20-25% extra bij aankopen buiten de EU.

https://www.horlogeforum.nl/t/gs-gepolijst-en-ongepolijst-vergelijken

:point_up: Mijn referentie voor die Japanse handelaar.

2 likes